Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#1165893
Het zou zomaar kunnen....dat Sophietje vanochtend vroeg een stuk fleecedeken heeft opgegeten in een bui van misselijkheid. Althans, dat vermoed ik. Ze zat vanochtend plots misselijk te piepen, pas nadat ze was uitgelaten, buikje was gemasseerd,ze op bed had geslapen, een broodje had gegeten en meer van dat soort buikverzachtende activiteiten had verricht zag ik een enorm gat in haar dekentje. Met natte randen, dus ik acht de kans redelijk groot dat ze dat gat er zelf uit heeft geknabbeld. Of het was een oud gat, want Ted knaagt wel va..


...nou ja, hoe dan ook. Ik hou haar nu al de hele dag in de gaten, maar ze oogt normaal. Ze eet, drinkt, rent, wandelt...als ze het heeft opgegeten dan was het rond 7 uur vanochtend, zo'n 16 uur geleden nu. Of ze vanmiddag heeft gepoept weet ik niet zeker.

Na hoeveel tijd moet je merken of een hond verstopt zit of niet? Kan ik haar na zo'n tijd met een gerust hart beneden laten slapen? ik heb namelijk zelf griep en zou een zacht bedje verkiezen boven een bank; vermits je na zoveel uur kunt zeggen dat ze hoogstwaarschijnlijk niet verstopt is...of kan zo'n stuk deken ook gerust nog na 2 dagen vastlopen?
Door *Natasja*
#1165936
Vorig jaar is er bij een dalmaat die ik ken, zelfs na 2 maanden (ik dacht dat het 2 maanden was, maar in ieder geval na lange tijd) nog een stuk speelgoed vast komen te zitten. Ze dachten dat alles eruit was gekomen, maar na een lange tijd werd de hond dus erg ziek en bleek er nog het een en ander in de darmen te zitten  :-\
Door Lizzy
#1165969
Volgens mij is dat moeilijk te zeggen, wanneer een hond ziek wordt van een vreemd object dat de boel verstopt.... Het kan 1 dag duren maar het kan inderdaad ook pas dagen, zelfs weken later voor problemen zorgen. Het hangt er erg vanaf hoe iets de boel afsluit. Heb je een totale afsluiting: dan begint je hond binnen 1 a 2 dagen al ziek te worden, probeert over te geven, etc. Maar als er nog wel voedsel kan passeren, duurt het overduidelijk veel langer.

Tjonge, wat is dit toch een ellende he Geer.... :-\

En beterschap meis :-*!
Door geer
#1166090
Nou, ze heeft goed gepoept vanochtend en oogt niet ziek... Ze heeft vannacht bij ons geslapen en alleen heel hard liggen snurken. Dus we houden haar in de gaten, maar vooralsnog lijkt ze niet supermegaverstopt te zitten...
Door Linda & Kay
#1166123
Kay had laatst een boterhamzakje naar binnen gewerkt (had vlees ingezeten en zat nog bloed in).
Het duurde bij hem ruim 24 uur voordat het eruit kwam. Ik heb toen iedere keer met een tak in z'n ontlasting zitten purren om het goed in de gaten te houden.
Vervelend hoor! Succes ermee.
Door Henny V.
#1166162
Ik heb het van de week ook bij de hand gehad.
Dribbel had stukken van zijn riem opgegeten dinsdagmiddag.
Vrijdag heeft hij er twee uitgekotst.
Ik heb het er met de fokker overgehad, we spreken elkaar dagelijks op msn.
Die zei dat als je de hond op zijn rug ligt en je voelt een vreemde bobbel in zijn buik, dat er dan wat verstopt zit.
Ook als hij niet meer poept, bestaat de kans dat hij verstopt zit.
Ook zijn temperatuur in de gaten houden.
Maar bij twijfel altijd naar de da.
Door Cathelijn
#1166223
Van stukken fleecedeken merk ik bij Jonas niks, ik zie het ook niet terug in de ontlasting.. ik denk dat ze daar hele kleine stukjes vanaf eten...
Hij is vorige week in de auto begonnen aan het tapijt van de loopplank, dat heeft hij gelukkig 2 dagen later uitgekotst. Ik had er geen idee van dat het met slierten en al naar binnen was gegaan  :-\
Hopelijk heeft Sophie de aanval weer (redelijk) ongeschonden doorstaan  :-*
Door geer
#1166541
Nou, Sophie heeft vanmiddag een keurige fleecedrol gedraaid. 'T was net een rood-pluchen hoedje voor de koningin, als ik Meneer Geer mag geloven. Dus het gevaar is vooralsnog geweken!
Door Lizzy
#1166555
geer schreef: Nou, Sophie heeft vanmiddag een keurige fleecedrol gedraaid. 'T was net een rood-pluchen hoedje voor de koningin, als ik Meneer Geer mag geloven. Dus het gevaar is vooralsnog geweken!
Hihihi, nou, gelukkig maar :-*!
Door Truus
#1166566
geer schreef: Nou, Sophie heeft vanmiddag een keurige fleecedrol gedraaid. 'T was net een rood-pluchen hoedje voor de koningin, als ik Meneer Geer mag geloven. Dus het gevaar is vooralsnog geweken!
Is weer eens wat anders dan 'n barfdrol ;D. Nou, gelukkig maar ! :D
Door RupsenStorm
#1167119
geer schreef: Nou, Sophie heeft vanmiddag een keurige fleecedrol gedraaid. 'T was net een rood-pluchen hoedje voor de koningin, als ik Meneer Geer mag geloven. Dus het gevaar is vooralsnog geweken!
gelukkig maar, maar wil je meneer Geer vragen met zijn mobiel een foto te maken de vorlgende keer? Want dit hoedje willen we natuurlijk niet missen ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door