Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#115152
Pffff....Tunja blijft maar verharen...wordt er beetje crazy van.

Sinds ik haar heb (oktober vorig jaar) is ze gaan verharen....en niet meer opgehouden. Lange bovenharen, kort dik onderwol, het houdt gewoon niet op.....Nu nogsteeds, hartje zomer....iemand een tip wat ik eraan kan doen?

Zwemmen doet ze al, ze wordt 2-wekelijks gekamd en dan komt er niet eens zoveel af...Maar de haren vallen gewoon op de grond en als je haar aait zit je hand vol losse haren. Ze krijgt al visolie caps enzo...Mischien een keer wassen? Ze heeft een redelijk droge vacht en af en toe wat "roos" dus iets is er niet goed.

Verder heeft ze elke dag (na het eten) vieze korstjes bij haar ogen. Geen pus ofzo, maar bruine vieze drelletjes. Ik maak haar ogen schoon met gekookt water, ze zijn ook niet ontstoken ofzo...maar die rommel blijft...

Iemand tips?
Door regina
#115171
Hoi, die van mij verhaard ook heel erg, maar met een rubberen borstel haal ik er aardig wat uit.
En de ogen moet je eens euphrasia complex van vogel proberen, het heeft bij mijn hond geholpen
Door Timmy
#115229
Misschien een keertje naar de trimsalon.... ::) Wordt-ie lekker goed onderhanden genomen, even lekker gewassen en worden alle losse haren er goed uitgeblazen.

Gr.
Linda
Door Lizzy
#115232
Onze Whoofer heeft ook iedere dag bruine korstjes in de ooghoeken. En de Dalmaten niet. Volgens mij ligt dat ook aan de bouw van het oog? Is ze trouwens ook niet nog steeds in "gewennings-fase" of "alle-troep-mijn-lijf-uit" fase?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#115269
Donna heeft de afgelopen twee weken ook hele vieze ogen gehad, echt de klodders slijm kwamen er de hele dag uitzetten, nu is het zo goed als over.
Door SHIVA
#115325
Mijn honden verharen op dit moment ook als een gek
is al een poosje bezig
En ook shiva heeft last van vieze troep in zijn ogen
Maakt het schoon met gekookt water
De andere twee hebben geen vieze ogen,maar weer last van de oren
Het gekke is dat de oren niet vuil zijn of ruiken ::)

maar hangen wel scheef en ze lopen te klapperen
Zou dit te maken kunnen hebben met het weer ???
Hoor zoveel mensen met de zelfde klachten
gr shiva
Gebruikersavatar
Door Elly
#115342
Ook mijn hond verhaart als een gek. Ik was van plan om advies te vragen, maar ik zie dat er meerdere zijn. De plukken dood haar staken uit zijn vacht vandaag. Ik heb hem eens goed geborsteld en ben eigenlijk geschrokken wat er af kwam. Ik heb dit nog nooit bij hem gezien, ook niet toen ik nog Nutro-brokken voerde. Ook zit zijn hele rug onder de schilfers. Normaal heeft hij dit ook wel, maar dan heel weinig. De laatste 2 maanden is hij een groot deel van de dag buiten. Misschien dat dat ermee te maken heeft? Even aankijken maar en voorlopig weer visolie en borage-olie geven. Mijn hond heeft ook een aantal weken met zijn oren lopen schudden. Volgens de dierenarts was er niks met zijn oren (zo roze als een babyhuidje). Nu lijkt dat ook weer over te zijn.
Door lekker kort
#115429
Peet schreef: Pffff....Tunja blijft maar verharen...wordt er beetje crazy van.

Sinds ik haar heb (oktober vorig jaar) is ze gaan verharen....en niet meer opgehouden. Lange bovenharen, kort dik onderwol, het houdt gewoon niet op.....Nu nogsteeds, hartje zomer....iemand een tip wat ik eraan kan doen?

Zwemmen doet ze al, ze wordt 2-wekelijks gekamd en dan komt er niet eens zoveel af...Maar de haren vallen gewoon op de grond en als je haar aait zit je hand vol losse haren. Ze krijgt al visolie caps enzo...Mischien een keer wassen? Ze heeft een redelijk droge vacht en af en toe wat "roos" dus iets is er niet goed.

Verder heeft ze elke dag (na het eten) vieze korstjes bij haar ogen. Geen pus ofzo, maar bruine vieze drelletjes. Ik maak haar ogen schoon met gekookt water, ze zijn ook niet ontstoken ofzo...maar die rommel blijft...

Iemand tips?
Hoi Peet,

Ik heb 2 uitkam herders in de salon en die komen iedere 3 á 4 maanden en die ga ik te lijf met botte coatkings, eerst de grove 8, dan de grove 10, dan de 12 en tot slot even de fijne 16 dan kunnen ze er weer een tijdje tegen, en herders (ja toch) verharen praktische altijd door de blok verharing.

groet Fritz.
Door Rosita
#115506
Onze DH is ook al weer een paar weken behoorlijk aan het verharen. Er lijkt geen einde aan te komen. Ook is zijn vacht ontzettend vet met schilfers (zijn ogen zijn ook vaak vies). Vorig jaar rond deze tijd had hij precies het zelfde. Moet wel zeggen dat hij dit sinds versvlees heeft. Vroeger (op brokken) verhaarde hij het hele jaar door en met 2x per jaar een lichte rui. Nu heeft hij ieder jaar een extreme rui periode en de rest van het jaar verhaart hij nauwelijks. Ik weet niet wat beter is :-\.

Groetjes Rosita
Door Ineke
#115519
Hier ook verharen, verharen, verharen.
Vooral de Leonberger. Ik heb hem pas helemaal uitgekamd. Stukje voor stukje. Er kwam geen haar meer af. Een week later was het weer hetzelfde liedje.
Ook heeft hij altijd 'slapers' in zijn ogen.
Bas heeft nooit vuile oren en ogen.

Oren van Mufasa zijn schoon. Die lebbert Bas een paar keer per dag uit. Hij verdwijnt dan bijna helemaal met zijn koppie in/onder het oor van Mufasa ;D

Het is natuurlijk ook raar weer: dan warm, dan koud. Dat zal er best ook mee te maken hebben.
Door gertie
#116080
Ooo ik heb dit te laat gelezen, (heb bijna het zelfde gevraagd) Mij parson verliest altijd erg veel haar het leek minder te worden toen hij Kvv ging eten. Hij is gecastreerd zou het bij hem aan de hormonen liggen ???
Door Ineke
#116517
gertie schreef: Ooo ik heb dit te laat gelezen, (heb bijna het zelfde gevraagd) Mij parson verliest altijd erg veel haar het leek minder te worden toen hij Kvv ging eten. Hij is gecastreerd zou het bij hem aan de hormonen liggen ???
Nee hoor. Mijn Parson laat ook bergen haren vallen en hij is niet gecastreerd. Bas heeft een broken-coat.
Kortharigen doen dit nog erger dan ruwharige.
Door gonny
#127714
Hoe is het nu bij allemaal?? Boris heeft nml wel tig keer op een dag bruine derrie uit zn ogen+verhaart een beetje( hij heeft maar korte haartjes dus dat is niet zo'n probleem!) maar die ogen vind ik heel vervelend!!
Gebruikersavatar
Door Elly
#127727
Bij Max is het verharen wel wat minder geworden (geen hele plukken meer). Ik heb heb een aantal keren goed losgekamt, voor bij de broek had hij wat klitten. Ik vind wel dat hij nog veel haren verliest voor zijn doen. De schilfers zijn nagenoeg verdwenen. Ik doe om de dag kapsules borageolie en visolie door zijn eten (had ik een hele tijd niet gedaan) en dit lijkt te helpen. P. S. Max is een border collie.
Door Paul_Barte
#127763
Nu de grote vraag.........wat voor jas trekken jullie aan over pak 'm beet 2 weken ???
Regenjas, zomerjas, helemaal geen jas of een winterjas ???
De kans dat het 28 graden is is bijna net zo groot als dat het 10 graden is.....that's the problem!!

Bij een hond die over gezet is op kvv duurt het een half jaar tot de volgende vachtwisseling totdat het effect begint te krijgen op de vacht.

Enne........te veel borstelen werkt averrechts...1x in de 6 weken moet theoretisch genoeg zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door