Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Boez
#1158014
Ik heb lamsribbetjes gekocht bij de isl. slager. Mooi spul! Maar ik vraag me af of ze niet te hard zijn. Ik kan ze in ieder geval niet buigen met de hand of knippen met een gewone schaar. Mogelijk dat het met een snoeischaar wel zou lukken, heb ik niet geprobeerd nog.
Iemand ideeën?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1158020
Ik heb prachtige lamsribben via Henneke gekocht, die prima te eten zijn voor mijn teckels. Ik  kan ze beslist niet buigen of met een gewone schaar knippen...., met de snoeischaar is geen enkel probleem.

Probeer het eens met de snoeischaar!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1158037
ik heb ook die van henneke, supere ribben!!
ook die van herby vindt ik erg goed, ik vraag wel specifiek om malse lamsribben en tot nu toe heb ik die altijd gekregen..
Moet zeggen dat ik die van het IC wel heb gedoneerd aan de kliko, vondt ze veels te hard.
Door Boez
#1158050
Pauline schreef: Ik heb prachtige lamsribben via Henneke gekocht, die prima te eten zijn voor mijn teckels. Ik  kan ze beslist niet buigen of met een gewone schaar knippen...., met de snoeischaar is geen enkel probleem.

Probeer het eens met de snoeischaar!
OK, dat is dus geen voorwaarde. Ik zal dit weekend eens kijken wat er gebeurt als ik ze met de snoeischaar te lijf ga.
Bedankt voor jullie reacties weer!
Door Boez
#1159438
Met de snoeischaar ga ik er doorheen als een heet mes door de boter  :D
De ribbetjes zijn ook prachtig bevleesd. Goed om te geven aan mijn 3,5 maand oude pup? (Hij kan al aardig kluiven, al zeg ik het zelf als trotse baas.  ;))
Door xolopodenco
#1159479
Ik knip de lamsribben met een goede wildschaar.
De je kunt ze ook goed delen door ze in te knippen in het zachte gedeelte en dan bij het harde gedeelte het bot te breken met je handen...zo deed ik het eerst ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door