Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marylou
#1166089
Ik heb deze week een lading vlees gekregen van Herby (eerste keer)en een aantal rundenbotten en ribben. Mijn vriezer zit nu vol en ik heb mij verkeken op de maat van de botten :-[
Fosko heeft al een rib in beheer ;D, . Deze rib had ik hem binnen gegeven op een oude deken en dus heeft meneer (zoals hij buiten ook altijd doet) zijn rib een paar dagen in de deken "begraven". Nu is hij verdroogt, maar volgens Fosko heeeeeel lekker, hij ligt er uren op te knagen.
Nu had ik gedacht...., als ik die botten die ik niet in de vriezer kwijt kan eens ga drogen, bijvoorbeeld in kranten? Dan kan ik ze langer bewaren. Maar dit heb ik nog nooit gedaan.
Dus... heeft iemand hier ervaring mee??
Door *Natasja*
#1166094
Zoals je in dit bottendocument http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801 kunt lezen, zijn runderbotten en -ribben ongeschikt om aan je hond te geven, ze zijn nl. veel te hard. En het is zelfs levensgevaarlijk om 1 enkele rib te geven, deze kan door je hond in zijn geheel ingeslikt worden en voor enorme problemen zorgen. Ik zou ze dus maar lekker in de kliko gooien, is je volle-vriezer-probleem ook weer opgelost  ;)

Edit: ik zie dat de link naar de verkeerde pagina verwijst. Ik bedoel het bottendocument wat bij Vragen en problemen BARF - BARF voor beginners - Rauwe vleesbotten staat.
Laatst gewijzigd door *Natasja* op zo 01 feb 2009, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#1166286
[quote="marylou"]
:o Alweer wat geleerd.....Volgende keer geen runderbotten en ribben meer bestellen dus......
[/quote]
Beter is het om een sappige lamsrib te geven die je hond in zijn geheel mag opeten.
Moet hij wel gewend zijn aan het eten van vlees/bot natuurlijk.
Laat ook nooit je hond zonder toezicht met vlees/bot maar blijf er bij tot echt alles op is,hier hadden ze 2 dagen 's avonds lamsnek en ribben,terwijl ze aten zat ik er buiten bij op een stoeltje in de sneeuw in - zoveel vorst  ::)  was blij toen ze klaar waren  ;D ;D
Door marylou
#1168088
[quote="tieneke"]
Beter is het om een sappige lamsrib te geven die je hond in zijn geheel mag opeten.
Moet hij wel gewend zijn aan het eten van vlees/bot natuurlijk.
Laat ook nooit je hond zonder toezicht met vlees/bot maar blijf er bij tot echt alles op is,hier hadden ze 2 dagen 's avonds lamsnek en ribben,terwijl ze aten zat ik er buiten bij op een stoeltje in de sneeuw in - zoveel vorst  ::)  was blij toen ze klaar waren  ;D ;D
[/quote]

Had ik ook besteld, maar waren op dat moment niet te leveren, dus zonder nadenken andere botten bestelt...
Door Truus
#1168404
[quote="marylou"]
Had ik ook besteld, maar waren op dat moment niet te leveren, dus zonder nadenken andere botten bestelt...
[/quote]
Niet zomaar iets doen ;). Heb je het bottendocument al gelezen?
Door marylou
#1169715
[quote="Truus"]
Niet zomaar iets doen ;). Heb je het bottendocument al gelezen?
[/quote]

inmiddels dus wel ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door