Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1166422
Ik maak me een beetje zorgen om Kay. Gisteravond begon hij vreemd gedrag te vertonen. Hij zat steeds alleen maar voor zich uit te staren. M'n vriend ging met hem naar buiten en hij bleef steeds overal zitten, had echt geen zin (of puf) om mee te gaan. Vanmorgen zat hij heel erg te trillen en zijn we gelijk naar buiten gegaan, er kwam alleen maar een heel klein beetje diarree uit. Vanmiddag precies hetzelfde..
Ik heb net het één en ander aan andere topics over verstoppingen e.d. gelezen. Ik las dat je aan de buik kan voelen of er sprake is van een verstopping. Dus dat heb ik net geprobeerd, maar hij werd helemaal druk toen ik aan z'n buik zat.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen... Iemand tips?
#1166426
Kun je wat meer vertellen over hem? Wat, hoeveel, wanneer heeft hij het laatst gegeten? Is dat hetzelfde als hij normaal krijgt? Heeft hij iets vreemds gegeten? van straat gesnoept?

Hoe bedoel je gek? Alsof je hem kietelt of leek het pijn?

Hoe oud is Kay ?
#1166432
Nynke F schreef: Kun je wat meer vertellen over hem? Wat, hoeveel, wanneer heeft hij het laatst gegeten? Is dat hetzelfde als hij normaal krijgt? Heeft hij iets vreemds gegeten? van straat gesnoept?

Hoe bedoel je gek? Alsof je hem kietelt of leek het pijn?

Hoe oud is Kay ?
Kay is 11 maanden. Sinds een maand begonnen met barfen. Gisteravond heeft hij voor het eerst jonge geiteribben gegeten. Maar ik vermoed niet dat het daar aan ligt, want hij begon heel snel daarna met het voor zich uit staren en zitten. Voor zo ver ik weet heeft hij niks van straat gegeten. Mijn schoonvader heeft gister de honden uitgelaten, omdat ik met een zware buikgriep op bed lag (misschien besmettelijk? of kan dat niet?).
Hij begon te spartelen en druk te doen en liep toen snel weg.
Nu net een ongelukje binnen gehad, hij was aan het persen en ik hoorde het helemaal knetteren. Er kwam weinig poep uit. Het ziet er ook vreemd uit. een beetje bruin gelei achtig. Nu ik er over na denk was dat vrijdagmiddag ook al het geval.
#1166447
Truus schreef: Als hij niet gaat liggen lijkt het mij dat hij last heeft van zijn buik. Zou goed een verstopping kunnen zijn. Heeft hij de ribben netjes opgegeten of nogal schrokkend en zat er voldoende vlees aan?
Er zat voldoende vlees aan. Kay is degene die de botjes heel goed kan kraken en rustig op eet. Kaya is degene die schrokt en om de haverklap zich verslikt, dus dit had ik eerder bij haar verwacht.
#1166452
vanaalst schreef: misschien toch teveel bot geweest?
zou hem vandaag en morgen geen bot geven maar bv enkel pens..
dat niet willen gaan liggen en niet aan de buik mogen komen, dan denk ik dat het niet lekker zit van binnen.
Tja.. ik weet het niet. Ik vind het zo vreemd, want het vlees was bijna op en ik had van de week alleen nog maar spier en orgaanvlees liggen. Ik heb bij de supermarkt kuikensbouten gehaald. Dus ze hebben afgelopen week meer orgaan en spiervlees gehad.
Ik had al orgaanvlees voor vanavond eruit gehaald, dus dat is mooi. Is het verstandig om iets anders laxerends te geven? En zo ja, wat?

P.S. Hij heeft trouwens niet overgegeven. Overgeven hoor je ook vaak bij honden met een verstopping?
Laatst gewijzigd door Linda & Kay op zo 01 feb 2009, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#1166459
Ik zou hem persoonlijk niks laxerends geven. Dat lijkt me persoonlijk niet goed, zolang je niet weet wat er aan de hand is. Ik zou zelf de temperatuur opmeten (even een thermometer lenen en morgen zelf een kopen?), goed in de gaten houden en desnoods de DA even bellen.
#1166461
Lizzy schreef: Ik zou hem persoonlijk niks laxerends geven. Dat lijkt me persoonlijk niet handig, als je niet weet wat er aan de hand is. Ik zou zelf de temperatuur opmeten (even een thermometer lenen en morgen zelf een kopen?), goed in de gaten houden en desnoods de DA even bellen.
Ja, ga ik doen...
Ik zit gelijk allemaal mogelijke oorzaken te bedenken...
We zijn aan het verhuizen, het huis is half leeg en de honden merken dit ook. Kay is een herplaatser en bij zijn vorige baasjes niet heel goed behandeld. Zou het stress kunnen zijn? Toen wij hem hier kregen had hij ook last van zijn ontlasting. Alleen lang niet zo erg als nu.
#1166990
Toen wij net Barften had Borke ook wel eens moeite na geitenribben, die waren dan naar mijn mening mooi bevleesd, maar achteraf denk ik dat die ribben te hard waren.
Wat ik dan met hem deed was flink veel en lang lopen en hem laten rennen, maar zoals jij jouw hond gisteren beschrijft wilde hij vast niet mee gaan om te rennen?
Hoe waren die geitenribben gezaagd trouwens, hoeveel ribben zaten er aan een stuk vast?
Hoeveel ribben heeft hij gehad (in grammen ongeveer)?
#1167012
Hij is iets opgewekter vandaag. Maar nog niet zoals de oude.
Die geitenribben waren er geloof ik 2 of 3. Mijn vriend heeft de honden eten gegeven, ik lag zelf met buikgriep op bed, dus ik weet het niet precies. Zal het eens na vragen.
Vanmorgen leek het wel alsof ik een hard stukje in z'n darm voelde zitten. Als dit bot is, wat kan ik dan het beste doen? Poept hij dat uit of toch naar de DA met hem?

Die ribben waren volgens mij iets van 300 gram..
Ik ben door dit alles wel erg gaan twijfelen. Ik vind dat barfen erg leuk, maar die botten hebben me vanaf begin af aan al tegen gestaan. Kaya heeft zich al een paar keer verslikt en nu dit met Kay. Ik durf die botten niet eens meer alleen te geven, alleen samen met m'n vriend. Vind het zo zonde, want ik zie echt dat ze het er beter op doen sinds ze barfen.
Laatst gewijzigd door Linda & Kay op ma 02 feb 2009, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door