Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door martineD
#1162953
Ik zie door de bomen het bos niet meer :D
Ik heb een poesje van 7 maanden, ze heeft netjes haar basisenting gehad. Afgelopen maand kreeg ze ineens niesziekte, best wel heftig. En precies in de week dat haar castratie stond gepland. Dus ik heb de castratie afgezegd en ik ben wel even langs gegaan voor controle. Toen zei de dierenarts dat ik de enting niet na een jaar moest herhalen, maar als de kat een jaar is (dus dat is zo'n 9 maanden na de laatste enting). En dan zou ze goed beschermd zijn en dan kan ik het een paar jaar overslaan.
Dit had ik nog niet eerder gehoord.

Nu wordt ze trouwens morgen geholpen. Ik kreeg als advies om na de castratie te stoppen met kittenvoer, haha. Ze heeft nog nooit kittenvoer gehad, ze is op carnibest groot geworden. Toen keek mn dierenarts een beetje bedenkelijk, maar ze kon niets zeggen want 5 minuten ervoor zei ze nog dat Banshee er heel best uit zag ;D
Door YaYa
#1162974
Ondanks dat Banshee geënt is, kan ze toch niesziekte krijgen. De enting dekt, net zoals de griepprik, een aantal varianten maar dus niet alles. Wel is het zo dat ze door de enting minder ziek wordt dan zonder enting. Ik zelf zou niet al ne 9 maanden herenten maar gewoon na 1 jaar. Dan zijn alle basisentingen in orde en daarna zou ik titeren om te kijken of een enting nodig is.
Door verwonderd
#1162986
Lo is zelfs niet geent nadat ze een jaar was en zelfs de basisentingen zijn (door een vergissing van de da) niet volledig gegeven.

Een titer laten bepalen en toen bleek dat ze niet geent hoefde te worden  ;)
Door Mevroi Kruim
#1167166
Mijn katten kregen standaard niesziekte nadat ze geënt waren  :P daar ben ik dus mee gestopt en sindsdien hebben we 1x een epidemie gehad. Ze zijn inmiddels een jaar of 8 niet meer geënt.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door