Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1165894
ik loop me al een tijdje af te vragen..
ja.. loop..
waarom kiek tijdens wandelingen met andere hondjes toch altijd aan de skoiteroi gaat..
oftewel.. steeds gaat lopen persen zonder dat er nog drollen in zitten..
met als gevolg dat er maar kleine drolletjes uitkomen.. en op t laatst alleen nog gele drup..
beetje slijmerig vaak..
ze heeft dan dus aandrang zonder dat er eigenlijk wat te poepen valt..
ik wijt dat aan stress vw het spelen met de hondjes..
maar eigenlijk vind ik dat best raar..
ik loop 2x per week met iemand die een klein hondje heeft waar kiek t heel goed mee kan vinden..
en iedere keer is t raak..

soms gaat ze, als het erg is.. veel hout en dennenappels vreten..
ze heeft dan dus last van haar buikie.. denk ik.. en dan vreet ze vrijwel t hele bos leeg..

iemand een idee waarom??
zit ik goed met mijn stress idee?
en.. wat doe ik eraan???
Door *Natasja*
#1165937
De hond van een vriendin van mij heeft precies hetzelfde (zij voert haar honden weliswaar brokken, dus niet helemaal te vergelijken). Normaal gesproken heeft ze prima ontlasting (voor zover dat mogelijk is met brokken dan he  ;)), maar als we bijv. met zijn allen naar het strand of het bos gaan, gaat de hond iedere keer weer aan de diarree. Inderdaad: blijven persen tot er bijna niks meer uitkomt. Ik wijt het ook aan de stress/opgewondenheid.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1165957
Ja, dat heeft Indy ook. Hij heeft nooit diarree, maar als we dan met de auto naar een vreemd gebied gaan met veel honden, dan gaat hij aan de race.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1166028
Ik heb hier ook zo'n stresskippie. ::)
Volgens mij is zij licht-autistisch. :(
Even wat onregelmatigheden in haar leventje en jawel hoor.............spuitpoep. :P
Door Decibels
#1166049
onze Suus heeft dat ook...stress van de opwinding is het volgens mij. Sommige teckels van mij hebben het als ze mee gaan naar de show....ondanks dat ze eerst thuis alles gedaan hebben móeten ze in de ring gaan zitten kakken... :P
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1166147
grinnik..
nah.. stom he??
kiek heeft t dus iedere keer als ik in t bos loop met haar vriendje..
zo langzamerhand zou je toch denken dat t niet meer spannend is..
kennelijk wel dus..
haar drollen beginnen mooi.. maar ze blijft maar doorgaat tot t een klein vies geel prutje wordt..
en daarna komt er dus niks meer.. maar wel persen..
Door Decibels
#1166161
spreeuwtje schreef: grinnik..
nah.. stom he??
kiek heeft t dus iedere keer als ik in t bos loop met haar vriendje..
zo langzamerhand zou je toch denken dat t niet meer spannend is..
kennelijk wel dus..
haar drollen beginnen mooi.. maar ze blijft maar doorgaat tot t een klein vies geel prutje wordt..
en daarna komt er dus niks meer.. maar wel persen..

ik denk dat spanning/opwinding/nervositeit op de darmen slaat ofzo? Van mensen hoor ik het trouwens ook wel eens... ;)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1166180
ja.. jeroen heeft er ook altijd last van..  :D

maar..
tis zo lullig..
want de eerste paar keer vertelde ik vol trots over de barf die ze krijgt en hoe geweldig ze het erop doet..
mooie drollen enzooooooo..

hmz..  ::)
krijg je dat!!!

en dat stokken eten??
ze doet dat niet altijd..
maar soms heeft ze een paar dagen dat ze zich rondom vreet aan de dennenappels en hout uit t bos..
om dat te voorkomen moet ik haar gaan aanlijnen.. en dat wil ik dus niet..
dat loopt voor geen meter en dan kan ze niet spelen..

alleen snachts kotst ze alles uit.. en vaak zie ik ook hout terug in haar ontlasting..
is niet gezond lijkt me..
Door RoLa
#1166186
Mijn jongste boxer doet dit ook standaard. Zodra hij in de auto gaat en we gaan naar links weet hij al dat we naar de hei gaan.
Op de hei sch**t hij zich helemaal leeg, 25 x liefst boven op een struikje... ;D
Alleen met bos/heide wandeling, verder nooit eigenlijk.
Met gewone lange wandeling waarbij hij ook losloopt bijna nooit het geval.

Hij lijkt op de baas denk ik, als ik zenuwachtig ben sch**t ik me ook leeg, alleen liever niet boven een struikje  ;D ;D ;D
Door Femke
#1166190
spreeuwtje schreef:

alleen snachts kotst ze alles uit.. en vaak zie ik ook hout terug in haar ontlasting..
is niet gezond lijkt me..

nee dit is het ook niet, en ik zou ook zeker proberen om dit af te leren. Hout en dennenappels zijn niet te verteren en voor je het weet heeft je hond een verstopping.
Sunday was vroeger ook gek op on-eetbare dingen (vooral vermolmd hout) maar ik heb het hem goed af kunnen leren gelukkig. Een brul van Nee of Los, en wanneer hij dan loslaat vooral uitbundig belonen. Daarna ging ik even een balletje gooien of twee oefeningetjes doen die hij leuk vindt, zodat hij het hout vergeet.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1166199
die brullen geef ik wel..
maar kiek pakt t dan snel op en rent ermee weg..
of ze gaat het heel snel doorslikken..

ze doet het niet altijd..
een tijdje terug toen ze hoesterig en niezerig was en wat lodderig uit dr oogjes keek..
was het heel erg.. liep ze de hele weg te vreten..
een week geleden toen ze zichzelf dus aan t leeg poepen was vermoedelijk door spanning.. deed ze het ook weer..
je wordt er een beetje moedeloos van.. omdat je haar niet te pakken krijgt dan..
Door Femke
#1166200
spreeuwtje schreef: die brullen geef ik wel..
maar kiek pakt t dan snel op en rent ermee weg..
of ze gaat het heel snel doorslikken..

ze doet het niet altijd..
een tijdje terug toen ze hoesterig en niezerig was en wat lodderig uit dr oogjes keek..
was het heel erg.. liep ze de hele weg te vreten..
een week geleden toen ze zichzelf dus aan t leeg poepen was vermoedelijk door spanning.. deed ze het ook weer..
je wordt er een beetje moedeloos van.. omdat je haar niet te pakken krijgt dan..


en als je zo'n fluitje introducteert wat ik voor Loebas heb? Fluitje = altijd wat lekkers? Dan laat ze het hout ws ook wel voor wat het is, en dan heb je ook het probleem van haar niet te pakken krijgen opgelost?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1166208
Femke schreef:

en als je zo'n fluitje introducteert wat ik voor Loebas heb? Fluitje = altijd wat lekkers? Dan laat ze het hout ws ook wel voor wat het is, en dan heb je ook het probleem van haar niet te pakken krijgen opgelost?
is misschien wel een idee ja.. :)

eens kijken of ik eens zon fluitje kan vinden..
(ik word nog eens een echte hondentrien!!)  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door