Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Paula1976
#1163632
Hallo barfers,

Ik ben mij aan het oriënteren op het gebied van Barf voor mijn Airedale terriër van 7 maanden.

Heb al heel veel gelezen en ben er steeds meer van overtuigd dat Barf beter is dan de commerciële voeders. Maar....als wij deze zomer op vakantie gaan met de vouwwagen gaat Maud mee. Ik heb dan niet de beschikking over een diepvries en vind het sowieso ook niet zo'n geslaagd idee om op de camping barf te voeren. Dus dan zou ze voor 2 weken wel even de gewone brokken moeten krijgen. Hetzelfde geldt voor de momenten dat ze logeerd bij mijn ouders als wij eens een dag of weekend weg zijn. Mijn moeder gaat haar echt geen rauw vlees geven!

Kan ik zonder problemen tijdelijk even weer overstappen op de brokken?? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Graag hoor ik jullie tips en adviezen!

Groetjes Paula
Gebruikersavatar
Door koekje
#1163637
waarom wil je op een camping geen rauw voeren? je wordt daar om de haverklap ook geconfronteerd met snurkende buren en mensen met een wcrol onder de arm  :P

mijn moeder is ook de oppas van ot en sien. ik heb gewoon gezegd dat ze voortaan alleen dat kregen en heb de vriezer gevuld met eten voor ze. lijstje erbij gemaakt wie wat en wanneer eet.

toen sien nog net niet helemaal op barf stond, heb ik haar wel eens een paar dagen alleen maar koolhydraatvrij blik gegeven. jeetje wat een rotlucht zeg. zowel uit de voerbak als de poepdoos als sien zelf.
Door Too
#1163703
Er zijn al meer topics over vakantievoeren geweest, misschien haal je daar nog wat tips uit.

Lijkt mij jammer om in de vakanties er weer brok in te stoppen
Je kunt toch in de supermarkt een kipje, vis en vlees kopen, dan is t misschien niet zo gevarieerd als thuis [hoewel je in veel buitenlandse supers meer variatie vind dan hier]
Als je niet op de camping wilt voeren.... ga je ergens van t uitzicht genieten terwijl je hond lekker eet.

En wat de logeerpartijtjes betreft dan is kvv wellicht een makkelijke oplossing
Door Fynn
#1163717
Dat deden wij ook wel eens met de honden als ze iets niet in de caravan konden bv vis .
Dat stinkt behoorlijk dan gingen we een stuk wandelen en buiten de camping op een veld kregen ze dan de vis  ;D
Wij camperen altijd met onze drie ridgebacks en voeren barf of kvv wat ik meeneem van thuis.
Vorig jaar naar Tsjechie en Hongarije geweest en gewoon 20 kg smuldier in een vriesbox meegenomen.
Een enkel barfdagje ertussen door werkt prima.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
#1163744
Waar het me om gaat is dat ik met mijn kleine koelkastje in de tent niet genoeg ruimte heb om van alles vers te houden. En dan geen beschikking heb over een diepvries. Bovendien vind ik het niet smakelijk om dan kippekarkassen e.d. te voeren. Dat vind ik toch meer iets voor thuis.

Maar gewoon gehakt of kipfilet uit de winkel zou natuurlijk wel kunnen.

Wat is eigenlijk kvv?

Bedankt in elk geval voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Door pike
#1163768
Hier wordt tijdens kamperen gewoon gebarft op de camping met drie honden. Ik neem een koelbox mee en daar bewaar ik hun spullen in. Ik heb wat koelelementjes mee, twee liggen in het ieniemienie vriesvakje van het kleine koelkastje, en twee liggen in de koelbox. Als ze ontdooit zijn wissel ik ze om. Je kunt natuurlijk niet veel en lang op voorraad houden maar er is altijd een supermarkt waar ze kippepootjes hebben en spiervlees, hartjes en lever. Groentes verkopen ze overal. Pens neem ik mee (zelf gedroogd) voor het geval ik het nergens kan vinden.
Ze eten niet zo gevarieerd als thuis want in mijn vakantieland ligt barf niet voor het oprapen, maar dat heb ik vele malen liever dan brok geven (wat trouwens niet kan want Pike kan er niet tegen). Ze eten hun kippepootjes lekker buiten in het gras. Ik zou niet weten waarom dat onsmakelijk is. ???

Kvv is complete vers vlees voeding uit de diepvries. Je krijgt koopt dat in Nederland in de supermarkten en dierenwinkels. Er zijn veel verschillende merken en soorten. ;)
Door hetty2
#1163778
Wij gaan straks een paar dagen naar Schiermonnikoog in een hotel. Ik heb even zitten dubben of ik voor de makkelijkste weg zal kiezen en brokken mee zal nemen. Ik heb veel redenen om dan brokken te geven:
- Het is onsmakelijk om de hond op de kamer te laten eten, dus we zullen altijd een stukje achteraf moeten lopen om haar op haar gemak te kunnen laten eten
- We hebben er geen koelkast en geen koelbox, dus er kan niks worden bewaard
- Weinig winkels op het eiland, dus waarschijnlijk ook weinig variatie. Ik weet niet eens of er een dierenwinkel is of dat er misschien wel KVV te koop is.

Er is een reden om wel te blijven barfen en dat is mijn hond zelf. Straks raakt ze helemaal verstopt van de brokken of zo, dan ben ik nog verder van huis. Wat doe ik dan moeilijk over een paar praktische problemen. Ik voer liever een paar dagen minder perfect Barf.  Waarschijnlijk zal ik iedere dag dus even naar de winkel gaan en een kippenpoot, bakje rundergehakt oid kopen en dan gaan we rechtstreeks door naar een rustig plekje waar ze lekker kan eten. Daarna mag ze lekker uitbuiken in de bench en gaat het vrouwtje lekker uit eten  ;)
Ik vind het op vakantie ook leuk om voor mezelf uit te zoeken welke bakker het lekkerste stokbrood heeft en of er een wijnboer in de omgeving is, dan is het toch ook leuk om dat voor de hond te doen! Vooral in het buitenland, dan is het gewoon een uitdaging om dat soort dingen uit te zoeken!

Er is trouwens heel wat barf-materiaal wat niet stinkt of er vies uitziet... Ik vind bijv een kippenboutje er echt niet vies uitzien. Best kans dat je buurman op de camping die avond de zelfde kippenpoten eet als jij je hond voert  :D
Door sandrra
#1163870
Wij gaan ook ieder jaar kamperen met onze twee Ridgebacks en drie kinderen. Dus zeer beperkte ruimte in de koelkast met ieniemini vriezertje.
Wij nemen op de heen weg een koelbox met vlees mee en natuurlijk koelelementen. En de rest kopen we in t land zelf. Wij barfen gewoon wel op de camping. Ze eten gewoon bij de voortent Ik heb zoiets dat als mensen voorbij komen en ze willen t niet zien dan kijken ze maar de andere kant op.
Wel hebben we een paar keer bekijks gehad en natuurlijk volgen er dan vragen die we dan ook vriendelijk beantwoorden. We vertellen dan waarom we dit voeren. De meeste mensen vonden het geweldig om te zien zoals de dames een kippetje verorberde. :)

Voor t uitlogeren zou je bijv KVV kunnen geven, da's voor een leek dan toch iets makkelijker dan barf. Je kan van tevoren al portioneren dan hoeven ze t alleen te ontdooien en in de bak te doen.
Hier staan een hoop merken KVV http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,16939.0.html
Door Tanna
#1165179
Ook als wij in een hotel zijn krijgt onze hond gewoon rauw vlees. Ze eet altijd op een speciale handdoek, dus er wordt verder niets vies. Kamperen doen we niet, maar ik zou dan gewoon een koelbox met diepvrieselementen gebruiken en elke dag vers vlees kopen. En als mensen niet willen zien wat de hond eet kijken ze maar een andere kant op. Die mensen doen vast ook wel eens iets wat ik niet zo prettig vind, toedeloe!
Door sandrra
#1165226
Tanna schreef: Ook als wij in een hotel zijn krijgt onze hond gewoon rauw vlees. Ze eet altijd op een speciale handdoek, dus er wordt verder niets vies. Kamperen doen we niet, maar ik zou dan gewoon een koelbox met diepvrieselementen gebruiken en elke dag vers vlees kopen. En als mensen niet willen zien wat de hond eet kijken ze maar een andere kant op. Die mensen doen vast ook wel eens iets wat ik niet zo prettig vind, toedeloe!
Ja hondjes bij een ander op de plek zijn behoefte laten doen of ergens anders op de camping. Zo'n "lekkere" br*kkenflats :yucky:
#1165415
Dit jaar vond ik in Noorwegen weinig betaalbaar vlees om te barfen. Kippenpootjes kostten wel iets van 30 euro per kilo of zo. Wel was er voldoende vis te krijgen. Ik had wel pakjes Nature Diet mee. Het is dan wel niet vers, maar ik heb er een beter gevoel bij, dan bij brokken.
Door ~Joke~
#1165432
Ik voer tijdens vakanties VetConcept blik
https://vet-concept.com/
Hunde, nassnahrung
Het vleesaandeel in deze blikken is ongeveer 70% en er is een ruime keus aan vleessoorten [gans, struis, rendier, eend, kip lam enz.] Ik gebruik zelf de eend omdat daar niets van koolhydraten aan toegevoegd is.
Ik heb op vakantie op de camping ook geen zin in gemier met vlees.
#1165434
mijn honden staan inmiddels 2 1/2 jaar op volledig rauw. En ook ik ga op vakantie met 4 honden en voer rauw in de vouwwagen.
Er zijn hier al vele topics over geweest ;). Ik ben zelfs met Didge naar de Crufts geweest in Engeland en heb hem daar op de hotelkamer (in de badkamer) zijn barfmaaltijd(en) :) gegeven
Als je van te voren even een beetje uitzoekt waar je heen gaat, wat er te krijgen is of het hier even navraagt, kun je een heel eind komen. eerder nam ik klein vriezertje (1 persoons) mee naar de camping waar ik in ieder geval voor de eerste paar dagen wat in kwijt kon. Dan had ik in ieder geval genoeg tijd om ter plekke van alles uit te zoeken. En ook kijk ik in de vakantie niet zo nauw wat voeren betreft. misschien wat meer kip als anders omdat dit overal wel te krijgen is. Wij eten op vakantie ook niet zoals thuis :)
ik nam ook wel eens rollen Carnibest mee en vulde ter plekke aan met wat botwerk en/of groente.
Vortig jaar ben ik naar Frankrijk geweest met de honden, en omdat ik wist dat hier (tenminste in de regio waar ik was) weinig te krijgen was wat betaalbaar was, en ik geen plaats had voor het vriezertje, heb ik voor de eerste paar dagen Carnibest (diepgevroren) meegenomen en ik ha een zak brokken bij me (golden dog geloof ik dat het heet, en is te krijgen via Karin van de pyrs op dit forum). Mijn honden zijn er niet slechter van geworden hoor om een paar dagen brokjes te eten.
Tja, en als ze eens uit logeren moeten, gaat ook hun voer gewoon door hoor> Gewoon wat KVV (in mijn geval Carnibest), afgepast voor iedere hond in een bakkie en hoeven ze het alleen maar "om de deur" te schuiven. Zie het probleem niet zo ::)
Leuk trouwens dat je een Airdale hebt. Mijn ouders hebben ze thuis altijd gehad en ik vind het geweldige leuke honden!! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door