Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Muisje
#1163051
Jack is donderdag 22 januari gecastereerd :(, Dit heb ik laten doen omdat hij ook binnen zijn plekken ging makeren, hij steeds last had van voorhuid ontsteking en ontstoken balletjes had. We zijn nu al een week aan het sukkelen als ik hem zijn medicijnen niet geef gaat hij helemaal door het lint. Hier mee bedoel ik, zijn staart tussen zijn benen, kei hard door de huis kamer rennen (het is zelfs zo erg dat hij in volle snelheid tegen de muur oploopt :o) en erg aan het piepen is.

Maandag ben ik al met hem naar de DA geweest omdat hij ook rusteloos in zijn bench bleef liggen, dat was iets wat me al helemaal niet zind. Vandaag was mijn vriend vergeten hem een pil te geven, en hij ging weer helemaal door het lint. Weer de DA gebeld. Nu krijg ik tot maandag medicijnen mee en vanuit daar kijken we verder. Uit het onderzoek van maandag leek het alsof hij geen pijn had. Maar kan jeuk ook zo'n reactie veroorzaken? Ik weet dat jeuk heel irritand is en hij wil er de hele tijd aan, maar ik vraag het me zo af...

Iemand het zelfde mee gemaakt?
Door Truus
#1163339
Ja jeuk is heel erg, zou kunnen dat dat de oorzaak is. Hoe ziet de wond er uit?
Door Borke
#1163415
Zou het een allergische reactie op hechtdraad kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1163610
jeuk is verschrikkelijk en kunnen ze gekke dingen van gaan doen.
wat voor pilletjes heb je gekregen?
Door Muisje
#1164300
@ Yuki: Ja het is gehecht maar de draaidjes zitten niet aan de buiten kant en dat is maar goed ook want hij trekt het anders zo open..

@ Truus: De wond is mooi, een heel klein sneetje en daarom heen wordt het nu rose. Het is geschoren, en de haartjes komen terug zelf dacht ik het eerst
dat het daar aan lag. Maar betwijvel het al haal ik een beetje uit jullie vragen/antwoorden dat het toch bijna zeker wel aan de jeuk kan liggen.

@ Yuki: Trekken de hechtingen? Moet hier wat aan gedaan worden? of moet ik het gewoon even met de DA overleggen en afwachten?

@ Borke: als het een alergie was moeten er toch bultjes of een rode plek zitten? Dit zat er wel maar naar mijn mening kwam dat omdat hij er steeds met
zijn kap over heen schuurde en door het likken geirriteerd raakte.

@ Vanaalst : Als medicijn heb ik Rimadyl gehad.. Heb ook nog een zalfje iets met honing en mint.

Als ik de wond zo bekijk, ziet het er allemaal goed uit, het rode geirriteerde is er nu bijna vanaf en de wond is mooi schoon en geslonken. Alleen blijft zijn reactie het zelfde:S Ook zijn na de ingreep zijn ogen steeds aan het pussen, ik moet steeds smorgens en na dat hij geslapen heeft helder groene slierten uit zijn ogen trekken :( Wat ook wel raar is met het pus ook is dat het ene oog veel erger is als zijn andere en dat zijn ogen wel mooi helder en verder schoon zijn voor de rest van de dag.Hij is wel weer meer levendiger maar hij blijft het liefst in zijn bench liggen in de plaats van bij ons (dit deed hij anders nooit al ben ik wel blij dat hij de Bench nu als zijn plekje begint te zien)
Laatst gewijzigd door Muisje op do 29 jan 2009, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#1164330
Ik hoop dat Jack snel de oude wordt. Je zou de oogjes met afgekoelde kamillethee kunnen deppen. Is tegen ontstekingen en verder moet Jack denk ik weer vrolijk worden door veel afleiding.
Mijn jongste JR is altijd helemaal van slag en miept heel snel als haar iets overkomt. Wellicht is dat bij Jack ook het geval en de wond zal natuurlijk ook nog trekken en jeuken.
Beterschap voor Jack.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1164337
Vergeet niet dat de narcose ook een aanslag op zijn gezondheid is hè.....dat gaat hem ook niet in de kouwe kleren...eh...haren zitten.
Door Muisje
#1164360
haha nouwjah, Snap niet dat jack nog haren heeft  ;D mijn stofzuiger hielt er mee op na dat hij gecastereerd was en door tijd gebrek helaas pas 3 dagen later een ander kunnen halen. Jack had een heleboel stres en liet nog meer haar los dan normaal :-\ Alles was wit, gelijk maar een dyson animal gehaald en die heeft het alles weer netjes opgeruimt:P

Verder hoop ik idd ook dat jack snel weer de oude wordt, hij is nu gelukkig al een stuk levendiger en ik houd mijn pilletjes vanacht gereed zo dat als ie vanacht weer om 2 uur gaat zitten spoken ik hem er weer 1 kan geven, wat ik antans niet hoop want dat zou betekenen dat de medicijnen steeds korter gaan werken en ik nog steeds op anderhalve pil perdag zit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door