Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Janet
#11661
Hoi,
toen Kali 't water uitkwam (ondiep :-/), bleek dat er een flinke snee in haar voetzool zat. Ze mag daar (kanovijver, Rotterdam Zuiderpark aan de Oldegaarde) dan ook niet meer zwemmen.
Ik heb 't schoongemaakt met sterilon, verbonden en een sok er overheen gedaan. Morgen kijk ik of het ontstoken is (en ga evt. naar de d.a. als dit ook zo is). Is er verder nog iets wat ik kan doen om bijv. de wond schoon en ontsmet te houden?
Door Mister T
#11662
Hoi Janet,ik heb,na Tim z'n zoolavontuur,een spuitflesje calendulaspray gekocht misschien dat erop doen dat ontsmet maar zou wel kunnen prikken.Voordat ik dat in huis had(moet je nagaan;kids zijn resp. 10 en 15 jaar en heb nog NOOIT!!een ontsmettingsmiddel in huis gehad!!!)deed ik z'n poot gewoon in de soda met gekookt,afgekoeld water...denk zelf dat je daar het beste aan doet...
Sterkte...
Door Lupa
#11664
janet,
aks het gebeurd doe ik ook soda, ik doe dan een pannetje en dan de poot er in en zo moeten ze 5 blijven,daarnadroog ik het af en doe een zok om. Ik doe geen zalfje want volgens mij wordt het niet op genomen want de huid van een voetje is natuurlijk zo hard als een zool ;D
Door sylvia
#11665
Janet,ik ga nu Ellen even nadoen  ;D zilverwater !
Het is echt ongelooflijk hoe dat werkt,doe net als ik,wordt nieuwsgierig omdat ellen overal roept zilverwater en koop het eens,ik ben verbijsterd door de werking en het werkt ook razendsnel je ziet de zelfde dag al verbetering ,het is ook tegen ontstekingen dus....
Door Janet
#11666
Tnx Syl, ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of dit spul ook in de buurt van Rotterdam wordt verkocht.
Door Jolly
#11667
janet, das balen zeg, zag snee in voetzool en dacht meteen dat timber weer wat had, maar nee nu is het kali, gaat lekker allemaal zo, pokke zooi ook altijd in het water  >:(  >:(  >:(
Bij ons in het oude veer, zwemmen er dagelijks mensen en honden, daar wordt dus ook zeer gelet op zwerfvuil. Ik moet er wel bij zeggen dat de hondebezitters netter zijn en alle zooi opruimen die op het veld en in het water ligt enzo. Andere mensen willen nog wel eens lakser zijn, maar in ieder geval is het water dus wel schoon van zooi. maar ja daar heb jij nu niks aan, sterkte jolly
Laatst gewijzigd door Jolly op do 17 jul 2003, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#11668
Ach Jol, ze ziet er wel verschrikkelijk schattig uit met die sok om d'r poot ;D. Maar ik ben net bij zo'n reformwinkel geweest, een daar kende ze geen zilverwater :-/.
Door sylvia
#11670
weer een snee in de voetzool niet van een hond maar van kleintje  :-/ vandaag naar het strand geweest en vlak voor we naar huis gingen klom kleintje tegen de dijkwand aan,die bestaat uit van die vierkante blokken waar je je voeten ook in kunt zetten zodat je makkelijk om hoog loopt,ik haal haar,ze komt hoor ik ineens glas rinkelen  :o Ik kijk om kleintje zie ik wegspringen en die begint daar even later te krijsen,ik grijp haar beet draag haar rennend naar het water (ik dacht glas wegspoelen) doop haar voeten in het water en zie daar werkelijk zo,n hele wolk bloed in het water  :-X
Snel naar onze zit plek loopt er echt een heel bloedspoor over het strand,dus handdoek erom heen en naar de Yachtclub,daar zaten twee mevrouwen toevallig net met EHBO diploma,Syl haalt werkelijk doorweekte bebloede handoek van de voet,ik kijk in de wond en toen kon die ene mevrouw mama opvangen :o :-X :'( gatverdamme,de halve bal van haar voet lag open  :'( o jee paniek sloeg toe (en ik kan overigens heel goed tegen bloed en open wonden,maar klaarblijkelijk niet als het van mijn kleintje is  ??? )De EHBO mevrouw zij dat ik het niet hoefde te laten hechten omdat dit niet gehecht kan worden,mevrouw van de yachtclub (die ik ken en die zelf 3 kleintjes heeft)zei hetzelfde ,één van haar had dat ook gehad.
Dus nu zit kleintje met ingepakte voet,gaan we zo eten daarna douchen en dan die voet uitpakken en uitspoelen  :o :-/ zal wel drama worden  :-X ik dacht om er maar zilverwater op te spuiten tegen ontsteken.
Door Jolly
#11671
zo das schrikken  :(
arm meissie en arme mama. Ik ken je gevoel, heb geen kids(nog) maar als ik bij operaties van andere beesies assisteerde geen probleem, toen werd mijn eigen ventje gecastreeerd en boem daar lag ik, schijnt maken te hebben met je emo en adrenaline gehalte.
Door Janet
#11672
Wow Syl, da's schrikken :o. Blij dat er een mevrouw met EHBO aanwezig was daar :).

Jol, had de dokter wel vlugzout om je weer snel bij te brengen ??? ;) ;D.
Door sylvia
#11674
neuh nie nodig ik las zei mooi plafond zeg en stond weer op  ;D
bikkel  ;D
Door Jolly
#11675
nee hoor gewoon beetje beduisd wat er eigenlijk gebeurde, daarna maar in de wachtkamer gaan zitten en achter de toonbank en met voer verkoop geholpen. toen chasey klaar was, mocht hij bij hun uitslapen en ben ik naar huis gegaan, hij kon toch niet lopen en ik reed teon nog geen auto.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door