Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Miske
#1157051
Ik vertrek morgenmiddag op logement bij iemand, en kom pas vrijdagavond (laat) terug.  Daardoor wil ik Olly dus 3x elders Haaksbarf geven (morgenavond, vrijdagochtend en vrijdagavond).

Kan ik morgenmiddag gewoon vertrekken met de benodigde Haaksbarf, en is die dan de dag erop 's avonds nog oké voor haar laatste maaltijd?  Ik heb geen mogelijkheid om de worst tijdelijk in te vriezen.  Al bij al zal de worst dus zo'n 32 à 34u maximum (denk ik) ontdooid zijn.

Weet niet of dat oké is of dat het misschien toch te lang is?
Door boskat
#1157107
Als je een worst in de koelkast bewaart ,dan blijft die tot 2 dagen(48uur) na het ontdooien,goed en kan dus gegeten worden
Tenminste dat is het advies voor Carnibest,maar zal voor Haaks Barf ook geleden ,neem ik aan ;)
Door Miske
#1157124
Oef, dat zou mooi nieuws zijn!  Het minder leuke is wel dat ik helaas pas een koelkast ter beschikking heb na een reisje van 5u met het openbaar vervoer.  Ja, en met een geleidehond, een zware rugzak en extra zak kan ik geen andere spullen meenemen.  Maar goed, ik veronderstel dat het probleem niet echt groot zou mogen zijn?!
Door Miske
#1157196
[quote="boskat"]
Heb je een koeltas?
Zou je daar de worst in kunnen doen
[/quote]
Sowieso heb ik dat niet en ik kan het niet meenemen; ik ben volledig blind en heb sowieso 1 en liefst zelfs 2 handen nodig voor mijn geleidehond.  Daarnaast draag ik al een trekkingrugzak en neem ik een extra zak mee, dan heb ik dus geen plaats meer over om iets anders te dragen.
Door Miske
#1157198
[quote="tt-tjes"]
Gewoon de bevroren rol goed in alu folie draaien en daar nog een krant omheen. Dan blijft het echt wel koud hoor.
[/quote]

Da's een goed idee!!!  Eerst nog ff een krant gaan zoeken; dat steken ze hier niet in de brievenbus :-[
Door tt-tjes
#1157218
[quote="Miske"]
Da's een goed idee!!!  Eerst nog ff een krant gaan zoeken; dat steken ze hier niet in de brievenbus :-[
[/quote]

Rare opmerking misschien (en ook zeker niet vervelend bedoelt), maar als je volledig blind bent neem ik aan dat iemand deze berichten voor je leest. Die zal dan ongetwijfeld ook een krant voor je hebben.
Door Miske
#1157239
Nee hoor, ik woon alleen.  En ik lees hier alles alleen en heb ook geen voorleeshulp.  Ik heb een computer met spraaksoftware op (leest alles voor wat er op het scherm staat) en een brailleleesregel (al ben ik wel meer spraakgericht omdat ik pas later braille heb geleerd).  En kranten lees ik gewoon via het www :).

Het forum zie ik zo:

***

Pagina Antwoord http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... _replies=8 ]
Plaatje Barfplaats.nl ]
Hallo  Miske , je hebt 
Link 0 persoonlijke berichten
, 0 zijn nieuw. 
Januari 21, 2009, 21:18:48 
Bezochte link Startpagina
Link Help
Link Zoek
Link Profiel
Link Kalender
Link Uitloggen
Barfplaats.nl « »
Bezochte link Barfplaats.nl

Bezochte link Kant-en-klaar versvlees - Hond

Bezochte link Vragen & Problemen Kant en Klaar Versvlees
>  Antwoord ( 
Bezochte link Re: Hoe lang blijft Haaksbarf goed?
)
Antwoord
Er is een fout opgetreden bij het versturen van dit bericht. 
Waarschuwing: topic is op dit moment gesloten! Alleen moderators en administrators kunnen reageren. 
Onderwerp: 
Invoerveld Re: Hoe lang blijft Haaksbarf goed? ]
Berichticoon:
Keuzelijst met invoer  Standaard ]
Link Vet
Link Schuin
Link Onderstrepen
Link Doorhaling
Plaatje | ]
Link Preformatted Text
Link Links uitlijnen
Link Centreren
Link Rechts uitlijnen
Plaatje | ]
Link Horizontale lijn
Plaatje | ]
Link Letter formaat
Link Lettertype
Link Voeg Afbeelding toe
Link Voeg hyperlink toe
Link Voeg e-mail toe
Link Voeg FTP-link toe
Plaatje | ]
Link Voeg Tabel toe
Link Voeg Tabelrij toe
Link Voeg Tabelkolom toe
Plaatje | ]
Link Teletype
Plaatje | ]
Link Voeg code toe
Link Voeg citaat toe
Plaatje | ]
Link Voeg lijst toe
Link Smiley
Link Wink
Link Cheesy
Link Grin
Link Angry
Link Sad
Link Shocked
Link Cool
Link Huh
Link Roll Eyes
Link Tongue
Link Embarrassed
Link Lips Sealed
Link Undecided
Link Kiss
Link Cry
Link [meer]
Invoerveld Nee hoor, ik lees hier alles alleen; ik heb een computer met spraak en een brailleleesregel (al ben ik wel meer spraakgericht
omdat ik pas later braille heb geleerd).  En kranten lees ik gewoon via het www :).    Het forum zie ik zo:        Ik hoop voor morgen nog
aan een krant te geraken.  'k Ga meteen ff langs bij de bovenburen! ]
Link +
Link Extra opties...
Breng me op de hoogte als er reacties zijn.
Selectievakje Niet geselecteerd ]
Terug naar dit topic.
Selectievakje Niet geselecteerd ]
Gebruik geen smileys.
Selectievakje Niet geselecteerd ]
sneltoetsen: gebruik alt+s om te verzenden/posten of alt+p om een voorbeeld te bekijken
Knop Verzenden ] Knop Bekijken ]
Samenvatting van topic
geplaatst op:  Vandaag  om 21:11:37 Geplaatst door: tt-tjes 
Link Voeg citaat toe
Link Citaat van: Miske op Vandaag om 20:52:33
Da's een goed idee!!!  Eerst nog ff een krant gaan zoeken; dat steken ze hier niet in de brievenbus  Plaatje Embarrassed ]
Rare opmerking misschien (en ook zeker niet vervelend bedoelt), maar als je volledig blind bent neem ik aan dat iemand deze berichten voor
je leest. Die zal dan ongetwijfeld ook een krant voor je hebben.
geplaatst op:  Vandaag  om 20:52:33 Geplaatst door: Miske 
Link Voeg citaat toe
Link Citaat van: tt-tjes op Vandaag om 20:17:36
Gewoon de bevroren rol goed in alu folie draaien en daar nog een krant omheen. Dan blijft het echt wel koud hoor.
Da's een goed idee!!!  Eerst nog ff een krant gaan zoeken; dat steken ze hier niet in de brievenbus  Plaatje Embarrassed ]
geplaatst op:  Vandaag  om 20:51:19 Geplaatst door: Miske 
Link Voeg citaat toe
Link Citaat van: boskat op Vandaag om 20:17:50
Heb je een koeltas?
Zou je daar de worst in kunnen doen
Sowieso heb ik dat niet en ik kan het niet meenemen; ik ben volledig blind en heb sowieso 1 en liefst zelfs 2 handen nodig voor mijn
geleidehond.  Daarnaast draag ik al een trekkingrugzak en neem ik een extra zak mee, dan heb ik dus geen plaats meer over om iets anders te
dragen.
geplaatst op:  Vandaag  om 20:18:38 Geplaatst door: boskat 
Link Voeg citaat toe
Link Citaat van: tt-tjes op Vandaag om 20:17:36
Gewoon de bevroren rol goed in alu folie draaien en daar nog een krant omheen. Dan blijft het echt wel koud hoor.
Kan ook  Plaatje Smiley ]
geplaatst op:  Vandaag  om 20:17:50 Geplaatst door: boskat 
Link Voeg citaat toe
Heb je een koeltas?
Zou je daar de worst in kunnen doen
geplaatst op:  Vandaag  om 20:17:36 Geplaatst door: tt-tjes 
Link Voeg citaat toe
Gewoon de bevroren rol goed in alu folie draaien en daar nog een krant omheen. Dan blijft het echt wel koud hoor.
geplaatst op:  Vandaag  om 20:06:21 Geplaatst door: Miske 
Link Voeg citaat toe
Oef, dat zou mooi nieuws zijn!  Het minder leuke is wel dat ik helaas pas een koelkast ter beschikking heb na een reisje van 5u met het
openbaar vervoer.  Ja, en met een geleidehond, een zware rugzak en extra zak kan ik geen andere spullen meenemen.  Maar goed, ik
veronderstel dat het probleem niet echt groot zou mogen zijn?!
geplaatst op:  Vandaag  om 19:56:12 Geplaatst door: boskat 
Link Voeg citaat toe
Als je een worst in de koelkast bewaart ,dan blijft die tot 2 dagen(48uur) na het ontdooien,goed en kan dus gegeten worden
Tenminste dat is het advies voor Carnibest,maar zal voor Haaks Barf ook geleden ,neem ik aan  Plaatje Wink ]
geplaatst op:  Vandaag  om 19:25:47 Geplaatst door: Miske 
Link Voeg citaat toe
Ik vertrek morgenmiddag op logement bij iemand, en kom pas vrijdagavond (laat) terug.  Daardoor wil ik Olly dus 3x elders Haaksbarf geven
(morgenavond, vrijdagochtend en vrijdagavond).
Kan ik morgenmiddag gewoon vertrekken met de benodigde Haaksbarf, en is die dan de dag erop 's avonds nog oké voor haar laatste maaltijd?
Ik heb geen mogelijkheid om de worst tijdelijk in te vriezen.  Al bij al zal de worst dus zo'n 32 à 34u maximum (denk ik) ontdooid zijn.
Weet niet of dat oké is of dat het misschien toch te lang is?
Invoerveld  ] Invoerveld  ] Keuzelijst met invoer  blijvend ] Knop Inloggen ]
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte 
Barfplaats. nl | Alle rechten voorbehouden.
Link Powered by SMF 1.1.4 Simple Machines Forum

Link SMF © 2006, Simple Machines LLC Free Forum Software
Laden...

***

Ik hoop voor morgen nog aan een krant te geraken.  'k Ga meteen ff langs bij de bovenburen!  Die kunnen me vast helpen!
Door tt-tjes
#1157265
Hi hi, en ik had het nog willen vragen of je een pratende computer had. Nadat ik gepost had heb ik even op je site gekeken en zag idd een heel uitgebreide computer dus ik had het wel kunnen weten.
Geweldig dit soort dingen, de techniek staat voor niets.

Als je op de plaats van bestemming bent en het vlees is nog gedeeltelijk bevroren dan laat je het deel wat je nodig hebt buiten de koelkast om verder te ontdooien, de rest doe je in de koelkast voor de volgende dag.
Door Miske
#1159044
'k Ben net terug en de tip met aluminiumfolie heeft super gewerkt.  Helaas vond ik toch geen krant maar ik had wel een afgesloten doos in een andere afgesloten doos gestoken met het eten in, en dan nog eens in een zak.  Toen ik vannacht de zak uit de koelkast nam, was de Haaksbarf nog helemaal bevrozen hoor, net alsof ik het uit een vriezer zou hebben genomen.  Heel hard bedankt dus voor de tips!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door