Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door kira
#1159496
Teckel is vandaag gearriveerd, 't is een langhaar, groot formaat (of hoe noem je dat standaard?), nog in staat om nageslacht te produceren. Hij at br*k, maar mag hier CB. Meneer is wel iets te dik (gelukkig niet zo dik als dat ik dacht dat die zou zijn). Hij zou van wat ze zeggen normaal rond de 12 kilo moeten zijn. Geen idee of dat een passend gewicht is voor een teckel. Maar goed, hoeveel CB light zou die ongeveer nodig hebben? Zijn teckels grootverbruikers of juist net als een newfy kleine eters? Hij deed normaal erg weinig ivm zijn zieke bazin, bij ons zal die wel wat meer moeten doen qua beweging. Oh hij is 9 jaar.
Door flin
#1159536
was 't niet zo dat er in de cb-light gewoon meer pens zit?
dat dus de voedingswaarde wat naar beneden haalt?

mocht dat zo zijn, zou 'k gewone cb geven, en wat extra groente, tegen 't honger-gevoel...

mwja, 'k weet nix van honden, dus eigenlijk heb je hier nix an... :-\
Gebruikersavatar
Door kira
#1159686
en ik niks van teckels en ook niet van CB, ik dacht hij is te dik, dus light. Maar wat erin zit? In ieder geval betere dingen als in br*k. En hij is dik van de hapjes denk ik.
Door M.P
#1159760
ik zou de light niet geven, daar zitten meer groenten in, meer pens maar ook toegevoegd calcium, en daarom zou ik hem niet geven........
gewoon de anderre verschillende soorten maar dan minder, afvallen doe je heel langzaam, dat moet niet snel gebeuren.....
groetjes
Door Decibels
#1160193
12 kilo is wat aan de zware kant...zelfs voor een standaard teckel.

Mijn teckels (dwergen van rond de 5 kilo) krijgen ongeveer 100-150 gram KVV per dag. Ik weeg niks, maar voer op het oog. Hoeveelheid is afhankelijk van verschillende dingen. De jonge honden zijn de hele dag druk en speels dus verbruiken ook meer energie. De oudere liggen langer en meer te slapen, dus die krijgen wat minder. Ik zou voorlopig gewoon eens uitgaan van 20-25 gram per kilo. Je hebt gauw genoeg in de gaten of meneer daar voldoende aan heeft of niet.
Gebruikersavatar
Door pike
#1160384
Ik zou ook voor een "gewone" kvv gaan. En dan kijken hoe hij het op een bepaalde hoeveelheid, zeg 2,5% van zijn gewenste gewicht, doet. En dan kan je altijd nog minderen als er niets gebeurt. Zeer grote kans dat hij door de omschakeling en het verdwijnen van de koolhydraten gecombineerd met meer bewegen afvalt. ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1160429
[quote="Decibels"]
12 kilo is wat aan de zware kant...zelfs voor een standaard teckel.[/quote]
Daar kom ik weer..... die van mij is ruim meer dan 12 kg...., zelf wel bijna 14 en toch nog steeds behoorlijk mager. Joeps ribben zijn heel makkelijk te voelen, hij heeft gewoon megabespiering. Dat zal bij deze teckel nog niet aan de orde zijn. Hmmm als je al light in huis hebt voor hem, zou ik dat rustig voeren hoor. En ik zou beginnen met zo'n 250 gram per dag.
Door Bianca75
#1160551
Rico (5,4 kg) krijgt 150 gr. en Dribbel (3 kg.) 200 gr.(Drib is wel een pup). Als de Light op is zou ik overgaan op de gewone Natuurvoer en dan iets minder voeren. Er staat 25 gr. per kg. lichaamsgewicht, uiteindelijk blijkt wel of het genoeg is of juist teveel/te weinig en dan evt. aanpassen.
Succes.
Door Decibels
#1160657
[quote="Pauline"]
Daar kom ik weer..... die van mij is ruim meer dan 12 kg...., zelf wel bijna 14 en toch nog steeds behoorlijk mager. Joeps ribben zijn heel makkelijk te voelen,
[/quote]

Jij het ook geen standaard teckels.... ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door