Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stef@nie
#1167056
Ze heeft al tijden last van haar rechteroor. Links is niks aan de hand, rechts is een ramp. Het begon waarschijnlijk met een oorontsteking, die de DA aanzag voor oormijt. Verkeerde behandeling dus. Bij een andere DA bleek het lichtelijk ontstoken te zijn, dus aan de antibiotica. Het bleef terug komen, dus ze heeft al meerdere keren verschillende soorten antibiotica gehad. Ook veel verschillende oorcleaners geprobeerd. Ze bleef er last van houden.

Als gevolg van deze problemen heeft ze een bloedoor gekregen. Door het oor veel te koelen en Traumeel te geven, is het bloedoor verschrompeld. Ze heeft nu dus een heel gek oor, met rare vouwtjes, die erg lastig schoon te houden zijn. Inmiddels was ik met Maxi bij Tannetje geweest. Het oor is niet ontstoken, er is geen oormijt aanwezig, wel waren er wat gisten in het oor te vinden. Ik ben begonnen aan een groene leem kuur en maak het oor schoon met een oplossing van Citopogeen en water. Het was ook nog de bedoeling dat ik Mifloran zou toedienen, maar Maxi's oor blijft heel erg klotsen (ergens zit dus vocht wat er niet uitkomt), dus probeer ik er zo min mogelijk vochtige dingen in te doen. Maar ik moet toch echt 1x per dag het oor schoonmaken met de Citopogeenoplossing, omdat Maxi anders helemaal gek wordt. Ze gaat met haar oor over de grond schuren en in een onbewaakt ogenblik zou ze het denk ik helemaal kapot krabben. Ze krabt soms tot ze er zelf bij zit te janken :( . Nadat ik die oplossing erin heb gedaan, wordt het allemaal wat rustiger. Maar het komt elke keer weer even hevig terug. Het oor blijft ontzettend vies en het jeukt als een gek.

Ergens in dit verhaal (het duurt al zo'n tijd dat ik de volgorde een beetje kwijt ben :-[ ) heb ik ook een eliminatiedieet gevolgd. Daar kwam niks uit. Ook heb ik het azijnmengsel waar hier ooit een topic over was geprobeerd. Dat heeft een hele tijd goed gewerkt, tot het weer zo erg was dat ik weer naar de DA moest voor wat anders. Het azijnmengsel kan ik nu niet meer gebruiken, omdat Maxi daar enorm van gaat gillen. Vandaar dat ik nu Citopogeen gebruik.

Mijn vraag is of iemand misschien nog een idee heeft wat ik kan proberen? Of zou dit nu gewoon van blijvende aard zijn :'( ?
Ik lees hier wel eens hele positieve ervaringen over Prodier Oordruppels. Dit heb ik nou nog niet geprobeerd. Ik vraag me af of het wat zou zijn :-\ . Wat Tannetje ook al zei, is dat dit wederom vochtig is (ivm het klotsen). Dus wellicht is dat inderdaad niet de goede oplossing. Ik lees wel dat dit de oorsmeerproductie verminderd. Dat zou wel een gewenst effect zijn. Nou ja, kortom, ik weet het gewoon niet meer en ben gewoon benieuwd of iemand hier nog wel een idee heeft :) .
Door Stef@nie
#1168115
Niks :-[ :-\ ... ?
Vandaag is weer rampzalig  :( . Ik kan haar geen 5 minuten alleen laten. Vanmorgen sta ik in de badkamer, hoor ik weer een heel raar gejodel/gekreun/gepiep... MAXI!!! Rennen... te laat, ze had al weer heel fel zitten krabben. Beetje kapot, vuurrood, warm...  :( . Werd het alleen al maar IETSJE minder, dit is zo zielig :'( .
Door cathrien
#1168129
Ik gebruik trea tree olie. Op het uiteinde van haar oorlelletje doe ik 1 druppel en masseer die langzaam in. De eerste week iedere dag en daarna om de 14 dagen.
Door Stef@nie
#1168136
cathrien schreef: Ik gebruik trea tree olie. Op het uiteinde van haar oorlelletje doe ik 1 druppel en masseer die langzaam in. De eerste week iedere dag en daarna om de 14 dagen.
Waar precies helpt dat voor? Voor overmatige oorsmeerproductie? Of jeuk?
Door Anthraciet
#1168457
Dara heeft ook altijd last van haar oren, helaas is het bij haar chronisch. Dit was bij een van haar plaatsingsadressen reden om haar weer naar het asiel te brengen :-X

We hebben altijd oorspul op voorraad zodat we meteen kunnen behandelen als het weer de kop opsteekt.
Ik weet even niet hoe het heet, maar het komt van de dierenarts af. Het is 1 flesje met schoonmaak vloeistof en daarna behandelen we nog met een andere fles met 'behandelvloeistof'. Kan vanavond wel even kijken hoe het precies heet als je interesse hebt?

Bij Dara gaat het dus overigens niet helemaal weg hierdoor, maar kunnen we het wel redelijk onder controle houden.
Door Stef@nie
#1169148
Truus schreef: Er zit toch geen grasaar in het oor? Is zomaar een idee hoor :)
Lief dat je meedenkt :) , maar er zit niets in haar oor. Het speelt nu al jaren en er is dus ook al regelmatig grondig in gekeken.
Anthraciet schreef: Dara heeft ook altijd last van haar oren, helaas is het bij haar chronisch. Dit was bij een van haar plaatsingsadressen reden om haar weer naar het asiel te brengen :-X

We hebben altijd oorspul op voorraad zodat we meteen kunnen behandelen als het weer de kop opsteekt.
Ik weet even niet hoe het heet, maar het komt van de dierenarts af. Het is 1 flesje met schoonmaak vloeistof en daarna behandelen we nog met een andere fles met 'behandelvloeistof'. Kan vanavond wel even kijken hoe het precies heet als je interesse hebt?

Bij Dara gaat het dus overigens niet helemaal weg hierdoor, maar kunnen we het wel redelijk onder controle houden.
Ik heb zeker wel interesse. Ben benieuwd welk spulletje jij gebruikt.

Ik ben gisteren nog naar de DA gegaan, omdat het gewoon niet meer ging. Ze werd gek. Bij Maxi is het volgens de DA ook chronisch :( . Het was toch lichtelijk ontstoken, dus heb ik (weer) Aurizon mee naar huis gekregen. Het verzachtte gelukkig heel snel. Volgens de DA zou ze dit echt de rest van haar leven moeten gebruiken. En als dat niet meer zou werken, zou volgens haar de laatste optie een operatie zijn waarbij ze eigenlijk het hele binnenoor verwijderen... :( . Ik hoop dat het zo ver nooit komt.
Door kangalfreak
#1169170
Mijn hond had dat ook....in allebei z'n oren. Ook dat soppende geluid en de troep liep er gewoon uit.Heb je het laten testen? Bij mijn hond kwam als resultaat staphylococcen. Behandelt met auribiotic en een ab kuur.....geen resultaat. Oren laten uitspuiten,ging 3 weken goed en kwam in alle hevigheid weer terug. Weer laten testen door een andere dierenarts...staphylococcen( wilde het zeker weten) Weer aan de gang gegaan met auribiotic en een zwaardere ab kuur,hielp niet. Weer laten uitspuiten ,maar nu onder narcose. Dierenarts bijna een uur mee bezig geweest,zoveel troep. Ging weer paar weken goed,kwam dus weer terug. Ik helemaal wanhopig. Prednisolon kuur meegekregen,maar was niet te doen want hij reageerde te heftig (heeeeeeeel veel plassen ,lusteloos en aan de spuitdiaree) Oren waren toen wel brandschoon,maar ik kon er echt niet mee doorgaan. Dus oorprobleem kwam weer terug.

Met de da gehad over een operatie.....maar ik wilde eerst nog de zwaarste ab kuur die hij mag hebben. Die meegekregen en jaaaa,het ging over en is niet meer terug gekomen.

Hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt!

groetjes
Yvette
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1169230
Bij een setter van een vriendin van me hebben ze uiteindelijk de operatie gedaan en hoewel ze er erg tegenop keek is ze erg blij dta ze het gedaan heeft. Ze heeft er een andere hond voor terug. Ze liep bijna altijd met haar kop scheef en wilde zelfs niet meer aan gehaald worden. En nu is het een blije hond die op schoot springt voor een knuffel. Ik wil niet zeggen dat je moet opereren maar moest gelijk aan dit verhaal denken.
Blijven lastige dingen die oren  ;) Boomer had ook veel vieze oren maar nadat ik helemaal op vers overgegaan ben zijn haar oren schoon.
Succes met Maxi!!
Door sandrath
#1169831
Mijn hond had tot voor kort ook last van met name zijn linkeroor. Veel smeer, jeuk en ook dat klotsende geluid. Ik heb een tijd Surolan van de da gehad, maar dat hielp niet goed. Toen op aanraden van mensen van dit forum ontgiftingskuur met groene leem gebprobeerd in combi met  een paar dagen prodier oordruppels en wat aanpassingen in het dieet. Wat ik heb aangepast is alle nachtschade groenten uit de groentemix (was bij mij alleen tomaat), geen ei en geen zuivel. Binnen een paar dagen werden zijn oren rustiger en trok de jeuk weg.
Tot we bij cursus een keer kaas gebruikten en de volgende dag weer vlammende rode oren... dus het lijkt erop dat hij een allergische reactie heeft op lactose! De aanmaak van oorsmeer is nagenoeg terug tot normaal en ze zijn ook niet meer rood. 

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar je zou iets dergelijks eens kunnen proberen. En wat wij nog steeds doen, is opschrijven wat hij eet, en dan als er iets verandert meteen terug kijken wat er de dag daarvoor is gebeurd!

Heel veel succes. Het is heel ellendig weet ik uit ervaring!!
Gr. Sandra
Door Stef@nie
#1170123
kangalfreak schreef: Mijn hond had dat ook....in allebei z'n oren. Ook dat soppende geluid en de troep liep er gewoon uit.Heb je het laten testen? Bij mijn hond kwam als resultaat staphylococcen. Behandelt met auribiotic en een ab kuur.....geen resultaat. Oren laten uitspuiten,ging 3 weken goed en kwam in alle hevigheid weer terug. Weer laten testen door een andere dierenarts...staphylococcen( wilde het zeker weten) Weer aan de gang gegaan met auribiotic en een zwaardere ab kuur,hielp niet. Weer laten uitspuiten ,maar nu onder narcose. Dierenarts bijna een uur mee bezig geweest,zoveel troep. Ging weer paar weken goed,kwam dus weer terug. Ik helemaal wanhopig. Prednisolon kuur meegekregen,maar was niet te doen want hij reageerde te heftig (heeeeeeeel veel plassen ,lusteloos en aan de spuitdiaree) Oren waren toen wel brandschoon,maar ik kon er echt niet mee doorgaan. Dus oorprobleem kwam weer terug.

Met de da gehad over een operatie.....maar ik wilde eerst nog de zwaarste ab kuur die hij mag hebben. Die meegekregen en jaaaa,het ging over en is niet meer terug gekomen.

Hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt!

groetjes
Yvette
Staphylococcen zouden toch wel uit zo'n kweekje gekomen zijn toch :-\ ?

MarijeEnBoomer schreef: Bij een setter van een vriendin van me hebben ze uiteindelijk de operatie gedaan en hoewel ze er erg tegenop keek is ze erg blij dta ze het gedaan heeft. Ze heeft er een andere hond voor terug. Ze liep bijna altijd met haar kop scheef en wilde zelfs niet meer aan gehaald worden. En nu is het een blije hond die op schoot springt voor een knuffel. Ik wil niet zeggen dat je moet opereren maar moest gelijk aan dit verhaal denken.
Blijven lastige dingen die oren  ;) Boomer had ook veel vieze oren maar nadat ik helemaal op vers overgegaan ben zijn haar oren schoon.
Succes met Maxi!!
Zo'n operatie zie ik echt als allerlaatste optie. Ik vind het idee ook heel erg heftig, dat ze eigenlijk alleen nog maar een flapje heeft en verder helemaal geen oor :( . Maar als niets anders werkt, heb je niet veel keus meer en dan is je doel toch om inderdaad weer zo'n gelukkige hond te krijgen ;) .
sandrath schreef: Mijn hond had tot voor kort ook last van met name zijn linkeroor. Veel smeer, jeuk en ook dat klotsende geluid. Ik heb een tijd Surolan van de da gehad, maar dat hielp niet goed. Toen op aanraden van mensen van dit forum ontgiftingskuur met groene leem gebprobeerd in combi met  een paar dagen prodier oordruppels en wat aanpassingen in het dieet. Wat ik heb aangepast is alle nachtschade groenten uit de groentemix (was bij mij alleen tomaat), geen ei en geen zuivel. Binnen een paar dagen werden zijn oren rustiger en trok de jeuk weg.
Tot we bij cursus een keer kaas gebruikten en de volgende dag weer vlammende rode oren... dus het lijkt erop dat hij een allergische reactie heeft op lactose! De aanmaak van oorsmeer is nagenoeg terug tot normaal en ze zijn ook niet meer rood.  

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar je zou iets dergelijks eens kunnen proberen. En wat wij nog steeds doen, is opschrijven wat hij eet, en dan als er iets verandert meteen terug kijken wat er de dag daarvoor is gebeurd!

Heel veel succes. Het is heel ellendig weet ik uit ervaring!!
Gr. Sandra
De symptomen komen inderdaad overeen. Maar het eliminatiedieet heeft hier niets opgeleverd :( . Groene leem geef ik haar nog steeds. Het maakt weinig verschil in haar oor. Ook in jouw verhaal dus weer een positieve ervaring met Prodier Oordruppels, en die heb ik nou nog nooit geprobeerd! Word ik heel nieuwsgierig of dat bij Maxi ook iets uit zou halen...

Ik ben nu dus nog bezig met Aurizon en ik moet al afkloppend zeggen... het is rustiger  :angel2:
Door Anthraciet
#1170128
Stef@nie schreef: Ik heb zeker wel interesse. Ben benieuwd welk spulletje jij gebruikt.

Ik ben gisteren nog naar de DA gegaan, omdat het gewoon niet meer ging. Ze werd gek. Bij Maxi is het volgens de DA ook chronisch :( . Het was toch lichtelijk ontstoken, dus heb ik (weer) Aurizon mee naar huis gekregen. Het verzachtte gelukkig heel snel. Volgens de DA zou ze dit echt de rest van haar leven moeten gebruiken. En als dat niet meer zou werken, zou volgens haar de laatste optie een operatie zijn waarbij ze eigenlijk het hele binnenoor verwijderen... :( . Ik hoop dat het zo ver nooit komt.
Ik ben vergeten te kijken, ga het vanavond nog even doen!
Maar 1 van beide producten is inderdaad Aurizon (herkende de naam nu jij het plaatste), maar wij gebruiken het dus in combinatie met dat andere flesje en dat werkt bij ons beter als alleen de Aurizon.

Ook bij Dara had de dierenarts in eerste instantie gezegd dat het misschien een operatie moest worden omdat ze heel erg ontstoken oren had toen we haar kregen, maar door deze behandeling is het zo verbeterd dat dat niet meer nodig is. Maar ze moet dus helaas wel de rest van haar leven deze behandeling krijgen.
Bij haar is het nu ongeveer 1x per 2 of 3 dagen dat we dat moeten doen.
Door Stef@nie
#1170134
Anthraciet schreef: Ik ben vergeten te kijken, ga het vanavond nog even doen!
Maar 1 van beide producten is inderdaad Aurizon (herkende de naam nu jij het plaatste), maar wij gebruiken het dus in combinatie met dat andere flesje en dat werkt bij ons beter als alleen de Aurizon.

Ook bij Dara had de dierenarts in eerste instantie gezegd dat het misschien een operatie moest worden omdat ze heel erg ontstoken oren had toen we haar kregen, maar door deze behandeling is het zo verbeterd dat dat niet meer nodig is. Maar ze moet dus helaas wel de rest van haar leven deze behandeling krijgen.
Bij haar is het nu ongeveer 1x per 2 of 3 dagen dat we dat moeten doen.
Dat geeft hoop  :) . Natuurlijk zou het fijner zijn als onze hondjes gewoon gezonde oren hadden, maar als het op deze manier goed te doen is, so be it. Als ze maar geen pijn en jeuk meer hebben en dat is toch ook fijner als dat zonder operatie kan. Als je nog zou willen kijken wat het andere flesje is, heel graag :) . Dankjewel!
Door Anthraciet
#1170142
Ja, bij Dara houden we haar gewoon goed in de gaten en zodra we merken dat ze weer last krijgt van haar oren, behandelen we meteen weer.
Bij haar merken we het heel snel als ze ligt te spelen met Tiki, dan gaat ze met haar oor over de grond wrijven of gaat zo liggen, dat Tiki in haar oor moet bijten ::)
Door Stef@nie
#1170149
Anthraciet schreef: Ja, bij Dara houden we haar gewoon goed in de gaten en zodra we merken dat ze weer last krijgt van haar oren, behandelen we meteen weer.
Bij haar merken we het heel snel als ze ligt te spelen met Tiki, dan gaat ze met haar oor over de grond wrijven of gaat zo liggen, dat Tiki in haar oor moet bijten ::)
Hier is dat ook niet te missen. Het oor gaat hangen, meestal haar kop ook. Over de grond wrijven doet Maxi ook. In de sneeuw wrijven schijnt helemaal geweldig te helpen tegen jeuk  ??? ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door