Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door wolfy
#1157072
als ik uit ga van een puppy van 8 kilo en 5%van zn lichaamsgewicht, kan natuurlijk een heel ander gewicht hebben als ie er is  ::)
50% rauwevlees botten 7x per week
20% spiervlees 4x per week
20% orgaan  3x per week
10%groenten 4 x per week

kom ik uit op 2800 gram per week 400 gram per dag


Maandag
200gr kippennekken
70 gr groenten
140 gr runderkopvlees

Dinsdag
200gram kwartelkarkassen met vlees
186 gram runderpens

woensdag
200gram eendennekken
70gram groenten
140gram runderspiersnippers

donderdag
200gram kippennek
186gram kalfshart

vrijdag
200 gram eendennekken
70gram groenten
140 gram sardientjes

zaterdag

200gram kwartelkarkassen met vlees
70gram groenten
140 gram lamsnippers

Andere bot soorten heb ik nog niet dr in mee genomen omdat het een puppy is en hij over moet van brok naar vers
Ik hoop dat ik al een beetje in de richting zit dan ga ik hem gelijk over zetten zodra hij hier is  :o
dankje wel
Door Lizzy
#1157442
Ziet er hartstikke goed uit. Ik mis alleen lever. Alleen hart en pens vind ik niet voldoende. Ik zou 1 keer in de week lever geven. Nier is ook een goed orgaan. Dat kan er ook bij (dus niet in plaats van lever).
Door Cathelijn
#1157709
Krijgt hij zondag ook eten  8)
Ik heb verder geen opmerkingen. Met nekjes en kwartelkarkasje kun je ook makkelijk meerdere maaltijden maken per dag zonder dat je veel hoeft te hakken en snijden. Handig om mee te beginnen.
Wanneer komt-ie (heb ik vast ergens gemist  :-[ )
Door wolfy
#1157712
Hihihi ja tuurlijk ik zag ook net dat k het niet goed getypt had want ik heb op mijn blaadje 7 dagen staan , IK was gister nog al moe en de hele dag aan het nadenken geweest over barfen hihih ;D , omdat ik het principe eigenlijk wil snappen zodat ik mn pupje gelijk over kan zetten .en dan nog moet ik natuurlijk heel veel leren, Maar ik heb mn vriend er zo enthousiast overgemaakt dat ie vanochtend thuis kwam en zei ik zie het wel zitten hoor van die karkassen stuk maken enzo whahah :o en hij zit het ook al op zn werk aan te prijzen en we zijn zelf nog niet eens begonnen ::)
niet dit weekend maar als het mee zit dat weekend erop is ie 8 weken groetjes
Door Esther11
#1162463
Wolfy sorry dat ik steeds in breek in je topics maar door jouw vragen krijg ik weer andere vragen. :-[

Mijn volwassen honden krijgen per dag bot, vlees, orgaan. nu zie ik in het menu van wolfy dat ze dit niet iedere dag alledrie geeft aan de pup mag dit dan niet.
of is dit gewoon een manie van voeren en maakt het niet uit.
Door wolfy
#1162763
Hoi Esther , je kan natuurlijk ook altijd zelf een topic openen als je vragen hebt..
ik ga niet alles iedere dag voeren ,omdat een wolf ook niet iedere dag alles binnen krijgt,
en ik de adviezen die ik al heb gehad wil gebruiken, en orgaan en groenten willen schijnbaar nog al eens diarree veroorzaken vandaar dat ik dit niet samen ga geven , want ik moet mijn pup nog leren kennen van wat wel of niet kan ::)
groetjes
Door Mevroi Kruim
#1163027
Het mag best hoor, elke dag een compleet menu voeren. Maar het HOEFT niet. Je kunt best de ene dag vleesbot voeren en de andere dag spiervlees bv. Ik combineer kaal vleesbot wel altijd met orgaan en spiervlees, voor alle veiligheid. En een dag met alleen hart en lever, dat bekomt mijn hondjes niet zo best qua ontlasting. Maar kwaad kan het niet.
Door trix
#1163227
mag ik vragen wat kaal vleesbot is? ben nog niet zo goed op de hoogte en alles wat ik lees bij leveranciers is gewoon vleesbot, dwz poten of ruggen of vleugels, wat bedoelt u met kaal?
Door wolfy
#1163385
ik geloof dat kaalvleesbot . bijvoorbeeld een kippenkarkas is waar heel weinig vlees nog aan zit zodat je er zeker spiervlees/orgaan bij moet geven .
en een vleesbot waar voldoende vlees aan zit dat het niet nodig is maar alsnog mischien wel veilig .., Maar daar ben ik nog te on ervaren in hoor. ik moet ook nog heel veel lezen ,en topics waar ik antwoorden in vindt, en dan het echte werk
Door Mevroi Kruim
#1167369
Je hebt helemaal gelijk! Poten bv zijn in principe goed bevleesd, daar zit meestal redelijk wat spiervlees aan. Maar karkassen, of ruggen oid, daar is het spiervlees vanaf gesneden en wat resteert is vaak vrijwel kaal bot. Daar moet je dus zeker spiervlees bij geven.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door