Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Decibels
#1163606
maar zelfs als je een verre fietstocht maakt met je hond dan kun je hier in nederland water meenemen...in een land waar lange sledetochten gehouden worden gaat dat niet...dat bevriest... :D
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1163617
Huskymeisje schreef: fietsen met je hond is wel ff wat anders dan je honden een flink gewicht te laten trekken. Geloof me, dan hebben ze het echt nodig.

Ik vraag me trouwens wel af waarom TS deze vraag niet op het sledehondenforum stelt.
O, maar dat geloof ik ook direkt, maar Senna husky vraagt toch of ze dat soepie kan geven voor / na fietsen en niet  voor/na een trektocht??
Tenminste dat heb ik begrepen ::)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1163624
vanaalst schreef: oh :-[
da's heel wat anders.
hij maakte een soort eiersoep. met eieren en schalen en volgens mij soms ook wat vleesrestjes (of vis). maar volgens mij niet omdat het per definitie zo goed voor zn honden zou zijn, maar meer omdat hij er makkelijk en goedkoop aan kon komen. zoiets staat me bij.
Door Laura2004
#1163693
Huskymeisje schreef: fietsen met je hond is wel ff wat anders dan je honden een flink gewicht te laten trekken. Geloof me, dan hebben ze het echt nodig.

Ik vraag me trouwens wel af waarom TS deze vraag niet op het sledehondenforum stelt.
Jij zegt zelf, dat afwateren verstandig is wanneer je een eind gaat fietsen  ???

Dit zeg jij:
Het is zeker verstandig om te doen wanneer je met je hond een eind gaat fietsen.
Ik besef heel goed dat een flink gewicht trekken iets anders is en dat afwateren dan nodig is (al weet ik er het fijne niet van, want ik heb me nooit verdiept in alles wat met sledehonden te maken heeft), maar jij zegt dat het bij fietsen zeker verstandig is om te doen, dus dan is mijn reactie toch logisch?

En dan zeg ik nog steeds ik snap niet waarom dat nodig zou zijn als je gaat fietsen, want ik fiets flinke einden met mijn honden en ik vind het ook echt niet nodig.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 29 jan 2009, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#1163696
Nogmaals ik snap wel wat afwateren is en ik snap ook wel waarom mushers dat doen, maar de vraag werd hier gesteld door iemand met een huishond, dus geen musher en geen hond die sledetochten maakt.
Door Huskymeisje
#1164735
Persoonlijk vind ik het idd verstandig om te doen. Maar ja, ieder zijn eigen mening.

Mushers doen er vaak nog meer door om de prestaties van de honden te verbeteren. Bepaalde supplementen ofzo. Maar goed dan hebben we het natuurlijk over hele lange tochten. Ik volsta met extra vocht.
Door senna-husky
#1165060
Rovanna schreef: Dat "soepje" zoals jij het noemt wordt gegeven aan sledehonden vlak voor een wedstrijd. Vergelijkbaar met dat sporters een bord pasta eten zeg maar.
Het is een mengsel van pasta, vlees, vis en nog wat zaken. Vermoederlijk calciumpreparaat ofzo. Dat is leuk als je de Iditarod gaat lopen en beperkte mogelijkheden hebt om voedsel te vervoeren.
kijk dat wou ik ff weten
Door senna-husky
#1165068
Huskymeisje schreef: fietsen met je hond is wel ff wat anders dan je honden een flink gewicht te laten trekken. Geloof me, dan hebben ze het echt nodig.

Ik vraag me trouwens wel af waarom TS deze vraag niet op het sledehondenforum stelt.
heb ik gedaan hoor maar kreeg nog geen antwoord niet zo druk bezocht daar geloof ik daarom vroeg ik t hier
Door senna-husky
#1165079
Laura2004 schreef: Jij zegt zelf, dat afwateren verstandig is wanneer je een eind gaat fietsen  ???

Dit zeg jij:
Ik besef heel goed dat een flink gewicht trekken iets anders is en dat afwateren dan nodig is (al weet ik er het fijne niet van, want ik heb me nooit verdiept in alles wat met sledehonden te maken heeft), maar jij zegt dat het bij fietsen zeker verstandig is om te doen, dus dan is mijn reactie toch logisch?

En dan zeg ik nog steeds ik snap niet waarom dat nodig zou zijn als je gaat fietsen, want ik fiets flinke einden met mijn honden en ik vind het ook echt niet nodig.
Door senna-husky
#1165086
tja ik hjad misschien iets duidelijker moeten zijn :-[ maar laat senna als we gaan fietsen dus echt wel werken en we gaan dus echt niet op ons gemakkie door de polder fietsen ofzo maar ik dacht dat jullie dat wel zouden begrijpen  :-[ :-[ sorry voor de onduidelijkheid
Door Huskymeisje
#1165100
senna-husky schreef: :) :) :) :) :)maar ik heb toc weer het een en ander opgestoken  ;) ;) ;) ;)
en dat is het belangrijkste  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door