Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door zea
#1151643
Eve is hartstikke drachtig en het gaat een groot nest worden, minimaal 8 stuks was op de echo wel duidelijk. Nu heb ik alles netjes gepland en al voorbereid, maar heb ik 1 ding over het hoofd gezien ??? Echt gewoon een beetje stom, want ik had er al eens naar gekeken en kwam tot de conclusie dat alles precies zou uitkomen, maar mevrouw werd 6 weken later pas loops en wachtte daarna ook tot de 18e dag om gedekt te worden....ik was zo in de stress van alles, dat ik dus die afloop van entingen (het gaat hier om kennelhoest en weill) ben vergeten bij te houden. De pups worden rond 14 februari verwacht.... Ik baal er goed van, want dit nestje is heel belangrijk voor mij en ik dacht dus dat alles in de puntjes voor elkaar was.
Ik kreeg dus nu een oproep om mijn honden te komen enten voor weil en kennelhoest (en toen schrok ik er dus van), komende week moet het gebeuren, maar ik vind het een eng idee om mijn zwangere teef te laten enten. Ik heb er gewoon geen goed gevoel bij, MAAR vind het wel belangrijk dat ze deze enting nog ergens het komende jaar krijgt.
Wat kan ik nu het beste doen? Ik wil niet dat het schadelijk is van de ongeboren pups of als ze geboren zijn en aan de melkbar hangen...
Moet ik haar nu toch deze week inenten, ze is dan 5 tot 5,5 week ver. Moet ik wachten tot de pups geboren worden? Of totdat de pups stoppen met drinken? Ik weet niet wat ik wil eigenlijk, waar doe ik goed aan?
Ik had dus wel de dierenarts gebeld, maar hij zegt dat het gewoon kan. Maar kan het werkelijk geen kwaad? Vandaar ik andere eigenaren en fokkers even om hun mening vraag...
Door arenda
#1151647
Hmmm, Dreamers enting is 2 jaar geleden en ik ent haar dus niet. Ik heb zo alle voors en tegens even tegen elkaar afgewogen en mede door Dreamers reactie altijd op de enting besloten om echt zo minimaal mogelijk te enten. Entingen werken trouwens meestal veel langer dan een jaar hoor, voor de meeste staat minimaal 2 jaar. Maar ja, het zit er zo ingehamerd he.
Door zea
#1151658
ja dat weet ik, ik probeer ook altijd alle entingen te strekken... de andere heb ik dus nu om de 3 jaar. alleen de kennelhoest en de weil niet... mijn honden zijn regelmatig in pension/asiel omdat ik naar buitenland moet. Tegenwoordig heel minimaal, maar als het zo is moeten alle entingen op orde zijn.

maar ik heb eigenlijk al besloten dat ik even Eve haar enting uitstel tot 2e puppyenting ofzo...
ben gewoon heel nieuwsgierig hoe anderen er over denken
Door zea
#1151692
Angelique schreef: Je besluit lijkt mij een strak plan. Never dat ik een al drachtige teef zou laten vaccineren.
nou ik kwam er eigenlijk op, omdat de dierenarts vond dat dit gewoon wel nodig was..... anders had ik er niet eens over gaan nadenken denk ik ???
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1151815
zea schreef: nou ik kwam er eigenlijk op, omdat de dierenarts vond dat dit gewoon wel nodig was..... anders had ik er niet eens over gaan nadenken denk ik ???
Ben wel heel erg benieuwd waarom een dierenarts het nu nodig zou vinden.... Het lijkt mij toch een enorme belasting voor een drachtige hond om nog maar te zwijgen over de gevolgen voor de pups :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1151857
Rovanna schreef: Ben wel heel erg benieuwd waarom een dierenarts het nu nodig zou vinden.... Het lijkt mij toch een enorme belasting voor een drachtige hond om nog maar te zwijgen over de gevolgen voor de pups :(
Ja maar, ja maar, er zijn legio da's die die belasting helemaal niet zien. Die zien alleen maar de gevaren van niet-vaccineren. Mijn Da is behoorlijk ruimdenkend, maar qua vaccinaties heeft ze nog nooit problemen gezien en ze snapt er ook geen houtje van waarom ik altijd "zo moeilijk" doe.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1151861
zea schreef: nou ik kwam er eigenlijk op, omdat de dierenarts vond dat dit gewoon wel nodig was..... anders had ik er niet eens over gaan nadenken denk ik ???
Kenelhoest...ach, die zou wat mij betreft helemaal door de plee heen mogen. Weil is momenteel niet aktief, dus als je teefje in het voorjaar gevaccineerd wordt daarvoor is dat vroeg genoeg.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1151893
Angelique schreef: Ja maar, ja maar, er zijn legio da's die die belasting helemaal niet zien. Die zien alleen maar de gevaren van niet-vaccineren. Mijn Da is behoorlijk ruimdenkend, maar qua vaccinaties heeft ze nog nooit problemen gezien en ze snapt er ook geen houtje van waarom ik altijd "zo moeilijk" doe.
Ach ja natuurlijk ;D
Je ontwikkelt natuurlijk ook gauw een tunnelvisie op Barfplaats - er zijn ook nog andersdenkenden :-X
Door zea
#1152109
Ik denk dat de nadelen van het niet-vaccineren bij hem idd de reden is waarom hij me nadrukkelijk vroeg om wel te komen, maar ik neem haar maandag gewoon niet mee ;) Op zich staat deze dierenarts wel open voor zo min mogelijk vaccineren (hij ent nu al voor 3 jaar) en barf/kvv, ik vind het verder een fijne vent om te hebben als dierenarts voor mijn honden. Voor mijn andere dieren zit ik bij andere praktijk
Door conleeuw
#1152238
zea schreef: Ik denk dat de nadelen van het niet-vaccineren bij hem idd de reden is waarom hij me nadrukkelijk vroeg om wel te komen, maar ik neem haar maandag gewoon niet mee ;) Op zich staat deze dierenarts wel open voor zo min mogelijk vaccineren (hij ent nu al voor 3 jaar) en barf/kvv, ik vind het verder een fijne vent om te hebben als dierenarts voor mijn honden. Voor mijn andere dieren zit ik bij andere praktijk
:-\ dit begrijp ik niet, jij vaccineer toch wel :-\ en dan nog, dat hij bereid zou zijn om een drachtige teef effe te vaccineren zegt mij dat hij er echt niet goed heb over nagedacht :P
Door crutz
#1159999
drachtige teef wordt hier niet geent....hier wordt sowieso minimaal geent....
weil en kennelhoest nooit
verder met 6,5wk (in het nest) en met ruim 12 wk en dan pas weer op zn vroegst 3 jr later....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door