Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1162309
ik kwam vanmiddag van mn werk af en zag dat chendo iest had gespuugd. Eigenlijk meer slijm dan wat anders, maar er lagen wel een paar kleine ( paar cm groot) wit, gele stukjes in zn slijm. Het was buigzaam, maar wel nog moeilijk te breken.
Dus mijn idee kan dit bot zijn?? lijkt me wel heel vreemd want hij heeft gister kip gegeten, is zacht en heeft hij nooit last van.
En dan meteen mijn 2e vraag ( nu ik toch bezig ben :P) hoe lang duurd het voordat bot verteerd is?? ik weet dat je ong. 4 a 5 uur aan moet houden om niet te wandelen met je hond na de maaltijd, maar houd dit in dat bot dan ook al verteerd is?
Want hij heeft gister avond voor het laatst gegeten en ik kwam om 3uur thuis dus.....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1162314
Duurt wel wat langer dan 4 á 5 uur voordat bot verteerd is. Waarom deze botjes teruggekomen zijn is mij ook niet duidelijk, maar ach, dit kan een keer gebeuren, als jij weet dat je er fatsoenlijk bot ingestopt hebt dan zou ik me over een keer wat terugtuffen niet al teveel zorgen maken.

4 á 5 uur niet wandelen na het eten :o  Lijkt me knapp lastig als je drie maal daags voert ;D  In het kader van "voorkom een maagkanteling" wordt wel geadviseerd om tot 2 uur na de maaltijd geen drukke dingen te doen. Hier mogen ze het altijd zelf uitzoeken en dan zie je dat ze vlak na het eten even ontploffen en dan na tien minuten waus doen gaan we slapen.
Door stephany
#1162319
dus het zijn wel botjes!? :D ja 4 a 5 uur is inderdaad lastig met 3x daags voeren ;D Maar ik dacht met fietsen ofzo dat je dan wel zoveel uren er tussen moet houden omdat het meeste eten dan verteerd is. Maar dat heb ik dus verkeerd gedacht, weet ook niet hoe ik hierbij kom :-\ :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1162327
stephany schreef: dus het zijn wel botjes!? :D ja 4 a 5 uur is inderdaad lastig met 3x daags voeren ;D Maar ik dacht met fietsen ofzo dat je dan wel zoveel uren er tussen moet houden omdat het meeste eten dan verteerd is. Maar dat heb ik dus verkeerd gedacht, weet ook niet hoe ik hierbij kom :-\ :-[
Zoals je het omschrijft lijken het mij botjes :D
Ik zou niet vlot na de maaltijd gaan fietsen, maar een maag hoeft niet leeg te zijn om aktief te gaan doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door