Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianc!
#1157836
hallo allemaal
Ik heb begrepen van iemand dat t 3 maanden duurt voordat de ph waarde van een hond laag genoeg is om bot te kunnen verwerken. Klopt dit echt? En zijn er manieren om dat te versnellen of moet ik t gewoon rustig afwachten?
En hoe test ik dan of de ph waarde goed genoeg ? Wat is een goede phwaarde?
Kan iemand mij hierin aub wegwijs maken?

groetjes Bianc!
Door Laura2004
#1157839
Ik weet niet hoe lang het duurt, maar ik heb mijn honden gewoon botten gegeven van de één op de andere dag en ze hebben daar geen enkel probleem mee gehad, maar het waren wel beginnersbotjes (kippennekken, kippenvleugels, eendennekken, kwartel etc.).
Door Lizzy
#1157875
Ik denk dat dit niet gesteld kan worden. Iedere beetje gezonde hond kan vleesbot verwerken. Morgen brok, overmorgen vleesbot: dat is voor veel honden geen enkel probleem. Alleen moet je wel beginnersvleesbotten aanbieden. En desnoods ook nog plat meppen. En het duurt altijd wel even voordat een hond die altijd brokken heeft gegeten optimaal vleesbot verteerd. Dat kan een paar weken zijn maar dat kan zelfs wel een jaar duren! (voor de wat oudere hond of hond met spijsverteringsproblemen). Maar de pH waarde van het maagzuur is heel snel 1, wanneer je er geen brokken meer in stopt maar vers/rauw vlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door