Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda & Kay
#1164147
Ik heb vandaag een hoop kleine bakjes aangeschaft om de groentemix in in te vriezen. Het ontdooien van groentemix in een zakje was weinig soeps.. Ik heb pas 2 keer een groentemix gemaakt, de eerste keer had ik maar een paar groentes om uit te testen, de 2de keer al wat meer soorten. En nu ben ik enthousiast geworden om leuke groentemixjes te maken  ;D (vind het gewoon jammer dat ik nog genoeg in de vriezer heb liggen :D)
Maar nu mijn vraag: wat voor leuke extra's doen jullie nog meer door de groentemix?
Door Nynke
#1164149
Kay en Kaya schreef: Ik heb vandaag een hoop kleine bakjes aangeschaft om de groentemix in in te vriezen. Het ontdooien van groentemix in een zakje was weinig soeps.. Ik heb pas 2 keer een groentemix gemaakt, de eerste keer had ik maar een paar groentes om uit te testen, de 2de keer al wat meer soorten. En nu ben ik enthousiast geworden om leuke groentemixjes te maken  ;D (vind het gewoon jammer dat ik nog genoeg in de vriezer heb liggen :D)
Maar nu mijn vraag: wat voor leuke extra's doen jullie nog meer door de groentemix?
ik doe er weleens een eitje doorheen, met schil natuurlijk ::) :P, en wat sezamzaad, een scheutje olijfolie ::)
Door Anthraciet
#1164168
Ik doe er vaak gemalen noten doorheen (amandel, hazelnoot, walnoot), soms wat olie en soms wat kefir, maar dat geef ik de laatste tijd gewoon apart erbij.
Gebruikersavatar
Door pike
#1164294
Ik doe er nooit wat extra's door  :-[  Ik vind zo'n 12 soorten groenten eigenlijk wel genoeg en ze vinden het allemaal lekker zo dus het is ook niet nodig om er wat "leuks" door te doen  :)
Gebruikersavatar
Door pike
#1164769
202Spots schreef: Meestal 'n stukje gemberwortel en alfalfa ,of andere kiemen van zelfgekiemde boontjes.
Aha, alfafa, tauge en andere spruiten krijgen ze van mij ook maar die vallen bij mij gewoon onder de groentesoorten  :)
Door Lizzy
#1164888
Ik smijt er meestal 1 zak rauwe/gemengde noten uit de reformwinkel doorheen. En dan een handje pompoenpitten (niet teveel) tegen de wormen. En de ene keer doe ik er wel zeewier in en de andere keer niet. Altijd knoflook. En soms gember. En soms wat kruiden (verse) zoals salie of rozemarijn of peterselie. En altijd alfalfa spruiten. Ik maak het voer voor de honden 's morgens al klaar en meng de rauwe groentemix dus met het vlees. Als ze het dan in de middag/avond eten, heeft de smaak van het vlees zich vermengt met de groenten en hier likken ze de bakken tot het laatste spoortje voer uit! (kan zo weer in de kast ;D. Nee hoor, ik was de bakken braaf elke avond af).
Door xolopodenco
#1164987
AHHHH, nou weet ik ineens weer wat ik vergeten ben te kopen in het centrum vandaag....kleine bakjes :wall: voor de groentemix.
Ik maak elke week een heerlijke groentemix met kefir wat er ingaat als koek. Zonnebloempitten erbij is ook lekker, dat was ik nog niet tegengekomen hier.

Merken jullie nu zelf ook dat jullie meer groente zijn gaan eten sinds jullie zo'n supergezonde groentenprut maken voor jullie honden?
Zijn jullie zelf gezonder gaan eten sinds jullie honden barfen?
(jammer dat ik geen polletje kan aanmaken hier).

Ik liep gisteren trouwens in een klein barf(val)kuiltje. Ik vertelde een wandelkennis onder een mooie sterrenhemel sávonds laat over het nieuwe rauwe eetpatroon van mijn honden en hoe fantastisch het toch was dat mijn jongste haar biologische geperste brokken (in ieder geval beter dan de gebruikelijke geëxpandeerde brok) er niet meer in grote hoeveelheden uitkakte maar in plaats daarvan slechts kleine bottenkeuteltjes produceerde waarbij ik tenminste het gevoel krijg dat ik mijn geld niet weggooi en haar lichaam iets met de voeding kan. Ik was zo lyrisch over mijn nieuwe vrieskist, mijn kadavers, vleesmengsels, groentemixen, eenderuggen, lamsribben, zalm en kipkarkassen, mijn paarden en geitenvlees! Tot mijn gesprekspartner zei dat zijn hond zulke huidproblemen had gehad en hij derhalve over was gestapt op lamrijstbrokken van eukanuba en dat het nu veel beter ging en dat de hond sávonds diner kreeg en dat hij dat erg lekker vond en dat hij niet geloofde dat de huidige geavanceerde brokken van tegenwoordig van slechte kwaliteit waren en dat zijn hond voor zijn leeftijd erg gezond was.
Toen dacht ik oh ja, hou maar op, zeg hem maar niet dat zijn, al iets oudere retreiver zo stinkt dat ik hem niet eens wil aaien omdat mijn handen er vreselijk van gaan ruiken. Ineens gaapte er een barfkloof... Ineens besef je, die man leeft in een andere wereld!!!! ;D ;D
En nog erger, OOIT WIST IK ZELF NIET BETER!! :angel:
Er is geen weg meer terug vrees ik  :wavetowel2:
Gebruikersavatar
Door pike
#1165207
xolopodenco schreef: AHHHH, nou weet ik ineens weer wat ik vergeten ben te kopen in het centrum vandaag....kleine bakjes :wall: voor de groentemix.
Ik maak elke week een heerlijke groentemix met kefir wat er ingaat als koek. Zonnebloempitten erbij is ook lekker, dat was ik nog niet tegengekomen hier.
Dat is waarschijnlijk omdat zonnebloempitten niet zo goed zijn voor de hond. Hier lees je er een heel verhaal over:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg647919
Er is geen weg meer terug vrees ik  :wavetowel2:
Dat heb je goed gezien  ;D
Door xolopodenco
#1165443
mmmm ,een heel verhaal inderdaad. Interessant, ik heb het gelezen en ik denk dat eens in de zoveel tijd een handje gepelde biologische zonnebloempitten voor de smaak en substantie niet zo erg is. Mijn honden zijn dol op zonnebloempitten, ik eet ze zelf, ik geef ze aan de vogels en als de vogels morsen dan eten de honden ze van de grond.
Ik zal matig zijn. Maar ja, dat ben ik ook met sesamzaad of noten. En zonnebloemolie zou ik nooit geven. Eerder visolie of lijnzaadolie of olijfolie en dan nog specifiek voor een bepaalde hond want niet iedere hond heeft het nodig. Al geef ik bijv. weinig olie of noten als het voer vetter is, bijvoorbeeld met schapenvet e.d.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door