Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Janet
#11583
Gisteren is Kali wezen zwemmen. Gisteravond had ze problemen met d'r staart. D'r zit een bobbel bij de aanzet en ze kan 'm niet meer mooi recht houden bij het poepen ???.
Ik zou donderdag sowieso even naar de d.a. gaan, maar dat doe ik vanavond maar. Want als je d'r nu naar kijkt, begint ze al extreem te hijgen, da's volgens mij niet goed :-/.
Update volgt.
Door sylvia
#11584
Gisteren is Kali wezen zwemmen. Gisteravond had ze problemen met d'r staart. D'r zit een bobbel bij de aanzet en ze kan 'm niet meer mooi recht houden bij het poepen ???.
Ik zou donderdag sowieso even naar de d.a. gaan, maar dat doe ik vanavond maar. Want als je d'r nu naar kijkt, begint ze al extreem te hijgen, da's volgens mij niet goed :-/.
Update volgt.
een verschoven staartwervel  lijkt het wel!ben benieuwd wat de da zegt,sterkte bij de da hopelijk valt het mee allemaal.
Door Eidos
#11585
Gisteren is Kali wezen zwemmen. Gisteravond had ze problemen met d'r staart. D'r zit een bobbel bij de aanzet en ze kan 'm niet meer mooi recht houden bij het poepen ???.
Ik zou donderdag sowieso even naar de d.a. gaan, maar dat doe ik vanavond maar. Want als je d'r nu naar kijkt, begint ze al extreem te hijgen, da's volgens mij niet goed :-/.
Update volgt.
Nee dat lijkt me ook niet echt goed nee... Ben benieuwd wat de DA zegt.. Sterkte met Kali..

Groetjes van barbara
Door Jolly
#11587
is ze tijdens het zwemmen mt der staart dubbel geslagen, had Chasey ook een keer, dikvet bult en niet verder komen dan eeb beetje omhoog, net genoeg zodat hij bij het poepen de grond niet raakte.Deed hem erg pijn, dus kreeg hij pijn stillers na een week over, ik zei dus staartgekeusd.

maar janet laat je het ff weten gaat lekker met haar he erst snee in der zool en nu dit weer
Door jeanne
#11588
is ze tijdens het zwemmen mt der staart dubbel geslagen, had Chasey ook een keer, dikvet bult en niet verder komen dan eeb beetje omhoog, net genoeg zodat hij bij het poepen de grond niet raakte.Deed hem erg pijn, dus kreeg hij pijn stillers na een week over, ik zei dus staartgekeusd.

maar janet laat je het ff weten gaat lekker met haar he erst snee in der zool en nu dit weer
Yep, dit heeft Freule ook een keer gehad, ze was in de tuin aan het rennen, en in een keer janken! Waarschijnlijk achterover gekukeld en staart dubbel geslagen. Heeft een kleine 2 weekjes geduurd. Was erg pijnlijk! (voor haar he?)

Ben benieuwd wat er met 'jouw' staartje is  :-/
Door Jolly
#11589
ff tussen door zag dat Jeanne gereageerd had op me site, leuk dank je wel
Laatst gewijzigd door Jolly op ma 21 jul 2003, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#11590
He JANET; waar blijf je nou? we willen toch wel weten wat er met Kali aan het staartje is hoor.  ;D
Door qyan
#11591
ja, zo´n staart heeft toch ook zijn nadelen ;)
alhoewel ik blij ben dat ik het eraan heb laten zitten

maar weet je al wat meer ???
knuffel voor kali :D
Door Janet
#11592
Sorry, was na het dierenartsbezoek even naar mijn ouders gereden, die wonen in Noordwijk. Aangezien ze honden altijd vreselijk verwennen en alles zielig vinden, heeft ze daar zo'n zakje (5 stuks) pedigree-sticks opgevroten :(. Niet je van het, maar voor één keertje mag het wel ;D.

D'r zat niks los, hoogstwaarschijnlijk een kneuzing. Maar omdat d'r achterhand helemaal inzakte (de nieuwe Duitse Herderstandaard, zeg maar), vertrouwde ik 't dus voor geen meter. 't Zijn toch al HD-gevoelige honden en zo laag lopen leek me niet goed, zeker niet op de lange termijn. Bovendien bleef ze mij té veel hijgen. Maar omdat ze soms extreem veel toelaat en ze helemaal ingesloten was (met oog op iets vreselijk lekkers :D), kon ze ook niet echt ergens naar toe en liet ze alles (té?) gelaten over zich heen gaan.
Wel heeft ze iets verhoging, niet veel, 38,2 gr. Celsius.
Ze heeft een antibioticum meegekregen, metacam. Dat zou ze 10-14 dagen lang moeten krijgen ???.
Advies: beetje rustig aan doen (geen slidings, snelle wendingen en andere rare bewegingen).

Ze heeft ook maar even een snelle apk gehad: hart = goed, maag = gespannen maar goed, tanden = GEWELDIG ;D, zóóóó mooi. En ze heeft een parvo/weil-enting gekregen, omdat ik dat nodig vond (veel zwemmen in binnenwater).

Als beloning voor d'r brave gedrag (tja, weet zij veel ;D) hebben we d'r avondsnack zelf geplukt: ca. 200-250 gram rijpe bramen uit het duin ;D ;D ;D.
Door Mister T
#11593
Gatver joh!!!Lastig hoor,dat rustig houden!!Timber heeft het 2 x gehad in 3 weken tijd en dat rustig lopen ed valt echt niet mee!!!(natúúrlijk,'t zal niet onze brokkenl*l zijn  >:()
1 Troost,'t gaat over!!!
FF een weekie of 2 kalm aan en dan gaat het vast weer beter!!
Sterkte voor je maatje...
Door Janet
#11594
Gatver joh!!!Lastig hoor,dat rustig houden!!Timber heeft het 2 x gehad in 3 weken tijd en dat rustig lopen ed valt echt niet mee!!!(natúúrlijk,'t zal niet onze brokkenl*l zijn  >:()
1 Troost,'t gaat over!!!
FF een weekie of 2 kalm aan en dan gaat het vast weer beter!!
Sterkte voor je maatje...
Nóg 2 weken? :'( :'( :'(. En ik houd d'r al bijna een week rustig vanwege d'r pootje :'( :'( :'(. Dat overleef ik niet ;D.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#11595
ach joh, ik houd Bas nu al 5 weken rustig en hier moeten nog eens 2-3 weken bij....... Erg fijn, dat wordt op een gegeven moment weer slopen in huis  ;D omdat hij zijn energie niet kwijt kan. Het grote voordeel nu is de temperatuur; met deze warmte is hij gelukkig automatisch al een stuk rustiger.

Nou, hoe dan ook ik wens je veel succes en ik hoop dat het leed gauw geleden is
Door Eidos
#11596
Gelukkig is het niets ernstigs :).. Al is dat rust houden wel erg lastig voor een vrolijke hond. Sterkte en geef kali maar een dikke knuffel van mij ;D.

Groetjes barbara
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door