Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#1160057
hoe verkeerd is het als een hond te weinig orgaanvlees krijgt?? Rakker krijgt het niet vaak genoeg (mijn schuld :-X) en hij krijgt ook bijna geen groenten, wil meneer niet vreten, alleen af en toe een boontje of een stukje bloemkool, maar dan wel bij mij van het bord ('k moet hem dan voeren :P). Soms denk ik dat ik toch beter een paar dagen kvv kan in gaan lassen, zodat hij wel orgaan en groente krijgt en verder zijn barfhappen.

'k voel me nu een slechte hondenmoeder :-\
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1160066
Nou Dian, je loopt inmiddels lang genoeg mee om te weten dat orgaanvlees toch ongeveer zo'n 15% van je menu moet uitmaken ;)
Dus, ja het is verkeerd als jouw hond te weinig orgaanvlees krijgt. Ik zal je uitleggen hoe ik het doe zodat ik zeker weet dat ik alles geef.

Even voor het gemak per hond: 14 maaltijden per week. Van die 14 maaltijden zijn er 2 orgaanvlees, 2 spiervlees, 1 groente en 9 vleesbot. Dat haal ik wekelijks uit mijn grote vriezer in de schuur en stop dat in een vrieslade onder mijn koelkast in de keuken. Overigens maak ik elke week verse groentemix dus dat haal ik niet uit de vriezer. Zo simpel is het eigenlijk.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1160075
Dian schreef: hoe verkeerd is het als een hond te weinig orgaanvlees krijgt?? Rakker krijgt het niet vaak genoeg (mijn schuld :-X) en hij krijgt ook bijna geen groenten, wil meneer niet vreten, alleen af en toe een boontje of een stukje bloemkool, maar dan wel bij mij van het bord ('k moet hem dan voeren :P). Soms denk ik dat ik toch beter een paar dagen kvv kan in gaan lassen, zodat hij wel orgaan en groente krijgt en verder zijn barfhappen.

'k voel me nu een slechte hondenmoeder :-\
Goedzo.


Lijkt mij een prima plan als jij grotendeels kvv gaat voeren.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1160090
ach het is toch geen schande als je een paar keer in de week kvv gaat geven?
dan krijgt rakker iig voldoende orgaan binnen.
groente vinden ze hier ook niet om te nassen!
Gebruikersavatar
Door Dian
#1160218
Rovanna schreef: Nou Dian, je loopt inmiddels lang genoeg mee om te weten dat orgaanvlees toch ongeveer zo'n 15% van je menu moet uitmaken ;)
Dus, ja het is verkeerd als jouw hond te weinig orgaanvlees krijgt. Ik zal je uitleggen hoe ik het doe zodat ik zeker weet dat ik alles geef.

Even voor het gemak per hond: 14 maaltijden per week. Van die 14 maaltijden zijn er 2 orgaanvlees, 2 spiervlees, 1 groente en 9 vleesbot. Dat haal ik wekelijks uit mijn grote vriezer in de schuur en stop dat in een vrieslade onder mijn koelkast in de keuken. Overigens maak ik elke week verse groentemix dus dat haal ik niet uit de vriezer. Zo simpel is het eigenlijk.
ik gaf rakker altijd 1 dag in de week orgaan, genoeg voor de hele week. Maar meneer vrat het niet meer een paar weken geleden. 't Was constant mot met de orgaan, hij vrat alles op maar dat bleef liggen. Daarom heeft hij een paar weken nu geen orgaanvlees gehad, ik had het een beetje gehad. Gisteren heeft hij trouwens zijn weekportie orgaan wel zonder morren opgegeten.
Door pallas
#1160227
Dian , kan je het niet wat verdelen over de week? het is misschien wel wat veel in één maaltijd.
Hier krijgen ze elke dag wel wat orgaan.
Levertjes krijgen ze trouwens nog steeds nadat ze even in heet water hebben gelegen, anders eten ze het niet.

Ik koop altijd voor een week of 6 in ene; reken dan uit hoeveel vleesbot/ vlees /vis en orgaan ik moet hebben.
Elke twee dagen pluk ik het eruit en aan het einde van de 6 weken moet de vriezer schoon leeg zijn. Dan hebben ze dus alles gehad wat; ze nodig hebben.
Laatst gewijzigd door pallas op zo 25 jan 2009, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1160308
Dian schreef: ik gaf rakker altijd 1 dag in de week orgaan, genoeg voor de hele week. Maar meneer vrat het niet meer een paar weken geleden. 't Was constant mot met de orgaan, hij vrat alles op maar dat bleef liggen. Daarom heeft hij een paar weken nu geen orgaanvlees gehad, ik had het een beetje gehad. Gisteren heeft hij trouwens zijn weekportie orgaan wel zonder morren opgegeten.
Nou kijk aan. Case closed ;D
Door Mevroi Kruim
#1160512
Geen groente is niet dramatisch maar die orgaantjes moet toch echt  ;) ik zou ze gewoon wat meer verdelen over de week. Alles in 1x zou hier bij Kátur ook niet echt op applaus kunnen rekenen.
Door maddoc
#1160661
ik zou het ook meer verdelen, een mega orgaanmaaltijd zou ik hier ook niet hoeven aan te bieden.
en misschien het jezelf en rakker even wat makkelijker maken? dmv bv plakken rodi hart en een blikje schelvislever; dat viel hier vd week erg in de smaak.
Door tieneke
#1160729
Dian schreef: ik gaf rakker altijd 1 dag in de week orgaan, genoeg voor de hele week. Maar meneer vrat het niet meer een paar weken geleden. 't Was constant mot met de orgaan, hij vrat alles op maar dat bleef liggen. Daarom heeft hij een paar weken nu geen orgaanvlees gehad, ik had het een beetje gehad. Gisteren heeft hij trouwens zijn weekportie orgaan wel zonder morren opgegeten.
Als ik ze hier hun weekportie orgaan in 1 keer geef kan ik waarschijnlijk de volgende dag het diarree van het stucwerk afkrabben....beter is om het te verdelen over meerdere maaltijden  ;)
Door tieneke
#1160731
De katten aten in het begin ook geen lever en nadat ik het in mijn droogmachine ruim 8 uur had gedroogd deden ze er een moord voor.
Tegenwoordig doen ze een moord voor alle orgaan,vanavond nog kippenhartjes/lever en maagjes plus vuile makreel.
De bak was zo leeg met zijn viertjes  :P
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1160764
misschien de orgaantjes malen en door de rest van het eten roeren??
gemalen orgaan is toch moeilijker uit te spugen en naast de bak te leggen dan een lappie..
Door tieneke
#1160769
spreeuwtje schreef: misschien de orgaantjes malen en door de rest van het eten roeren??
gemalen orgaan is toch moeilijker uit te spugen en naast de bak te leggen dan een lappie..
Als een hond echt geen orgaan moet zal hij dit zeker niet eten of het moet heel weinig zijn.
Laatst gewijzigd door tieneke op zo 25 jan 2009, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1160779
tieneke schreef: Als een hond echt geen orgaan moet zal hij dit zeker niet eten of het moet heel weinig zijn.
kiek eet soms dingen wel op als het vastgeplakt zit aan iets lekkers..
en zulke grote hoeveelheden zullen t niet zijn voor een westie denk ik..
maar t was maar een idee.. :)
Door tieneke
#1160800
spreeuwtje schreef: kiek eet soms dingen wel op als het vastgeplakt zit aan iets lekkers..
en zulke grote hoeveelheden zullen t niet zijn voor een westie denk ik..
maar t was maar een idee.. :)
Of het moet inderdaad heel weinig zijn wat ik al in eerder bericht schreef  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door