Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#1162453
Sinds vorige week worden mijn katten 1 voor 1 ziek. Ze kunnen geen kruimel eten binnen houden, gelukkig geen diarree oid. De eersten zijn al weer beter gelukkig. Er zijn er nu twee die zelfs rood vocht opgeven(bloed denk ik). Ik ben inmiddels bij de da geweest met een aantal(4 vd acht). Ik heb ab meegekregen en primerid. Twee zijn niet te pillen en krijgen sinds vandaag injecties bij de da.
Ik maak me vooral zorgen om die twee die ook bloed opgeven, morgen uiteraard da weer bellen, maar misschien kunnen jullie me gerust stellen en dat het alleen door het braken komt. Of niet natuurlijk :-\

De da wist me te vertellen dat ze al veel meer katten op het spreekuur had gehad met dezelfde klachten, er lijkt dus iets te heersen. Ook een vriendin wist te vertellen dat zij pas ook een virus hadden wat naast braken ook diarree veroorzaakte. Dus ook nog een waarschuwing: Rotterdam en Leiden zijn nu niet echt veilig voor katten met zo'n naar virus dat rondzweeft.
Laatst gewijzigd door Loeka op di 27 jan 2009, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1162458
Wat akelig, klinkt als een naar virusje
Kan me voorstellen dat 'rood' braken je aan t schrikken maakt maar als ze al een paar keer flink hebben gespuugd lijkt irritatie me idd voor de hand liggen.
Morgen even bellen voor overleg!
Succes met je zieken.
Door Loeka
#1162474
Ze spugen telkens als wat eten, ze willen dus niet meer eten. Dan nog gaan ze spugen, dus spugen op een lege maag. Dat moet flink zeer doen denk ik. 1 werd zelf beroerd van water drinken, nu met de primerid gelukkig niet meer. Ze heeft nu een theelepeltje blikvoer(Almo) op en dat is er in gebleven tot nu toe. Voor dat ik haar wat te eten gaf, had ze roodachtig vocht gespuugd. Toch wilde ze nog een piets eten.

Het liefst wil ik heel de dag bij ze blijven om ze om het uur iets te eten te geven zodat die maag niet weer helemaal leeg wordt, maar ja ik MOET naar het werk omdat we sollicitanten hebben. Inmiddels is er een laptop aangevraagd zodat ik in geval van nood(nu dus!) thuis zo veel mogelijk kan werken, maar dat duurt wel even voordat die er is. Ondertussen maar vrij nemen wanneer het kan en voor de rest van de tijd mijn superoppas(mijn ma) vragen... Pfff wat zal ik blij zijn als ze weer allemaal in de weg lopen bij het eten in de bakjes doen en het eten uit mijn mond hengelen als ik zelf zit te eten. Wat kun je dat irritante gedrag missen zeg :(
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1162479
vergis je niet in de kleurkracht van bloed..
als hetgeen ze opgeven ietsjes rood ziet..
betekend dat dat er heeeeeeeeeeeeeeeeeel weinig bloed bij kwam kijken..
dat kan dus van alles zijn.. maar vaak is het een klein adertje wat gesprongen is door de kracht die het opbraken met zich meebrengt..
of de kat heeft op zijn tong gebeten oid..

als het serieus mis is met bloed braken.. dan is de kleur van het braaksel helderrood..
dan is het vers bloed.. en is het duidelijk veel..
als het bruin bloed is.. is het oud bloed..
als het licht roze is.. is het maar 1 druppeltje bloed op een hoop slijm..

schrik dus niet te snel wat dat bloed betreft..
en verder klinkt het idd als een virus..
Door Loeka
#1162486
Bedankt Spreeuw, ik slaap nog niet rustig maar toch wel iets beter  :-* Eerst wat het lichtroze en de laatste keer was behoorlijk rood, ik bedoel echt duidelijk rood van kleur. Daarna heeft hij nog wel een heel klein beetje eten op wat er nog steeds niet uitgekomen is....
Door verwonderd
#1162637
Loeka, iets heel anders,

dat fotootje in jouw onderschrift: ik word daar iedere keer zo vrolijk van, dat gestrekte achterpootje  ;D ;D ;D ;D ;D

Werkelijk om te  :-*
Door Loeka
#1162686
Vanochtend heeft er gelukkig weer een cb gegeten en het is er allemaal in gebleven! HOERA! Nog drie zieken te gaan....  :-X Ik kan echt geen kots meer zien en mijn handen zijn helemaal kapot van het handen wassen... Maar dat is niet erg, als de poezels maar beter worden.

Dat pootje, tsja  ;)
Door verwonderd
#1162712
heb je jouw laptop al of heb je vrij genomen?

Nu ja, nog 3 te gaan, sterkte hoor en ja kapotte handen van handen wassen... dat ken ik. Goed invetten dan maar he.
Door Loeka
#1162833
Nee zit even heel snel te posten op het werk. Ik neem vanmiddag wel weer vrij want gisteren wat het echt een te lange dag. Om 6 uur op en 18:30 pas weer terug van de da. Nee de laptop is er helaas nog niet.... dat duurt wel even zo'n aanvraag. Maar ik wil ook thuis zijn, sommige willen gewoon extra aandacht als ze ziek zijn en die wil ik kunnen geven. Ook hele kleine beetje gelijk eten geven werkt goed. Zodra ze iets te veel tegelijk eten gaat het mis. Dus met heel vaak hele kleine beetjes geven heb ik het idee dat ze er sneller weer bovenop zijn.
Door verwonderd
#1162987
Loeka schreef: Nee zit even heel snel te posten op het werk. Ik neem vanmiddag wel weer vrij want gisteren wat het echt een te lange dag. Om 6 uur op en 18:30 pas weer terug van de da. Nee de laptop is er helaas nog niet.... dat duurt wel even zo'n aanvraag. Maar ik wil ook thuis zijn, sommige willen gewoon extra aandacht als ze ziek zijn en die wil ik kunnen geven. Ook hele kleine beetje gelijk eten geven werkt goed. Zodra ze iets te veel tegelijk eten gaat het mis. Dus met heel vaak hele kleine beetjes geven heb ik het idee dat ze er sneller weer bovenop zijn.
Och jeeee.

Ja ik kan me voorstellen: kleine beetje geven, ja dat werkt.

Ik heb Lo maaaaaaaaaaaaaanden kleine beetjes gegeven. Ik geloof dat ik nog niet zo lang eigenlijk 2 maaltjes per dag geef, met hier en daar een tussendoor.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door