Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1163391
ik weet niet of ik dit hier moet plaatsen of bij de kvv ...

onze kat Tom, 4 jaar oud,  heeft wat overgewicht en steeds blaasontsteking en nu vermoedelijk toch ook gruis, volgende week wordt een echo gemaakt want als ze urine prikken is het niet duidelijk.
Ik wil hem iig op kvv zetten - ipv brokjes. Ben daar ruim een maand terug mee begonnen. Maar Tom blieft het niet.  Mengen met blikvoer, ging redelijk, een aantal dagen, en dan stopt meneer gewoon met eten.  Hoe meer kvv er door zit, hoe minder hij eet. Laten vasten gaat natuurlijk ook niet.
Nu vorige week helemaal met de brokken gestopt - die hij nog als ontbijt kreeg - en de zoveelste poging kvv door z'n blikvoer te mengen. Nu braakt hij het voer steeds uit zodra het gemengt is.  Eet dus wel, maar 5 min later ...  :yucky:


Geven we hem alleen blik houd hij het binnen  :o 

Hoe kan hij er nou steeds van gaan spugen? 

Barfdingen / vlees / vis ...  niks wil hij eten... 
#1163416
och, sukkeltje Tom!

misschien kun je'n ander kvv proberen?

een koolhydraat vrij blikvoer zoeken, en dan heeeel langzaam-aan, theelepeltje bij theelepeltje kvv bijmengen?

  d'r zijn meer katten, hoor, die 't er best moeilijk mee hebben..en idd snel spugen
en wat de reden is? 's niet duidelijk

en dan ook nog 'n moeilijke eter...sterkte!
#1163670
Lotte was hier dol op de lam-mixversie. Wel duur, maar misschien wil je kat dat wel? Een van mijn katten was ook moeilijk over te zetten, eenmaal over valt ze als een gek aan op brokjes, maar is het een paar dagen (ooit eens ten einde raad gruisoplossend gehad) dan blieft mevrouw het niet meer. Moet je haar nu ook eens een kippennek zien kluiven (misschien idee? of beetje rauwe kip?), blijf maar uit de buurt  ;D
#1163889
Ik geef nu maar weer een paar dagen alleen blik met water erdoor, en viyo met water gemengt, eet en drinkt hij iig voldoende.  En dan volgende week maar héél erg langzaamaan weer beginnen.

Ik heb ook bibi en bandit geprobeert, lukt ook niet.

Hij wil niks- geen kip, geen vis - ziet net een aantal anderen lamshart en kippennekjes kauwen - maar hij loopt er zo bij weg.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door