Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sher
#1166897
Vinnie eet dus muizen. Daar ben ik natuurlijk heel blij mee, maar wat waren die krengen duur! Eerlijk gezegd had ik beter biefstuk voor hem kunnen kopen.  :-X
Zijn muizen overal zo duur? Zijn er ook goedkopere prooidieren en zou hij die ook lekker vinden?  :P
Door flin
#1166909
katzels hier krijgen ze ook alleen op zon-en feestdagen... ;D

hamster kost hier ook 1 euro p/stuk , en die 's bijna 3 keer zo groot als muissie

je zou op zoek kunnen gaan naar een kleur-muis-fokker, die 'overschot-materiaal' miss aan je kwijt wil?
of zelf een fokkerijtje beginnen?  :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1166958
ja, muizen zijn duur. kiezebrink is iets goedkoper (zijn ze niet 1 euro per stuk), maar nog steeds niet goedkoop. je betaalt er ongeveer 25 euro de kilo. ik geloof dat met zelf fokken je niet veel goedkoper uitbent, tenzij je het wat groter aanpakt.
je zou hamster kunnen proberen, otje vond het niet zo geweldig (gebrek aan staart?).
gerbils en ratten zijn helemaal het einde, zelfs eigenlijk nog lekkerder dan muis.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1166967
flin schreef: je zou op zoek kunnen gaan naar een kleur-muis-fokker, die 'overschot-materiaal' miss aan je kwijt wil?
of zelf een fokkerijtje beginnen? :D
:o
Ik zou nooit een muis dood kunnen maken, zeker niet een muis die ik zelf gefokt had. Zit ik straks met een huis vol muizen. ;D
Het klopt dus dat ze duur zijn. Ik hoopte nog dat het aan de dierenwinkel lag. :-\
Door Krullebol
#1167137
IK zit dus met hetzelfde..

Zijn ratten dan wel goedkoper?? En smaakt dat voor de kat dan totaal anders of lijkt het er een beetje op? [net blij dat er 3 waren die het vraten]

25 kilo pfoe..
Gebruikersavatar
Door koekje
#1167157
ja, rat is behoorlijk goedkoper. 8 euro de kilo voor regulars en 5 euro de kilo voor de extra grote jongens (bij kiezebrink). je kan ook kinderratten nemen (formaat dikke muis), maar dan heb je hetzelfde als met 1dagskuikens; deze zijn namelijk niet compleet (nog niet volwassen, dus botjes nog niet goed uitgehard). ratten zijn net als muizen volwassen te rekenen vanaf maat regular. deze zijn meestal zo rond de 150-200 gram, das zo'nzelfde als in mn onderschrift staat in de mond van otje. otje vindt rat erg lekker. ik denk dat de smaak wat sterker is dan muis, maar qua smaakpalet wel vergelijkbaar.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1167194
koekje schreef: ik denk dat de smaak wat sterker is dan muis, maar qua smaakpalet wel vergelijkbaar.
:2funny:
Geef toe je hebt geproefd. :D
Dan ook nog maar eens rat proberen te krijgen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1167197
Sher schreef: :2funny:
Geef toe je hebt geproefd. :D
Dan ook nog maar eens rat proberen te krijgen.
otje heeft geproefd hè. ik kijk dan naar haar hoe haar reactie er op is.
jij mag natuurlijk ook een rat komen overkopen.
Door Krullebol
#1167257
euh.. niet 25 kilo maar 25 euro de kilo.. *oeps* maar ik las net het knaagdierendraadje dat je voor 1.50 meer ook een kilo muizen kan kopen. Ratten kosten voor 1 kilo 10.95 oid. Dat is dan ineens errrrrug interessant!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1167288
welke webshop is dat dan en levert hij ook in a'dam?
de ratten vind ik niet goedkoop. is 2x zo duur als KB.
Door Krullebol
#1167297
Prooidier. Denk niet dat die rondrijden toch?
Ik weet ook niet of ze goedkoop zijn, die ratten. Maar ik bedoelde dat ratten in verhouding tot muizen dus veeeeeeel aantrekkelijker zijn.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1167305
prooidier stopt het in een envelop en stuurt het mee met de spoeddienst. de envelop kan trouwens ook een piepschuimen doos zijn met koeldinges er in. ik vind het niet de meest ideale manier, maar als je erg omhoog zit, kan het iets zijn.

(als ik zonder zit, kan ik tegenwoordig bij dogshape bestellen. als ik dan weer bij moeders ben, kan ik het meenemen)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door