Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hetty2
#1162883
Paco (dwergschnauzer van bijna 2) zit sinds oktober 2008 op 100% barf. Het gaat hardstikke goed over het algemeen. Ze is dol op zalmkoppen, hazeboutjes, etc en verteert het allemaal prima. Wat me wel opvalt is dat ze het zeen van de wat grotere dieren niet verteerd krijgt. Bijv bij kopsvlees van een rund of een stuk paardenvlees. Dan wordt het nogal eens spugen de dag erop en dan komt dat zeen eruit. Meestal is het alleen een stuk zeen, soms met wat ander half verteerd vlees erbij. Is dat iets wat nog kan verbeteren als ze wat langer barft, of moet ik het maar schrappen uit haar menu?
Door Lizzy
#1163565
hetty2 schreef: Paco (dwergschnauzer van bijna 2) zit sinds oktober 2008 op 100% barf. Het gaat hardstikke goed over het algemeen. Ze is dol op zalmkoppen, hazeboutjes, etc en verteert het allemaal prima. Wat me wel opvalt is dat ze het zeen van de wat grotere dieren niet verteerd krijgt. Bijv bij kopsvlees van een rund of een stuk paardenvlees. Dan wordt het nogal eens spugen de dag erop en dan komt dat zeen eruit. Meestal is het alleen een stuk zeen, soms met wat ander half verteerd vlees erbij. Is dat iets wat nog kan verbeteren als ze wat langer barft, of moet ik het maar schrappen uit haar menu?
Ik zou het niet schrappen van het menu. Dit is gewoon een goede en normale reactie van het lichaam. Je verteert iets niet lekker, hop, eruit met die handel! Honden doen dat nogal makkelijk. Ik denk dat het nog een heel stuk zal verbeteren hoor. Ik denk dat je over een half jaar geen zeen-kots meer vindt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door