Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1163253
Op Joeps tong zit een wratachtig iets. Althans ik heb het altijd als wrat betiteld en ook zo gezien. Nu kreeg Joep afgelopen maandag een rabiesenting en de DA die het zag, gaf aan dat ze het toch verstandig vond dat we het weg lieten halen. Het kon, volgens haar, ook een kwaadaardig iets zijn en dan was het beter om het zo snel mogelijk (terwijl het nog niet heel groot is) weg te halen.

Heel eerlijk...., ik ben me rot geschrokken..... Ik heb er zelfs nooit aan gedacht dat het iets kwaadaardigs zou kunnen zijn....

Het ziet er zo uit:

Afbeelding

Ik heb op 11 februari een afspraak gemaakt bij mijn eigen dierenarts om het hem te laten zien en te overleggen over hoe of wat.
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 18 feb 2009, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1163299
He PAuline, wat vervelend !!!!  :-X :-X 

Ik moet zeggen dat het er precies zo uitziet als Gunnar op een paar plekken op zjn rug heeft, als ik er aan denk zal ik het je vijdag laten zien, en dat zijn volgens de DA toch echt wratjes en niet schadelijk  :-\ ::) :-\

Hoe groot schat jij het ??
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1163301
Hmm, dat ziet er raar uit zeg. Kan me voorstellen dat je schrikt van zo'n verhaal....
Ik zou het weg laten halen....ben niet zo van de bultjes...maar maar even afwachten tot de 11e.
Het komt vast allemaal helemaal goed!!  ;)
Door Nynke
#1163307
Pauline schreef: Ik denk 1-1,5 cm...., vind het zelf ook echt een wrat lijken.
zit het aan de onderkant of de bovenkant of de zijkant? Kan het komen door een scherpe plek op zijn tand of kies ?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1163311
De foto is recht zijn bekkie in gemaakt. Het zit dus ongeveer halfweg de tong, bovenop en precies in het midden. Je kunt de lijn van het midden van de tong goed zien en de wrat zit een heel klein beetje links daarvan.
Door Decibels
#1163383
he jeetje...hoe lang zit het er al?
Heeft ie er geen last van met slikken ofzo?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1163387
Decibels schreef: he jeetje...hoe lang zit het er al?
Heeft ie er geen last van met slikken ofzo?
Om heel eerlijk te zijn weet ik het niet meer precies, maar zeker een jaar.

Nee hij heeft er totaal geen last van, tenminste ik merk niet dat het hem hindert.
Door Decibels
#1163405
Pauline schreef: Om heel eerlijk te zijn weet ik het niet meer precies, maar zeker een jaar.
wordt het ook groter?
Nee hij heeft er totaal geen last van, tenminste ik merk niet dat het hem hindert.
je zou toch denken dat ie dat moet voelen...bij iets doorslikken komt de tong toch tegen het verhemelte aan?

Sterkte met de operatie straks...zo te zien zit de hele 'wrat' met de onderkant op de tong vast...niet op een 'steeltje' zal ik maar zeggen...
Door Borke
#1163414
Hoe heb je dat zo goed op de foto gekregen, is wel heel duidelijk te zien zo!
Wat laat pas op 11 februari, of wilde je het zelf niet eerder?
Ik kan me goed voorstellen dat je er niet blij van wordt, maar het ziet er toch wel raar uit, wel goed om het weg te halen denk ik.
Door Lizzy
#1163503
Wat een gek ding! Het ziet er inderdaad uit als een wratje. Maar, ik geef je DA gelijk. Het kan maar beter weg zijn. Sterkte met wachten tot de 11de!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1163547
We konden wel eerder hoor, maar aangezien Joep maandag zijn rabiesenting heeft gehad wilde ik zelf graag even wachten totdat alles weer een beetje "normaal" is. Of denken jullie dat dat niet nodig is?
Door tiny
#1163548
Welnee Pauline, als het er al een jaar zit kun je volgens mij rustig nog een weekje afwachten hoor. Succes!
Door sandrra
#1163563
Het ziet er idd uit ls een wrat, maar ja als ie al zolang zit zou ik m ook weghalen.
Sterkte iig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door