Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

wat voor botten kan ik mijn york geven?

kip
10
100%
rund?
Geen stemmen
0%
Door winkie
#1169938
ik heb o.a. een york van 7 jaar en ik ben me aan het orienteren op barf.
maar wat voor botten geef je nu een york?
kunnen alle botten(natuurlijk eerst de beginnersbotten),maar moet ik dan de botten in stukjes knippen tot de hoeveelheid die zij mag?
ik zie haar nog geen groot bot naar binnen werken
alvast bedankt.
ik had wel gezocht,maar jullie hebben zoveel informatie dat ik het weggetje soms kwijt ben
Door Mevroi Kruim
#1169970
Absoluut en zeer zeker geen rund.
Niet dat ze dar ook maar iets mee zou kunnen maar ook grote honden mogen echt geen runderbotten.
Kwartel is een goed begin voor een kleine hond, en verder kippennekken. Die krijgen katten nog probleemloos weg dus een beetje York moet da ook kunnen.
En in de bibliotheek vind je een bottendocument waar precies in staat wat wel en wat niet.
Door hetty2
#1170324
Ik heb een hond van een kilo of 5, ietsje groter dan jouw york denk ik. Maar die krijgt bijv konijnepootjes, hazebout, fazantkarkas, parelhoenkarkas, kippenkarkas, kippennek, eendennek, eendenvleugels, etc. Van de grotere dieren gebruik ik alleen het spiervlees bijv runderkopsvlees, paardenvlees etc. Maarrrrr ik ben wel eerst begonnen met de bekende beginnersbotjes als een kippennekje.
De grote karkassen van bij fazant of parelhoen heb ik eerst in stukken gedaan, want 1 karkas is te veel voor 1 dag. Zo'n karkas kan je vrij eenvoudig in stukken snijden of draaien. Zelfs een hele kwartel is iets teveel, daar doe ik dan bijv de pootjes vanaf snijden, die zijn dan voor een andere keer.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1170365
je kan ook even in de kattenafdeling bij de menuutjes komen kijken. geen idee hoe groot zo'n strikjeshond in het echt nou is, maar ik denk dat het best formaat kat zal zijn.
Door Drijver
#1170530
[quote="hetty2"]
Ik heb een hond van een kilo of 5, ietsje groter dan jouw york denk ik. Maar die krijgt bijv konijnepootjes, hazebout, fazantkarkas, parelhoenkarkas, kippenkarkas, kippennek, eendennek, eendenvleugels, etc. Van de grotere dieren gebruik ik alleen het spiervlees bijv runderkopsvlees, paardenvlees etc. Maarrrrr ik ben wel eerst begonnen met de bekende beginnersbotjes als een kippennekje.
De grote karkassen van bij fazant of parelhoen heb ik eerst in stukken gedaan, want 1 karkas is te veel voor 1 dag. Zo'n karkas kan je vrij eenvoudig in stukken snijden of draaien. Zelfs een hele kwartel is iets teveel, daar doe ik dan bijv de pootjes vanaf snijden, die zijn dan voor een andere keer.

[/quote]

Ik heb een Maltezer van nog geen 4 kilo, dus hier sluit ik me helemaal bij aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door