Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kees
#1162924
Hallo allemaal,
Vanmorgen even naar de markt geweest en een paar kilo kippenvleuges gekocht. Nu las ik ergens op dit forum dat je die dingen moet inknippen. Kan iemand mij vertellen waarom dat nodig is en hoe doe je dat eigenlijk, dat inknippen :confused1?
Ik heb overigens 3 spaanse mormels die gewend zijn aan kvv, kippennekken, runderstrotten en een flinke lap pens.
Mvg
Kees.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1162927
de vleugels zijn hoekig. als de hond ze in 1x inslikt, kunnen ze weer naar boven komen voor de 2e ronde. door de hoek gaat dat niet en blijven ze steken in de slokdarm.
inknippen doe je de gewrichtjes (op de hoeken dus) inknippen, zodat ze helemaal doorbuigen en recht worden. hoe dat precies moet, weet ik niet. als ik met mn hakmes dat probeer, is de vleugel gewoon in 2. je zou wel eventueel met de hand de vleugels stuk voor stuk kunnen knakken op de gewrichtjes. misschien dat met een snoeischaar je de gewrichtjes wel loshaalt, maar de huid erop heen heel blijft. dan is de vleugel wel recht, maar ook nog gewoon aan 1 stuk.
Laatst gewijzigd door koekje op wo 28 jan 2009, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door