Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1162354
Sofi rent altijd als een stormram door het struikgewas en ze had 2 kleine sneetjes in haar rechter voorpoot.
De bovenste is normaal genezen, de onderste werd steeds groter en is wat opgezet.
Het wil maar niet mooi genezen.
Vreemd er aan is dat Borke er steeds aan wil likken.
Wij dachten eerst dat er misschien een splinter of iets dergelijks in zat, wat haar weggeknipt, maar we zien niets zitten.
Ik geef haar Traumeel tabletjes en smeer er Calendula zalf op.
Het helpt allemaal niets en nu begin ik het een beetje benauwd te krijgen.
Zou dit weer Leishmaniose kunnen zijn?
In april/mei 2008 heeft ze een Milteforan kuur gehad en daarna is ze prachtig uitgezwaard en lijkt verder in topconditie.
Morgen maar de dierenarts bellen, kijken wat hij ervan denkt en een bloedtest doen.

Voor mensen die het verhaal van Sofi en haar Leishmaniose en medicaties gemist hebben, dat staat hier:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 598.0.html
Laatst gewijzigd door Borke op wo 28 jan 2009, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#1162392
Wandor heeft 2x een behoorlijke wond op zijn zij gehad, welke ik heb behandeld met groene leem wondzalf, het is snel en mooi genezen.
Ik gebruik dit ook voor onszelf, vind dit de fijnste zalf. Misschien helpt het bij sofi ook. Die van mij rennen ook hartstikke lomp door de struiken, dus dan is zo'n zalf onmisbaar  ;D
#1162433
Eef+doggies schreef: Wandor heeft 2x een behoorlijke wond op zijn zij gehad, welke ik heb behandeld met groene leem wondzalf, het is snel en mooi genezen.
Ik gebruik dit ook voor onszelf, vind dit de fijnste zalf. Misschien helpt het bij sofi ook. Die van mij rennen ook hartstikke lomp door de struiken, dus dan is zo'n zalf onmisbaar  ;D
Waar koop je die zalf - niet dat ik er nu iets aan heb, maar lijkt me handig voor een volgende keer!
#1162438
ik dacht zelfs een keer gelezen te hebben dat je van Schindele's mineralenpoeder ook een pasta kan maken om op een wond te smeren, maar ik weet niet zo gauw waar :-X :-\  Heb je dat misschien in huis ?? Of kom je morgen nog in Rotterdam?  ::) ::) ik heb het namelijk ::).

Knuffel voor Sofi !!!!!!!!!!!!
#1162444
Nynke F schreef: ik dacht zelfs een keer gelezen te hebben dat je van Schindele's mineralenpoeder ook een pasta kan maken om op een wond te smeren, maar ik weet niet zo gauw waar :-X :-\  Heb je dat misschien in huis ?? Of kom je morgen nog in Rotterdam?  ::) ::) ik heb het namelijk ::).

Knuffel voor Sofi !!!!!!!!!!!!
Ja kan, of van gewone Groene leem. Beetje poeder, beetje water erdoor, even mengen en smeren maar.
#1162457
Borke schreef: Ik ken alleen die echinaforce druppels van Dr Vogel, is dat wat je bedoelt???
ja die
dit kun je ook op wondjes doen, is handig en zeer goed
onze hond heeft lang haar en een zalf is zo moeilijk op de huid te smeren
groene leem is ook supper hoor, honingzalf ook
#1162461
Ik heb haar poot net een paar minuten in lauw soda water geweekt, een tip van het buitenlandse honden forum

Ik heb hier alleen in huis:
"Zeer fijjne klei (groen)" merk is Acgiletz en het is voor inwendig gebruik, dus daar heb ik dan niets aan.
Wel die echinaforce druppels, misschien toch eens proberen, ik denk dat ik weinig te verliezen heb en de alcohol die er in zit zal ontsmetten. Het bijt alleen ook vast heel erg...
#1162473
belgje schreef: heb het bij mij geprobeert en het prikt heel erg
de hond geeft geen kik
probeer maar ééns  ;)
Het prikt verschrikkelijk, toch maar geprobeerd en inderdaad, ze geeeft geen kik. Paar minuten haar poot vastgehouden en daarna is ze eht natuurlijk meteen gaan likken, maar het moet nu wel deels zijn ingetrokken.
Hoe vaak doe je dat eigenlijk?

Misschien helpt de soda en die echinaforce en ziet het er morgen beter uit?
#1162615
vanaalst schreef: ik heb van danielle een goede tip gekregen toen vinnie zijn teentje was afgescheurd, spoelen met verdunde waterstof 3% en daarna honingzalf erop. Binnen 5 dagen was het wondje dicht!
Hoe spoel je dat? Met een spuitje in de wond spuiten?
Waar heb je dat gekocht, is die waterstofperoxide al verdund als je het koopt en waar koop je die honingzalf?
Ik ga straks de dierenarts bellen, want nu ben ik hier denk ik te laat voor, de wond wordt groter en ziet er steeds slechtre uit. De calendula helpt duidelijk niet en de traumeel tabletjes ook niet.
Maar voor een volgende keer is het handig om spul in huis te hebben!
#1162748
waterstof peroxide 3% en honingzalf bij de apotheek.
waterstof verdunnen 1 op 1 en dan met een spuitje(ook apotheek) de wond schoonbruisen en dan de honingzalf erop.
Ik bleef spuiten(meestal 2 a3 keer) totdat het niet meer bruiste.
Als we naar buiten gingen deed ik er een gaasje met honingzalf op en verbond dat met dat kleefverband..
binnen liet ik het 'open'.
denk dat je dat best nog kan doen..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door