Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1166522
Ik snap het niet, als ik reageer op een bericht, verdwijnt het gewoon weer. Dus maar even een nieuw topic. Hoe lang droog je 10cmx10cm penslapjes in de droogmachine?
Door Anthraciet
#1166593
Ik heb wel vaker pens gedroogd, maar een en ander hangt wel af van de dikte van het lapje pens, hoeveel lapjes pens je op de droogmachine legt, hoeveel Watt je machine heeft en hoe koud/warm/vochtig/droog het in die ruimte is.

Oftewel: daar kan je geen zinnig woord over zeggen ;D

Gemiddeld zal het misschien zo'n 8 uur duren als je het hele apparaat vol legt lijkt me?
Door Happy Tail
#1166919
en het ligt er ook aan welke pens: lamspens is dunner en sneller droog dan rund.
hier doet mijnes 4 uur over lamspens in de schuur en 8 uur over dikke runderpens
Door tieneke
#1166940
Happy Tail schreef: en het ligt er ook aan welke pens: lamspens is dunner en sneller droog dan rund.
hier doet mijnes 4 uur over lamspens in de schuur en 8 uur over dikke runderpens
Op 250 graden? 
Gebruikersavatar
Door pike
#1167001
Als ik van nog half bevroren pens heel dunne schijfjes snijdt, dan hebben die in de droogmachine zo'n 8-10 uur (afhankelijk van de buitentemp) nodig, om hardstikke droog te woorden.  ;)
Door mrloes
#1248884
hoi

Heeft iemand ervaring met gedroogde struisvogelpens?
Kun je dit zien als een nuttige aanvulling op een eliminatiedieet waarbij de hond alleen struivogel mag eten? Of is pens alleen nuttig/voedzaam als het rauw gegeven wordy en is een gedroogde versie een soort van 'loze lekkernij'  ?

marloes
Gebruikersavatar
Door pike
#1248952
mrloes schreef: hoi

Heeft iemand ervaring met gedroogde struisvogelpens?
Kun je dit zien als een nuttige aanvulling op een eliminatiedieet waarbij de hond alleen struivogel mag eten? Of is pens alleen nuttig/voedzaam als het rauw gegeven wordy en is een gedroogde versie een soort van 'loze lekkernij'  ?

marloes
??? Struisvogel heeft geen pens.
Door Huskymeisje
#1249007
Ik heb wel vaker gelezen dat mensen zelf pens drogen.

Wat ik me dan altijd afvraag is stinkt het drogen van pens niet ontzettend?
Gebruikersavatar
Door pike
#1249022
Huskymeisje schreef: Ik heb wel vaker gelezen dat mensen zelf pens drogen.

Wat ik me dan altijd afvraag is stinkt het drogen van pens niet ontzettend?
Soms droog ik runderpens (in de garage). Om met de woorden van mijnheer PIke te spreken: Het ruikt hier naar koeiestal  ::)
Ik vind het wel meevallen, zeker in de winter bij lage temperaturen. In de zomer houd ik alles dicht om de vliegen buiten te houden en als je dàn de garage in gaat  :-X

Maar als je eliminatiedieet van struisvogel geeft dan valt pens dus af.
Door sofia
#1249056
Ik heb net vannacht lamspens reepjes gedroogd en die hebben zo'n 12 uur gestaan. Kan ook korter denk ik, maar ik was ze vergeten. Knoertharde, prachtige reepjes heb ik nu.
Door mrloes
#1249209
Dus een struis heeft geen pens? Ojee ... weer wat geleerd!
Het frappante is wel dat er dus gedroogde struisvogelpens te koop is, ook online.
Rara???

mrloes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door