Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ibbi
#1162338
Ik heb vandaag mijn man naar de poelier gestuurd, om wat meer dingen voor Borre te halen.
Kippennekjes had hij niet maar kon hij bestellen maar daar heb ik nog een zak van dus dat is niet erg. Kwartels had hij vandaag ook niet  :(  Kwartels heeft Borre nog niet gehad dus wil ik graag proberen!

Karkas had hij wel - maar de poelier zei dat dat erg scherp was en daarom vast niet goed zou zijn ( mijn man weet het ook verder niet waar ik allemaal mee bezig ben  ;D ) dus ik heb maar 1 karkasje gekregen en daarnaast een zak met kippenbotten ...?...  zit nog redelijk vlees aan - ik denk dat t pootjes zijn of/en delen van vleugels. Bij elkaar ruim een kilo denk ik.
Dan een kilo zak hartjes en een zak niertjes.
2 duifjes - die waren al schoongemaakt.
2 drumsticks.

Moest hij 35 euro betalen!  :o 
Volgens mij zijn we gigantisch afgezet. Of zouden duifjes zo duur zijn?  :-\
Volgende keer bestel ik wel bij prooidier.nl of zo....

Die prijs is toch niet normaal?

En dat aan die botten scherpe stukken zitten - dat is toch geen probleem? Ik lees overal dat de katten karkassen kunnen eten.

Konijn had hij helaas ook niet!

p.s.  die zak orgaantjes, hoe krijg ik daar één stukje vanaf??  :o
Ik moet denk een hakmesje kopen.... hoe doen jullie dat?

Ik hoop dat Borre alles wel lekker vind voor die prijs! ;D
Laatst gewijzigd door ibbi op di 27 jan 2009, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1162360
:o
dit is vast dezelfde poelier als waar Sher [?] naar toe ging  ;D -die man spaart ws voor een hele grote nieuwe auto
t is wel heel erg veel geld, wees maar blij dat de kwartels er niet waren...

heb de prijzen niet zo in m'n hoofd maar voor rugstukken [hier heet t soeppakket,met flink veel vlees] 1 euro/kg, orgaan iets van 3 euro, duif geen idee [vind t vaak beetje duur], kwartel 1,80 Dit is trouwens bij de marktpoelier

Wat de karkassen betreft moet t eten geen probleem zijn, als ze t echt te hard vinden [sommige stukken van nijn bv] laten de dames een kaal gekloven stukje bot liggen. De drumsticks zouden trouwens wel wat veel van t goede/harde kunnen zijn

Om de orgaantjes te delen een beetje laten ontdooien, porties maken en hup in de vries, ik wrik t vaak los met een schroevendraaier.. maar snijden/hakken kan natuurlijk ook
Door ibbi
#1162430
>:(

ik dacht het al - ik ben afgezet.  Nou betaal ik al voor een tweede huis van de DA  ::) en nu nog een nieuwe auto voor de poelier ...  :D  m'n man mag wel een krantenwijk erbij nemen  ;D


bedankt voor de reactie Too, de volgende keer ga ik eerst uitpluizen waar alles het goedkoopst is ...
Door Too
#1162456
Volgens mij is t ons allemaal wel een keer overkomen..

En er is wel degelijk verschil in de 'vlezen', zo is hier nog een poelier ... een stukkie duurder maar dat zijn allemaal voormalig vrijlopende franse kipjes en ja dat verschil proef je wel!
Maar dat is me zelfs voor de mens te gek voor normale eterij, als t een keer wat specialer mag zijn dan geniet ik er wel van.

Je zou trouwens ook een braadhaantje uit de vriezer van aldi/lidl/coop kunnen halen en die in maaltijd porties delen , kosten 2-2,50 euro voor een kipje van rond de kilo

Maar als je wat vriesruimte hebt [of meebestelt] zijn de barf-leveranciers absoluut goedkoper
Door ibbi
#1162492
Ja ik heb een vrieser- niet zo'n hele grote, 4 lades, kan toch aardig wat in  :)

Hier is Borre, 5 min. terug in de keuken, hij geniet van z'n bot! Wat voor bot het is weet ik niet  :-[  kip denk ik.
Toch een raar idee - altijd geleerd dat je geen kippenbot aan een hond/kat mag geven ( niet wetend dat daar dus verschil in zit als het gekookt is )
zelf eet ik bijna nooit vlees dus van botten heb ik al helemaal geen verstand trouwens  ;D

Gebeuren daar nou nooit ongelukken mee - met dat botten eten?

Borre vind het super en zit te grommen als de rest eraan komt  ... die zijn nog niet zo ver dat ze bot gaan kauwen ( de brokken-verslaafden)  ... alleen Joon, die eet ook al kippennekjes!  :yes:

Afbeelding
Door ibbi
#1162497
p.s. ik had laatst kippennekjes en bibi en bandit bij prooidier.nl besteld, maar vond de bezorgkosten zo hoog... daarom dacht ik lekker makkelijk als de poelier ook wat dingen heeft  ::)  nou ik was bij prooidier goedkoper uitgeweest vandaag ...

heb nog niet uitgezocht waar andere leveranciers zijn in N.H. ( woon in Heerhugowaard - bij Alkmaar. deze te dure poelier zit in Alkmaar.  )
#1162512
Inderdaad smerig afgezet  >:( >:( >:( niet meer heen dus  >:( >:( >:( en idd, overkomt iedereen wel eens  ::)

Van die soeppaketten, daar zitten meestal stukken bejaarde kip in. Nou ja, bejaard ... uitgelegde legkippen vaak. Die zijn dan een jaar of 2 als ze mazzel hadden, en hebben dus stevige botten. Dit itt braadkippen die eigenlijk kuikens zijn, van 6 to 9 weken oud, met navenant zachte botjes.
Ik schat dus in dat jouw kat de botten iig niet gaat opeten, tenzij er nog iets bijzit van gefileerde braadkuikens, maar dan nog.

Heb je ergens in de buurt een super met kip? De C1000 heeft kipfilet in de aanbieding voor 4 euro de kilo, ze hebben ook vaak kipkarbo's voor niet idioot veel geld. En de Lidl verkoopt goedkope braadhaantjes, iets van 2 euro voor een hele van ong. een kilo, met organen incluis. Da's iig beter betaalbaar. AH heeft iig ook levertjes en hart voor de hond in het assortiment. Das wel kippig allemaal maar altijd beter dan niks en goed om mee te beginnen. De variatie komt wel. En mijn katten hebben het eerste jaar eigenlijk voornamelijk kip-gebarft en deden het daar echt ongelofelijk veel beter op dan op de dure br*k. Meer diersoorten is nog beter natuurlijk maar dat komt wel.

Ongelukken met bot gebeuren eigenlijk niet met katten, dat zijn iha geen schrokkers dus als het te hard is laten ze het gewoon liggen. Ik had dit weekend een kat die een botje klem tussen de kiezen bleek te hebben, maar dat kwam niet van mij, de bejaarden hier eten alleen gemalen bot en kippennen, dus die aap is vuilnis wezen schumen  >:( >:(
Door ibbi
#1162526
Er zit een C1000 en een Lidl in Alkmaar.
Ik zag de aanbieding van de kipfilet in het krantje.
AH heeft trouwens rundergehakt in de aanbieding.

Ok dat van die bejaarde kippen en hardere botten wist ik niet. Ik leer iedere dag nieuwe dingen hier  :) toppie!
Borre heeft lekker zitten kluiven en knagen, wat vlees eraf getrokken,  maar ik heb 't net afgepakt, wil t niet laten liggen vannacht.
Zo hard zal hij ook niet kunnen kauwen denk ik - hij zal binnenkort wel gaan wisselen - daarna gaat het denk beter?
Die braadhaantjes zijn een goed idee.  Hij eet voor een groot deel nog cb en bibi.  Ik wilde juist met wat meer kauwdingen voor hem. Hij krijgt van de barf nog veel kip-produkten ja, vooral om te kauwen lijkt me dat het meest geschikt om te beginnen. 
Maar hij eet ook heel graag rundvlees.
Door Too
#1162532
Even heel wat anders.. volgens mij was er laatst iemand uit HHwaard die adressen in de regio en medebarfers zocht [of was jij dat?]
Samen bestellen is altijd interessant. Je kunt altijd een oproepje plaatsen.


Heb even gezocht.. t was Bianc! , die woont iig in de buurt
Laatst gewijzigd door Too op di 27 jan 2009, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ibbi
#1162536
Too schreef: Even heel wat anders.. volgens mij was er laatst iemand uit HHwaard die adressen in de regio en medebarfers zocht [of was jij dat?]
Samen bestellen is altijd interessant. Je kunt altijd een oproepje plaatsen.


Heb even gezocht.. t was Bianc! , die woont iig in de buurt

Hé dank je, ik ken haar ( nog ) niet, maar ik ga haar profiel even opzoeken. Wie weet voor in de toekomst is dat wel handig :)
( vriezertje is nu vol )
Gebruikersavatar
Door nova
#1163470
Kruimel schreef: Inderdaad smerig afgezet >:( >:( >:( niet meer heen dus >:( >:( >:( en idd, overkomt iedereen wel eens ::)

Hier in het slachthuis in Kerkrade meent men ook doodleuk 10 euries te moeten vragen voor een pens. :o
na ja, daar weet ik toch ook wel goedkoper aan te komen.
Dus je betaalt niet alleen voor andermans dure vacantie en boot ;D
Door ibbi
#1163896
afzetters  :thumbdown:

nou ja het was een kleine troost voor mijn man dat hij niet de enige was ...

( de eerst kippenbot hebben ze nieteens opgegeten ....  ::)  ik zei tegen ze; 'dat heeft heel veel centjes gekost, eten die hap!'  ;D
maar helaas, ze knabbelden er even aan en verder deden ze er niks mee  >:(
van het weekend de kipkarkas geven - dat is ook nieuw voor ze, als ze die ook weigeren...  :crying:)  )
Gebruikersavatar
Door Sher
#1164366
Too schreef: :o
dit is vast dezelfde poelier als waar Sher [?] naar toe ging ;D -die man spaart ws voor een hele grote nieuwe auto
t is wel heel erg veel geld, wees maar blij dat de kwartels er niet waren...
Bij mij was het een slager, die volgens mij een nieuw jacht nodig had. Misschien was dit de poelier die ik had verteld over de prijzen van deze slager? :P
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door