Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cindy de Wolf
#1168453
Gewoon voor mijn eigen nieuwsgierigheid. Als een kvv bestaat uit 98% rund, 2% vitaminen en mineralen met kaal kippenbot als calciumbron. Is het dan zo dat een hond met een allergie voor kip hier geen klachten op ontwikkeld :-\ Mijn gevoel zegt van wel namelijk.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1168492
Lijkt mij een beetje uit proportie :-\ Als binnen die 2% de kipbotten voor de calcium moeten zorgen zou ik me eerder zorgen maken om een calciumtekort dan om een allergie :-\  Maar als je hond goed allergisch is dan is bij wijze van spreke de lucht al voldoende voor een reactie.
Door Lizzy
#1168506
[quote="Angelique"]
Lijkt mij een beetje uit proportie :-\ Als binnen die 2% de kipbotten voor de calcium moeten zorgen zou ik me eerder zorgen maken om een calciumtekort dan om een allergie :-\  Maar als je hond goed allergisch is dan is bij wijze van spreke de lucht al voldoende voor een reactie.
[/quote]

Hier sluit ik me graag helemaal bij aan.
Door Boefies
#1169095
Nou hier is dat in ieder geval zeker weten zo! Daarom kan ik heel veel KVV's niet voeren. Bij de producenten moest ik ook achterhalen wat zij als calciumbron gebruikte. Ze heeft zelfs een allergische reactie gehad van hondentandpasta waar kippenlever in zat voor de smaak.  :-X
In heel veel producten zit het trouwens verstopt zonder dat het op de verpakking staat. Ik ging het dan altijd na bij de producent als ze een allergische reactie kreeg. Nu doe ik dat bijvoorbaat al.

Ze eet nu 100% kip/gevogelte vrij. En het gaat zo  :thumbup:
Door Cindy de Wolf
#1169102
Je kan bij naturis je kvv ook zelf samen laten stellen. Dus dan gaat er alleen in wat jij zegt dat je erin wilt hebben. Minimale afname is dan wel 500kg. Wel veel maar op zich wel mooi dat het kan. Zeker voor mensen die bang zijn om te barfen om welke reden dan ook of die KVV gewoon makkelijker vinden.
Door roos79
#1169292
[quote="Cindy de Wolf"]
Je kan bij naturis je kvv ook zelf samen laten stellen. Dus dan gaat er alleen in wat jij zegt dat je erin wilt hebben. Minimale afname is dan wel 500kg. Wel veel maar op zich wel mooi dat het kan. Zeker voor mensen die bang zijn om te barfen om welke reden dan ook of die KVV gewoon makkelijker vinden.
[/quote]

Dus dan stoppen ze er wel die gevaarlijke pens in, als je dat wilt?  ;D :D ;D
Door Cindy de Wolf
#1169338
[quote="roos79"]
Dus dan stoppen ze er wel die gevaarlijke pens in, als je dat wilt?  ;D :D ;D
[/quote]

Yep idd plus eventueel ander orgaanvlees mocht je dat willen ;)
Op zich vind ik het best netjes dat dit mogelijk is. Heb ik nog niet eerder van een kvv fabrikant gehoord. :)
Door roos79
#1169642
Klopt, zo kun je dus helemaal je wensen doorgeven?
Maar vraag me dan wel af, zou je het bijv. willen hebben met de % van het Barfprincipe, dus voor een KVV véél spiervlees... welke prijs je betaalt :-\. Maar  het proberen waard.
Stel je mag helemaal zelf je eigen kvv (laten) maken: wat stop je erin?

Het moet wel 500kg van hetzelfde soort zijn begrijp ik he? hmmm...  8)
Door Cindy de Wolf
#1169702
[quote="roos79"]
Klopt, zo kun je dus helemaal je wensen doorgeven?
Maar vraag me dan wel af, zou je het bijv. willen hebben met de % van het Barfprincipe, dus voor een KVV véél spiervlees... welke prijs je betaalt :-\. Maar  het proberen waard.
Stel je mag helemaal zelf je eigen kvv (laten) maken: wat stop je erin?

Het moet wel 500kg van hetzelfde soort zijn begrijp ik he? hmmm...  8)
[/quote]

Ik heb begrepen dat hier met name spiervlees ingaat omdat ze dus nauwelijks orgaan gebruiken.
Ik zou zeggen denk er eens over wat JIJ erin wilt hebben en leg het voor. Dan heb je je antwoord snel zat ;)
Voor mij is het wel goed zo. Ik voeg zelf wel orgaanvlees en groente en fruit toe. 500kg vind ik namelijk wel wat veel (ook al kan ik het wel kwijt).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door