Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door senna-husky
#1163109
ik lees op het sledehonden forum , dat die mushers daar hun hondjes honden een soort van soep geven ??? ik denk dat ze het doen voor een lange tocht, maar lees ook dat sommige alle dagen soep geven  ??? zal ik senna ook soep geven als we een paar uur gaan fietsen  ???en wat moet er dan in zo'n soepje zitten  :P :P

groete wim
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1163120
senna-husky schreef: ik lees op het sledehonden forum , dat die mushers daar hun hondjes honden een soort van soep geven ??? ik denk dat ze het doen voor een lange tocht, maar lees ook dat sommige alle dagen soep geven  ??? zal ik senna ook soep geven als we een paar uur gaan fietsen  ???en wat moet er dan in zo'n soepje zitten   :P :P

groete wim
Hoe moeten wij dat nou weten, vraag het de mushers zou ik zo zeggen :P
Door Laura2004
#1163249
senna-husky schreef: hoezo  ??? natuurlijk  :-\
Omdat ik me afvraag hoe jij kan denken dat wij antwoord kunnen geven op iets wat wij zelf niet kennen en niet aan onze honden geven, dus vandaar dat ik me afvroeg of je serieus was  :-\

Als je wil weten wat er in dat soepje  ::)  zit die mushers aan hun honden geven, dan moet je dat aan hen vragen.

Wij geven BARF, rauw vlees, rauwe vleesbotten, rauw orgaanvlees en rauwe gepureerde groentes, als je daar iets over wilt weten horen we het wel  ;)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 28 jan 2009, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#1163322
Denk zelf dat een barfmaaltijd ruim van te voren veel meer energie geeft dan water plus...?????
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1163426
Dat "soepje" zoals jij het noemt wordt gegeven aan sledehonden vlak voor een wedstrijd. Vergelijkbaar met dat sporters een bord pasta eten zeg maar.
Het is een mengsel van pasta, vlees, vis en nog wat zaken. Vermoederlijk calciumpreparaat ofzo. Dat is leuk als je de Iditarod gaat lopen en beperkte mogelijkheden hebt om voedsel te vervoeren.
Door Huskymeisje
#1163486
bedoel je het afwateren misschien? Dat doen de mushers idd zo'n 2 uur voordat de honden moeten werken. Het is gewoon proberen de honden extra te laten drinken door het water lekkerder te maken. Sommigen maken er idd een hele soep van, ik doe gewoon het ontdooivocht van hun eten door het water.

Het is zeker verstandig om te doen wanneer je met je hond een eind gaat fietsen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1163492
senna-husky schreef: ik lees op het sledehonden forum , dat die mushers daar hun hondjes honden een soort van soep geven ??? ik denk dat ze het doen voor een lange tocht, maar lees ook dat sommige alle dagen soep geven  ??? zal ik senna ook soep geven als we een paar uur gaan fietsen  ???en wat moet er dan in zo'n soepje zitten  :P :P

groete wim
vraag me alleen af waarom je het zou doen?
Zou het kunnen voorstellen als je hond(en) een flinke tocht voor de boeg hebben, maar toch niet als je een paar uur gaat fietsen?
Ik fiets ook veel met de honden, en ook wel eens flinke tochten, maar dan krijgen ze gewoon hun maaltijd de avond ervoor ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1163506
hoe heette die nou, die eventjes hier is geweest met die husky's die gaf zijn honden toch ook iets van soep?
stefan, steven?
Door Laura2004
#1163514
trimsalon schreef: vraag me alleen af waarom je het zou doen?
Zou het kunnen voorstellen als je hond(en) een flinke tocht voor de boeg hebben, maar toch niet als je een paar uur gaat fietsen?
Ik fiets ook veel met de honden, en ook wel eens flinke tochten, maar dan krijgen ze gewoon hun maaltijd de avond ervoor ;)
Dat vraag ik me ook af ja....

Ik fiets met enige regelmaat met mijn honden ook flinke tochten en ik heb ze nog nooit 'afgewaterd' en heb ook niet gemerkt dat dit nodig is, ze drinken bij thuiskomst vaak niet eens.
Door mcSnurk
#1163516
het heeft er ook mee te maken dat ze genoeg vocht binnen hebben. Bij urenlange tochten hebben de honden toch dortst door de inspanning en het werken en gaan onder het lopen aan plassen drinken. Vaak zijn die vervuild en gaan de honden aan de racekak. Heb al meegemaakt dat er vreselijk ziek werden omdat ze in een bos aan een plas hadden gedronken terwijl de boer een paar dagen eerder iets op de velden had gespoten, het had geregend en dat water was in plassen verzameld op het pad.

Maar omdat de hond voor het rennen vaak geen dorst heeft krijgen ze een uur of zo ervoor water met iets heel lekkers erdoorheen, dat ze niet kunnen laten staan, wat tonijn of zo erdoor
Laatst gewijzigd door mcSnurk op do 29 jan 2009, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Huskymeisje
#1163523
Laura2004 schreef: Dat vraag ik me ook af ja....

Ik fiets met enige regelmaat met mijn honden ook flinke tochten en ik heb ze nog nooit 'afgewaterd' en heb ook niet gemerkt dat dit nodig is, ze drinken bij thuiskomst vaak niet eens.
fietsen met je hond is wel ff wat anders dan je honden een flink gewicht te laten trekken. Geloof me, dan hebben ze het echt nodig.

Ik vraag me trouwens wel af waarom TS deze vraag niet op het sledehondenforum stelt.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1163546
vanaalst schreef: hoe heette die nou, die eventjes hier is geweest met die husky's die gaf zijn honden toch ook iets van soep?
stefan, steven?
eieren
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door