Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#1165467
Onze vondelingpup gaat niet lekker. Edo heeft 'm daar ter plekke al 2 weken onder z'n hoede gehad en hij vertelde dat het hondje niet echt een hele enthousiaste eter was. Hij heeft 'm van de week nog ontwormd en hij heeft een rabiësenting gehad. Daarna volgde de lange reis en donderdagochtend arriveerde hij hier. Hij was vrolijk, actief en speels, maar had inderdaad niet veel eetlust. Rond lunchtijd heeft hij toen met lange tanden een half zakje AHV op. Rond een uur of 5 diezelfde middag heeft hij overgegeven, maar er kwam eigenlijk alleen wat water uit. Die avond wilde hij niet eten, maar gisterochtend pikte hij wel wat zalmbotmix van de katten. Verder wilde hij weer niets en weigerde KVV te eten. Brokjes wilde hij wel. Dus tussen de middag dan maar wat brokjes laten eten  :-[. Tegen de avond kwamen die er weer uit. Okugest gegeven. Verder wilde hij niks meer eten. Vanochtend vond ik een hard drolletje in een plasje waterdunne diarree, maar ik weet niet zeker of dat van hem was. Hij was beduidend minder actief.
Met hem naar de da gegaan, waar duidelijk werd dat hij echt wel buikpijn heeft. Voor de zekerheid foto's gemaakt om te zien of er een obstructie zat, maar daar was niks van te zien op de foto. Wel kon ze duidelijk voelen dat de darmen opgezet zijn. Hij heeft geen koorts. De da vermoedde een maagdarmontsteking en heeft 'm een spuit ab en een spuit tegen misselijkheid gegeven. Nu maar hopen dat hij snel opknapt. Hij hoeft nu nog steeds geen eten en slaapt veel.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1165487
Jolly schreef: gaat lekker zo.
sterkte met de vondeling.
Heeft tie al een naam?
Edo had 'm maar zolang Smurdi genoemd, maar dat vind ik als je het snel zegt te veel op smurrie lijken.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1165647
Ach, de arme drommel.  :(  Hij heeft al zoveel meegemaakt de afgelopen tijd. Heel veel sterkte voor hem, ik hoop dat hij met deze medicatie weer snel opknapt!  :-*
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1165705
Hij is t.o.v. vanochtend niet verbeterd, maar ook niet verslechterd.  :-\
Hij wil nog steeds niks eten. Drinkt wel af en toe. Heeft niet meer overgegeven. Niet meer gekakt. Wil het liefst slapen.
Ik heb 'm net een in lauw water opgeloste okugest en een klein beetje joghurt in z'n bek gespoten en dat heeft hij wel doorgeslikt.
Door Jolly
#1165719
[quote="Sonja"]
Hij is t.o.v. vanochtend niet verbeterd, maar ook niet verslechterd.  :-\
Hij wil nog steeds niks eten. Drinkt wel af en toe. Heeft niet meer overgegeven. Niet meer gekakt. Wil het liefst slapen.
Ik heb 'm net een in lauw water opgeloste okugest en een klein beetje joghurt in z'n bek gespoten en dat heeft hij wel doorgeslikt.
[/quote]

jeetje klinkt niet goed.
Is zijn bloed getest?
Misschien water met dextrose oi.d geven? voor wat energie.?
doe maar ff een gooi.
pfoe he Edo weet wel wattie elke keer meebrengt he.
Door Decibels
#1165730
kijk asjeblieft uit met je pupjes...als het iets besmettelijks is krijgen die het vaak als eerste...
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1165733
[quote="Decibels"]
kijk asjeblieft uit met je pupjes...als het iets besmettelijks is krijgen die het vaak als eerste...
[/quote]

Ja, daar heb ik natuurlijk ook al aan gedacht.
Deze pup en de pupjes zijn in ieder geval niet rechtstreeks met elkaar in contact geweest en Doda is ook niet in contact geweest met deze pup. Olivier wel, maar die laat ik nu niet bij de pupjes. De pupjes zitten op hun eigen kamer boven en deze pup is beneden. Alleen loop ik zelf wel af en toe heen en weer. Verder wel dweiltjes e.d. strikt gescheiden gehouden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door