Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sonja
#109310
Ik heb het boek "Stop het verharen van uw hond" van Rita Pouw met veel belangstelling gelezen. Heel interessant voor een aankomend hondentrimster. Nu heb ik zelf echter honden die nauwelijks haar verliezen in huis, maar wel een paar katten die er kampioen in zijn!
Ik zou dus graag ook wat meer weten over de verharing van de kat. Heeft iemand enig idee of daar ook informatie over bestaat? In hoeverre zijn de bioritmische vachtverzorgingsadviezen voor de hond toepasbaar op katten?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#114462
Is toch interessante materie. Hoeveel mensen hebben er niet één of meerdere katten in huis? Probeer je eens in te denken wat een berg haar je zou hebben als je als dat haar op één hoop zou gooien. :P :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#114466
Mde P heeft haar vachtje laten vallen , echt tot grote kale plekken en toen vond ik hier overal plukken M de P haar :-X Maar nu vind ik van beide katten weinig haar, het meeste is wol van de honden gelukkig want dat kan je overal vanaf wrijven,het kattenhaar steekt overal in. Eigenlijk heb ik daar geen last van.
Door zurca
#114481
Nou hier vliegen de vlokken kattenhaar nog door de kamer :-\ Ik probeer om ze elke dag even te borstelen en verbaas mij elke keer weer over de grote hoeveelheid haren eraf komt..Ze verharen hier al zeker een week of drie en ik hoop dat het einde nu gauw inzicht komt..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#114483
Sonja schreef: Ik heb het boek "Stop het verharen van uw hond" van Rita Pouw met veel belangstelling gelezen. Heel interessant voor een aankomend hondentrimster. Nu heb ik zelf echter honden die nauwelijks haar verliezen in huis, maar wel een paar katten die er kampioen in zijn!
Ik zou dus graag ook wat meer weten over de verharing van de kat. Heeft iemand enig idee of daar ook informatie over bestaat? In hoeverre zijn de bioritmische vachtverzorgingsadviezen voor de hond toepasbaar op katten?
Ik geloof eigenlijk niet zo in deze methode. Nou ja, laat ik het ander stellen. De praktijk werkt gewoon anders.
Als je ook het eerste boek van haar hebt dan zou ik liever die ter hand nemen en dan de richtlijnen volgen die ook voor honden gelden die een verstoorde rui hebben.
Uiteraard begin je te kijken naar voeding en eventuele tekorten om aan te vullen en als dat oké is dan over naar de uitwendige behandeling van de vacht.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#114491
Angelique schreef:

Ik geloof eigenlijk niet zo in deze methode. Nou ja, laat ik het ander stellen. De praktijk werkt gewoon anders.
Als je ook het eerste boek van haar hebt dan zou ik liever die ter hand nemen en dan de richtlijnen volgen die ook voor honden gelden die een verstoorde rui hebben.
Uiteraard begin je te kijken naar voeding en eventuele tekorten om aan te vullen en als dat oké is dan over naar de uitwendige behandeling van de vacht.
IK heb alleen 'Stop het verharen van uw hond.' Haar eerste boek ken ik niet. Beschrijft ze daarin een andere theorie? Heb je misschien de titel en ISBN voor me?
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#114493
sylvia schreef: Mde P heeft haar vachtje laten vallen , echt tot grote kale plekken en toen vond ik hier overal plukken M de P haar :-X Maar nu vind ik van beide katten weinig haar, het meeste is wol van de honden gelukkig want dat kan je overal vanaf wrijven,het kattenhaar steekt overal in. Eigenlijk heb ik daar geen last van.


Even off topic Sylvia hoe dik is M de P al :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#114516
Sonja schreef:

IK heb alleen 'Stop het verharen van uw hond.' Haar eerste boek ken ik niet. Beschrijft ze daarin een andere theorie? Heb je misschien de titel en ISBN voor me?
In haar eerdere boek beschrijft ze het zogenaamde "overbeborstelingseffect" en wat daaraan te doen. Het boek is niet meer bestelbaar en je vind 'm alleen nog in tweedehandsboekenwinkeltjes.
Titel is meen ik "Huid- en vachtproblemen" ik zal morgen kijken of ik het boek kan vinden (uit een doos kan opduikelen)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#116138
Sonja schreef: Ik ben benieuwd :D
Zo, het duurde effe ;D

Het boek heet: Verhaar-en vachtproblemen bij honden en het ISBN = 90 6248231 7

Ligt regelmatig in tweedehandswinkeltjes. Ik weet niet of je in de buurt van Roosendaal woont, want daar zit een winkeltje (pallieter) die regelmatig een excemplaar had liggen
Gebruikersavatar
Door Sonja
#116150
Angelique schreef:

Zo, het duurde effe ;D

Het boek heet: Verhaar-en vachtproblemen bij honden en het ISBN = 90 6248231 7

Ligt regelmatig in tweedehandswinkeltjes. Ik weet niet of je in de buurt van Roosendaal woont, want daar zit een winkeltje (pallieter) die regelmatig een excemplaar had liggen
Bedankt! Ik zal eens kijken. Roosendaal is niet zo heel ver weg.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#116152
[quote="Sonja"]
[quote="Angelique"]
[quote="Sonja"]
Ik ben benieuwd :D
[/quote]

Zo, het duurde effe ;D

Het boek heet: Verhaar-en vachtproblemen bij honden en het ISBN = 90 6248231 7

Ligt regelmatig in tweedehandswinkeltjes. Ik weet niet of je in de buurt van Roosendaal woont, want daar zit een winkeltje (pallieter) die regelmatig een excemplaar had liggen
[/quote]

Bedankt! Ik zal eens kijken. Roosendaal is niet zo heel ver weg.
[/quote]
Dan zet ik de koffie alvast aan ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door