Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1159507
Hoi Ik ben hier nieuw en geloof zeker in het barf menu, maar mijn bearded collie....van 7 jaar en slechte eter.
Zij eet geen rauw vlees, heb spiervlees, niertjes, hartjes staat nu al twee dagen en ze eet het niet.
Nu heb ik het maar gekookt en tsja gaat erin als koek!
zuivel met kiwi eet ze en appels en mijn zelfgemaakte koekjes.
De botten laat ik nu maar vermalen, ze houdt ook niet van pens.
Mijn vraag is, verliest haar eten teveel vitamines wanneer ik het kook?
Brokken eet ze niet, had farmfoods en dat ging als ik er honing op deed, heb haar uit het asiel en nu een jaar.
Ze woog maar 15 kilo en ze moet 20 kilo wegen, nu weegt ze 18 kilo!
Hoop dat iemand hier iets meer van weet.
Alvast bedankt
Marianne en hond Indya
#1159591
Ja koken is natuurlijk geen goed plan maar je moet wat.... als je hond anders niets eet. Dus je kunt het volgende doen: Licht de kook er overheen halen of liever nog: gewoon gekookt water er over gieten en dan iedere maaltijd meer rauw erbij doen. Bij de meeste honden werkt dat wel. Alles in één keer rauw is wellicht wat teveel. Zo ook met de pens. Gewoon een klein beetje door de maaltijd (koop desnoods gemalen pens) en dan steeds meer erbij. Maar... pas ook op dat jouw hond je niet manipuleert want daar zijn honden meesters in! Ze krijgen al snel genoeg door dat jij er van alles aan gaat doen om ze te laten eten. Een keertje kan echt geen kwaad ook niet als ze nog niet helemaal op gewicht is.
#1162569
Bedankt voor jullie reactie, ik heb trouwens geprobeert om stukjes rauwe lever en spiervlees door het gekookte te doen.
En tsja, ze haalt het rauwe eruit en laat dat liggen, sterker nog je kan een rauwe biefstuk in haar bak of in de tuin neerleggen en ze laat het gewoon liggen.
Eten was al een drama voordat ik ging barfen maar appelmoes en kiwi, appels eet ze dolgraag.
In Amstelveen heeft de slager op de markt botten met vlees voor de hond, nu de honden waar ik oppas genieten van zo'n groot bot voor uren.
Mijn hond bekijkt het niet. Nu vertelde de DA dat Bearded collie's lastige eters zijn.
Sinds een week heb ik een schat van een hondje uit Spanje geadopteerd van een jaar oud en geloof het of niet had klein gesneden niertjes en spiervlees voor haar, ze speelde ermee maar at het niet.
Gebakken at ze het op, ik had nog farmfoods brokjes maar die at ze ook niet, wel de zalm en makreel!
Ach ik heb gekke maar lieve honden op eetgebied!
Ik heb maar vitamine en calcuim in poedervorm gekocht
Vrienden en mijn familie hebben met verbazing gekeken hoe mijn Indya de biefstuk liet staan....zij hebben veelal de stofzuiger hondjes oftewel retrievers en tsja daar statt eten bovenaan natuurlijk!
#1162680
M'n moeder heeft ook 2 van die eigenwijze honden. Als het echt naar hun idee te rauw is eten ze het ook niet. Maar zolang ze er een klein beetje kokend heet water overheen giet eten ze het wel. En het maakt niet uit of het nu op kamertemp is of niet.
Ze heeft alles al geprobeert....... Een deel overgieten met heet water, laten afkoelen (natuurlijk) en dan de andere deel erbij..... Maakt ook allemaal niet uit.
Ook dit zijn 2 spaanse (straat)honden.....Maar dat is meer toeval denk ik ;)

Beide van mij maakt het niks uit die eten zo goed is alles. Alleen lever moet ik een heel klein beetje aankoken anders gaan ze er giga van aan de race :-\ En ze vinden het wel errug lekker (lekkerder dan rauw trouwens)
#1162980
Ik ben blij dat ik dit lees! Begon echt te denken dat er iets helemaal mis is met mijn honden.
Ik heb er 4 en die eten eigelijk al jaren vers maar bij Iggy (hond links) gaat het nu al weken niet meer naarbinnen. Wat ik ook geef...en hoe, dus ook met gekookt water, hij eet het niet op. Hij krijgt niets anders en ik haal het na 5 min gewoon weer weg dus niks geen verwennerij of zo.

Nu heb ik ,n pup en die kreeg van de fokker een zak proplan-brok mee. Handig formaat, ruiken lekker dus die gebruik ik als beloningssnoepjes bij de training.
Maar wat schets mijn verbazing? Die malle hond blijkt ze heerlijk te vinden :-\ Vrat zomaar een hele bak leeg....en de dag erna gewoon weer. Ik heb dus tegen wil en dank weer ,n brokkenhond...
En ik maar roepen dat er geen brok meer in huis komt >:(
Geen idee hoe ik dit oplos.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door