Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1157966
Een maltesertje dat ik ken, heeft altijd vieze bruine oren. Ik haal de prut iedere 5 weken uit zijn oren en met een wattenstaafje maak ik de oorschelp schoon van vieze bruine drek. Daarna gaat er otoclean in. Dit hondje doe ik dus al een jaar of 2 zo. De da weet ook geen oplossing, probleem is dat het bazinnetje niets mag doen bij de hond, zonder dat hij haar te grazen neemt. Ik heb haar al wel chlorellatabletjes geadviseerd, alleen gaf ze er maar eentje per dag. Het is een hondje van ong. 2 kilo. Hij mag er dan toch wel een stuk of 10 hebben? Ik zag bij de beschrijving van Puur Oor dat je dat dus ook in het oor moet doen, zelfs een paar keer per dag. Ik zie het hondje eens in de 5 weken, mijn vraag is wat kan ik nog doen voor deze oren? Ik kan er wel alles mee doen nl.
Door Lizzy
#1158319
Wat eet deze hond?

Als de hond nog brokken eet: eerst overschakelen op vers. Als hij vers eet: dan zou ik een ontgiftkuur doen + prodier oordruppels gebruiken. Deze moeten alleen wel echt lange tijd gegeven worden omdat het probleem al zo lang speelt.

Barfplaats wordt gesponsord door