Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Henkje
#1167015
Hoi hoi,

omdat Frits zo'n last had van jeuk en kale plekjes, dus waarschijnlijk iets van voedselintoleratie, zijn we overgestapt op rauw. Daar zijn we nu ruim een half jaar mee bezig. En daarvoor een hele tijd CB.
Het gaat allemaal super en de plekjes zijn zo goed als weg. Hij is afgevallen en weer helemaal terug in zijn 2e jeugd.
Maar sinds een paar dagen zie ik de kale plekjes weer terug komen (heel klein beetje). Hij heeft geen jeuk oid.

Zou ik een eliminiatie dieet moeten proberen? Of zou dat niet nodig zijn? Hij heeft er tenslotte helemaal geen last van...
Door Too
#1167035
Lastig zo op afstand, zijn t dezelfde soort plekjes als toen,sinds wanneer, waar zitten ze,is er iets veranderd qua eten [iets nieuws gegeten, snoepjes etc], zeker geen verdwaalde vlo,..


Als je zeker weet dat t t zelfde is, het menu van de afgelopen weken geen nieuwe zaken bevatte....
zou ik t ws even aankijken maar wel in m'n achterhoofd houden
, niet wachten tot Frits gek van de jeuk is geworden
Door Mevroi Kruim
#1167154
Met Too eens, ff kijken of het toch niet iets anders is. Zijn er al eens afkrabsels gemaakt van die kale plekken? En dan echte goeie diepe? Ik had laatst college van een dieren-dermatoloog die natuurlijk tig honden en katten met 'voedselintolerantie' onder z'n neus krijgt en hij zei dat het heel vaak fout gediagnosticeerd wordt door dierenartsen. Het kan nog best een huidparasiet wezen bv.
Ik weet niet of je koolydraat-vrij voert? Dat kan iig ook schelen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1167188
wat ik bij poet heb gezien, is jeuk hetgene wat de kale plekken (en wonden) deed veroorzaken. dus kale plekjes zonder jeuk kan heel goed iets anders zijn (wondjes die zijn genezen maar nog zonder vacht, pietjes, etc).
Door Henkje
#1167463
Hij krijgt nooit snoepjes ed.
Ik was inderdaad niet helemaal duidelijk. Hij barft sinds een half jaar volledig. Het zijn 2 kale kleine plekjes rond zijn snuit. Geen wondjes, gewoon geen haar.
Hij heeft geen vlooien. Het zijn ook geen krabben, gewoon haarloos. Vroeger met brokken had hij echt bloedende plekken. Ik kan me ook niet herinneren dat hij daar een wondje had oid.
Omdat ik ook niet echt begreep wat het kon zijn, vraag ik het jullie ;)
Ik zal het in ieder geval in de gaten houden, of het geen parasiet is. Hij heeft wel laatst een wilde muis gegeten, dat is een week terug. Misschien was het wel een vieze muis...
Door flin
#1167472
die plekjes zitten dan alleen op z'n koppie?
of ook over z'n lijf?

als't vroeger echt gemene plekken geweest zijn, zou 't miss een dikkere (slecht doorbloedde) huid kunnen zijn, (als 'n soort litteken),
en/of istie miss al wat aan 't verharen?

'k weet niet precies wat je voert, maar 'k lees regelmatig dat katten slecht kunnen reageren op rundvlees....geen ideej of dat toevallig in je menu zit?
dan zou 'k die even niet voeren, en kijken of 't beter word....
Door Henkje
#1167498
Rundvlees lust ie niet zo heel graag. Dus dat scheelt alweer. De plekjes zijn allebei bij zijn neus.
Ik kijk het wel even aan. Misschien heeft hij gewoon ergens langs geschuurd en maak ik me weer druk om niets ;)
Het is geen open wond geweest, het is ook pas sinds drie dagen kaal. Huid is gewoon intact, alleen kaal dus.
Door Henkje
#1168044
Ik zag dat er ook twee snorharen misten (afgebroken) bij de plekjes. Waarschijnlijk heeft hij ergens langsgeschuurd.
Pff, ik was echt even bang dat ie weer zichzelf toetakelde! Overbezorgde moeder :P
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door