Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#1165899
[quote="Angelique"]
Lijkt ondertussen wel een HOAX aan het worden :-X
[/quote]

Lijkt me toch dat als ik vandaag met een pup met dergelijke verschijnselen bij een Vlaamse da kom, dat die hier wel van gehoord zou hebben?
Nou ja, er zit geen bloed bij de diarree en we zijn inmiddels sinds de eerste verschijnselen al meer dan 48 uur verder. Hij is eerder alerter dan vanmiddag dan in coma.
Door moniqueo
#1165971
Angelique schreef: Lijkt ondertussen wel een HOAX aan het worden :-X
Heb ook getwijfeld om het te plaatsen. Soms is het moeilijk te verifieren wat waar is.

gr.monique
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1165976
Er lijkt wel een virus rond te waren op dit moment. Het begint met braken, daarna spuitpoep met bloed.
Alleen worden ze daarna weer beter, ik heb geen dieren gezien die in coma raken.
Door moniqueo
#1166081
*Dorothea* schreef: Er lijkt wel een virus rond te waren op dit moment. Het begint met braken, daarna spuitpoep met bloed.
Alleen worden ze daarna weer beter, ik heb geen dieren gezien die in coma raken.
Die 2
Laatst gewijzigd door moniqueo op wo 29 jun 2011, 02:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1166234
een paar weken geleden (zo rond de jaarwisseling) zou er ook een eng onbekend kattenvirus de rondte gaan. het zou vooral binnenkatten treffen, en ook in amsterdam. ook veel braken en diarree.
die van mij hebben nergens last van gehad.
Door Nouchka
#1166421
Is de mail wel op waarheid gebasseerd?
Tegenwoordig krijg je veel mails aan, die helemaal niet waar zijn.  Zoals een paar maanden geleden die mail over Swiffer Wetjet.  Dodelijk voor honden. Bleek helemaal onwaar te zijn....
Iedereen kan zomaar wat de wereld rond sturen.
Laat ons hopen dat dit er ook zo eentje is....
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1166799
Rotavirus is een braken/diarree virus wat vaker voorkomt bij honden. Het is voor pups gevaarlijker dan voor volwassen honden.
Het zou kunnen dat het deze keer een wat heftiger virus is, maar dat betwijfel ik. Ik heb er verder nog niet van gehoord.
Door Presley
#1166832
Dat virus is al langer in omloop
Van de zomer bij dierenarts stage heerste het ook.
Begon bij pupje van 10maanden. Was in 2uur heel sterk achteruitgegaan. Begon met spugen, dan was slapjes worden.
Toen had ze bloeddiaree. Eigenaren met hondje naar dierenarts. De hond zakte totaal in elkaar, spuugde alles uit en heeft zich helemaal leeggepoept, ook veel bloed erbij.
Hond is in quarantaine geplaatst omdat er Parvo vermoedt werd (was het uiteindelijk niet). Hond ondertussen aan infuus en medicijnen.. Knapte weer snel op en zat na 2 dagen te springen in zijn hok.
Die 2weken daarna zijn er meerdere honden langs geweest met dezelfde symptomen.
Allen wel opgeknapt
Door karin2
#1167977
Het Rota virus is een virus dat ook vaak bij mensen en dan vooral kinderen voorkomt .
Het is zeer besmettelijk ! vooral baby's en jonge kinderen kunnen er flink ziek van zijn ( overgeven ,diaree en uitdroging ) en belanden dan een poosje in de kliniek .
tegenwoordig enten ze de baby's  er ook voor in ,( voor ze zes maanden oud zijn  )ik weet niet of dat voor honden al bestaat ,en of het dezelfde variant is ???
Door Hanny
#1168117
Ik merk, dat ik een immuniteit bij mezelf heb ontwikkeld voor deze berichten.
Waarschijnlijk heerst er altijd wel één of ander vervelend gedoe en er zal zeker wel ergens een hond sterven aan de gevolgen.
Mijn kleinkindertjes waren ellendig ziek, rotavirus, mijn dochter had smerig de griep.
Bij mens en dier komen vervelende ziektes voor, maar altijd die dramatische berichten, daar wordt ik immuun voor.

Hanny
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door