Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door appart
#1158143
Misschien een stomme vraag!

Maar wil hier morgen makreel kop geven maar daar zitten ontzetend scherpe tandjes in de kaak.
Kan dat kwaad?
Of moet ik dit deel weg halen?

Nou kijk uit naar de antwoorden.

Gr Bob
Door Too
#1158162
Bedoel een gewone rauwe onbewerkte makreel.... denk dat t geen probleem is
Door appart
#1158176
Too schreef: Bedoel een gewone rauwe onbewerkte makreel.... denk dat t geen probleem is
Ja gewoon een rauwe makreel kop.
Vind zelf die tandjes erg scherp en wil niet dat er binnen in wat kapot gaat in de maag of darm of bek
Gebruikersavatar
Door pike
#1158194
Pike en Armagnac aten voorheen hele makreel, dus met kop. Nooit een probleem geweest. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nooit in de bek van die makrelen heb gekeken. Vergeleken bij een zalmkop (die je toch ook geeft met tandjes en al) stellen de makreelkoppen niet veel voor.
Door appart
#1158196
pike schreef: Pike en Armagnac aten voorheen hele makreel, dus met kop. Nooit een probleem geweest. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nooit in de bek van die makrelen heb gekeken. Vergeleken bij een zalmkop (die je toch ook geeft met tandjes en al) stellen de makreelkoppen niet veel voor.
Volgens mij heeft zalm geen tanden.
En zo wel is me dat nog nooit op gevallen en durf ik het wel aan want die eet ze ook zo op.
Gebruikersavatar
Door pike
#1158221
appart schreef: Volgens mij heeft zalm geen tanden.
En zo wel is me dat nog nooit op gevallen en durf ik het wel aan want die eet ze ook zo op.
Het is een roofvis dus hij zal wel tanden hebben?

citaat: De Z a l m e n hebben een ver naar achteren gespleten mond, die op de kaken, het gehemelte en zelfs op de tong met tanden gewapend is.
Door appart
#1158223
pike schreef: Het is een roofvis dus hij zal wel tanden hebben?

citaat: De Z a l m e n hebben een ver naar achteren gespleten mond, die op de kaken, het gehemelte en zelfs op de tong met tanden gewapend is.

o haha nou dat wist ik dus echt niet thanx.
Dan moet dit ook geen probleem op leveren.
Door stephany
#1158724
Hier gaan ook alle koppen met alles er op en eraan naar binnen. Heb nog nooit op de tandjes gelet, vind het al een hele prestatie om die dingen te ontdooien, ( aan het uiterste puntje van het zakjes) op te pakken, zakje open scheuren en in de bak leggen. Vind eigenlijk niks vies of eng van BARF...... maar vissenkoppen!!! brrrrr, dat vind ik zo'n naar gezicht!!
Dus of de tandjes nou scherp zijn of niet, ze blijven er mooi in zitten hier! ;D
Door appart
#1158726
Nou Chic heeft vandaag dus de makreel kop gehad.
Ging verder god maar door dat ze te snel en te gulzig at kwam er weer wat uit onder het eten maar dat at ze ze weer op.
Verder geen problemen gehad ze liet alleen de bek liggen van de vis.
Door Drijver
#1158781
appart schreef: Volgens mij heeft zalm geen tanden.
En zo wel is me dat nog nooit op gevallen en durf ik het wel aan want die eet ze ook zo op.
Steek je vinger maar eens in zijn bek ;)
aar die tanden, evenals die van een makreel, kunnen weinig kwaad.
Door Boez
#1158784
Mag je gerookte/gestoomde makreel voeren, of moet je apart om rauwe vragen?
Door 202Spots
#1158793
Boez schreef: Mag je gerookte/gestoomde makreel voeren, of moet je apart om rauwe vragen?
Voor je zelf de gerookte... en voor de hond de rauwe makreel! ;)
Door Boez
#1158920
202Spots schreef: Voor je zelf de gerookte... en voor de hond de rauwe makreel! ;)
:eat:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door