Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door belgje
#1162460
we hebben dit ééns geprobeert  :thumbdown:
nu ja, ze stopt niet meer met krabben en bijten in het haar, verschrikkelijk zeg
gisteren de DA gebeld,
Omiddelijk Stoppen daarmee!!!!!
we gaan nu iets anders proberen tegen de allergie, ze belt me deze week op.
Door daanentous
#1162501
Beste Belgje,

Wat Angelique volgens mij wil zeggen is dit:

"Puur Jeuk kan zonder bezwaar in combinatie met andere geneesmiddelen worden gebruikt. In een enkel geval kan in het begin van het innemen van de druppels een onschuldige en kortdurende verergering van de klachten voorkomen. Dit geeft aan dat het dier intensief op het middel reageert. Indien deze verergering hinderlijk is, dient u de geadviseerde dosis voor uw dier te halveren of een keer een dosis over te slaan. Mocht u een bijwerking menen te constateren, verzoeken wij u deze te melden bij uw dierenarts of –therapeut."

Een verergering van de klachten betekent juist dat het dier op het middel reageert en dat het dus werkt. Zoals beschreven moet je in zo'n geval de dosering verlagen en eventueel langzaam opbouwen.
Ben benieuwd wat je dierenarts gaat voorstellen....
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1166661
ik hoorde van de d.a dat het alleen geschikt was voor dingen buiten de hond/kat om..
dus mijt en vlooien allergie e.d.
ik zoek dus eigenlijk een middeltje om het krabben van 1 van de katten af te remmen..
ws heeft hij een voedselallergie.. maar ik heb nu even niet de energie om dit helemaal uit te gaan zoeken..
eerst de rest van de problemen..

waarom gebruik jij het belgje??
voor mijten enzo.. of ook vw voedselallergieen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1166738
tja ,dat heb je vaker met homeo. middelen, een teken dat er op wordt gereageert en dat het middel dus zeker werkt, dosis verminderen...
Heb het hier met weirdo ook meegemaakt, juist een teken dat het middel goed werkt.
en ja de DA zegt je wel te stoppen..
Door Boefies
#1166872
Ik gebruikte het ook tijdens de allergie van Babs. Het duurt inderdaad even, maar na een tijdje was de jeuk echt behoorlijk minder. En als ik het weer ging gebruiken reageerde ze er snel op.
Dus ik heb er goede ervaringen mee  :).
Door belgje
#1167873
was voor de allergie bedoeld
ze is nu ook enorm in de rui
krabben en bijten doet ze
wij worden er zelf gek van.
met de puur jeuk beet ze nog meer, tot bloedens toe dus daarom meteen gestopt.
ze krijgt echinacea nu en dit helpt toch ietsje
Door daanentous
#1167897
@ Spreeuwtje: De Puur Huid werkt tegen mijt en vlooien allergie, de Puur Jeuk heeft ook een anti-allergische werking, maar werkt ook op inwendige oorzaken zoals gal of leveraandoeningen en het heeft een reinigende werking.
Jeuk is echt vreselijk. Voor het dier zelf, maar idd. ook om naar te kijken. En het is vaak niet makkelijk om de oorzaak te vinden. Maar als een dier op een middel reageert zo ik er juist wel mee doorgaan, zij het natuurlijk wel heel voorzichtig met een hele lage dosering.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1176962
daanentous schreef: @ Spreeuwtje: De Puur Huid werkt tegen mijt en vlooien allergie, de Puur Jeuk heeft ook een anti-allergische werking, maar werkt ook op inwendige oorzaken zoals gal of leveraandoeningen en het heeft een reinigende werking.
Jeuk is echt vreselijk. Voor het dier zelf, maar idd. ook om naar te kijken. En het is vaak niet makkelijk om de oorzaak te vinden. Maar als een dier op een middel reageert zo ik er juist wel mee doorgaan, zij het natuurlijk wel heel voorzichtig met een hele lage dosering.
ik lees t nu pas..
bedankt voor de tip!!
2 katjes van jeroen zijn allergisch voor iets van het eten.. (barf)..
maar steeds als ik denk het gevonden te hebben.. dan reageren ze ineens weer heel heftig..
of als ik denk.. pft.. bekijk het maar even.. en ik ga ze weer alles geven..
kan het ineens weer helemaal over zijn..
ik ga toch eens die puur jeuk halen dan!!!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door