Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door keetje
#1156809
as Maandag krijg ik 2 kittens uit het asiel. Ze zijn gevonden en in het asiel afgeleverd. Daar ging het niet zo goed met ze dus zijn ze naar een pleeggezin gegaan. Een van de problemen was dat ze heel slecht aten.
Inmiddels zijn ze redelijk opgeknapt en ze zitten op de kittenbrokjes.(volgens mij Hills) Ik vind ze nog wel aan de (erg) magere kant en ben van plan daar rap wat aan te gaan doen.
Ik wil ze dus eigenlijk overzetten op vers. Wat raden jullie me aan.
Ze zijn al niet dik, als ze dan ook nog slechter gaan eten ivm het overzetten, wat dan?
Eigenlijk hoop ik dat ze gewoon aanvallen op dat overheerlijke vlees en dan heb ik geen probleem, maar wat als dat niet het geval is?
Ik wil me daar nu al op voorbereiden, ze komen maandag pas, maar toch? :-\

Graag tips! ;) :) bvd. :)
Door Henkje
#1156836
Ik heb ook twee kittens uit het asiel. Ze waren juist het makkelijkst over te zetten en aten meteen kvv.
Grendel was al ziek toen ik haar kreeg (niesziekte) en heb ik de eerste dagen moeten dwangvoeren. Het zijn nog steeds de makkelijkste eters hier.
Door keetje
#1156862
Dat klinkt positief (niet dat van die niesziekte dus ;))
Ik hoop dat het hier ook zo makkelijk gaat. Ik hoop dat ik wat voer meekrijg uit het asiel zodat ik ze eventueel overwennen kan als het niet soepeltjes gaat. Hoef ik niet zo'n zak te kopen die ik dan later moet wegknikkeren, of doneren aan een goed doel. ;)
Door Too
#1156894
Leuk, kleine pluizen!!

Denk dat t geen probleem wordt, gewoon lekker vers mee-eten.
Van saaie brokken word je toch ook niet vrolijk  :D

Wat ga je voeren kvv of barf?
Door verwonderd
#1156982
Lo was juist heel blij nadat ze alleen maar heel slecht haar brokken at.

Eindelijk echt eten, leek ze wel te denken. Geen brok meer gegeven na haar eerste kvv maaltje  ;)
Door keetje
#1159352
Ik denk dat het dinsdag gaat worden, maandag moet eerst de dierenarts ze nog goedkeuren.
maar zodra ze hun eerst vleesmaaltje eten maak ik een foto! :)
Door keetje
#1168114
Ondertussen zjn de zusjes al weer een krap weekje thuis.
Ze eten met graagte hun kvv maar omdat ze erg mager waren,(1 kitten woog 1200 gram bij 3 maanden leeftijd) zitten ze nog 1 maaltijd per dag op de zak voer die ik erbij gekregen heb in het kittenpakketje. Ik ben als de dood dat ze niet genoeg aankomen. Ik ga vandaag wegen. Er zit , denk ik nog een onsje of 4 voer in het zakje dus als dat op is dan is het helemaal einde oefening wat betreft br*kjes.
Volgende week wil ik ze eens een kippenstrotje aanbieden, of is dat te vroeg??
Door Too
#1168298
Wat een zorgen he, die beestjes ;)

Als t voor jou beter voelt de brokjes erbij te geven moet je t doen, zelf zou ik alleen vers geven.. evt een extra barf-hapje naast de kvv
ze moeten ook niet al te snel/veel aankomen, gestaag groeien is altijd beter
Mijn asielkleuter was met 5 maanden [toen kwam ze] van voren spicht en van achter spek :-\, die was daar in rap tempo op veel vreten gezet....

Als je een kvv geeft hoef je je geen zorgen te maken over tekorten -compleet is compleet, completer is er niet-

Een nekje: gewoon geven, al dan niet geplet, dat kunnen ze wel 'handelen', als ze t echt lastig vinden zie je t vanzelf



Trouwens....fotoootje? ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door