Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1164381
Ik heb een menuutje samengesteld voor Jopie.
Ik heb tot nu toe (er komt nog meer variatie) als:

RMB: kipkarkas gemalen
Spiervlees: lamsvlees en snijvlees (rund)
Orgaanvlees: long, hart en lever

Maar tot wat reken je een visje?
En ik lees hier over prooidieren, is dit dan hetzelfde als RMB?
En een groenteprakje hoe vaak doe je dat?
En ik heb gehoord/gelezen dat een rauw ei ook goed is voor ze?
Kun je rauw ei invriezen? dan kan ik het mengen met een groenteprakje en invriezen

Weet iemand in de buurt van Haarlem een adres voor biologisch vlees? nu in de kop van noord holland geweest.....

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Jopie op do 29 jan 2009, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#1164404
hoi Jopie,

'k zit even in je profiel te snuffen, en lees daar dat poezel nogal last van kriebels heeft?
m'n vraag is dan; wat voor vlees, voer je nu precies?

ennuh 500 gr op 1 dag?  :o

  vaak is't zo dat poes reageert op koolhydraten uit rijst, of graan, in de maaltijd,
maar 't zou evengoed een bepaalde vleessoort kunnen zijn...

RMB, staat voor Raw Meaty Bones, wat zoveel wil zeggen als bevleesd karkas
groente mag en kan, en moet niet voor 'n kat
rauw ei is prima
prooidier is 'n kompleet pakketje; kop, staart, ingewanden, botjes en vleesch en soms vacht
rauw ei kun je invriezen, al verandert er wel lichtelijk iets aan de samenstelling, daarnaast kun je 't eigenlijk gewoon zo geven?
#1164451
ik denk dat long geven niet zoveel nut heeft voor een kat. er zit amper voedingswaarde is en aangezien een kat kleine porties eet, geeft dat weinig extra aan het menu. ik zou dan eerder voor kippenmaagjes of iets van nier gaan.
en ik kom nu maar aan 3 diersoorten. dat vind ik nogal summier. minimaal 5 is het devies.
#1164478
Er komt ook nog meer variatie maar dit is wat ik nu heb.
Lever haal ik van de week op en er komen eend en konijn aan.
Maar wil het biologisch hebben, iemand een adres?

Jopie heeft haar hele leven al kriebels op de kop, wat ik ook voer, ik had gehoopt dat met vers vlees het over zou gaan of minder zou worden...
Doordat ze niesziekte heeft kan ze geen prednison/cortico's krijgen, dit zou nog de enige oplossing zijn tegen de jeuk. Zowiezo ben ik er niet voor om dit te geven maar jeuk is niet leuk. Ze krabt haar koppie echt tot bloedens af en toe :'(
Ik geef lamsvlees (spiervlees), runderlong, rundersnijvlees, gemalen kipkarkas, lamshart
En als ze 500 gram eet dan is dat van lekkere dingen zoals hacheevlees of poulet of hart.
Sinds gister gemalen kipkarkas en daarvan heeft ze niet heel veel van gegeten, zal wel wat moeilijker te verteren zijn? Vanmorgen stond er zelfs nog wat

Maar dat visje is dat spiervlees?


Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jopie op vr 30 jan 2009, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door