Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sher
#1157106
Bah, wat heb ik een truttig hondje. Na ellenlange speurtochten, talloze tochtjes naar de markt en druk zwoegen op een menu ben ik maandag begonnen met barf.
De eerste maaltijd was een konijnkarkasje........ lust ze niet. Uiteindelijk heeft ze 's avonds een beetje gegeten.
De volgende maaltijd was kalkoen en geit of lams? vlees. Kalkoen ging met lange tanden heel moeizaam naar binnen. Van het andere vlees is met moeite de helft naar binnen gewerkt.
De derde maaltijd was kippenhart en parelhoen. De kippenhartjes gingen met smaak naar binnen, maar het parelhoen gaat weer gedeeltelijk met lange tanden.
Nu staat ze te piepen voor de kvv van de kat.
Nog even zo door gaan en ze staat op marktplaats.  >:( :-X
;)
Eigenlijk wil ik niet weer stoppen met barf. Nog andere dingen proberen wordt ook moeilijk. Heeft er iemand andere tips om haar een beetje fatsoenlijk te laten eten? :-\
Laatst gewijzigd door Sher op wo 21 jan 2009, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#1157127
De moet niet opgeven. Ging hier ook zo bij theemuts. En nu is ze zelfs zo fanatiek dat ik laatst de bak van Kleine beer niet naar de kennel kreeg, had theemuts er al snel wat uitgeroofd. Vlees eventueel eerst in kleine stukjes snijden. En wat helpt is dat je zelf met veel bombarie even doet alsof je voorproeft. Wat jij wil hebben, moet ik ook. Bij dingen met redelijk veel vlees (aan het bot), deed ik vaak even het vlees er iets afhalen zodat ze kon proeven. En weghalen als ze het niet opeten. En later weer aanbieden, bij honger worden ze enthousiaster, denk niet dat een hond na één dag eten al honger heeft. 't lukt vast. Als de kipnek al weer goed gaat, kun je altijd eerst beginnen met een menu waarop relatief vaak kipnek staat. Theemuts heeft hier weken lang alleen kipnek gehad, daarna karkas erbij. Die had ook tijd nodig.
Door Stef@nie
#1157141
Sher schreef: Bah, wat heb ik een truttig hondje. Na ellenlange speurtochten, talloze tochtjes naar de markt en druk zwoegen op een menu ben ik maandag begonnen met barf.
De eerste maaltijd was een konijnkarkasje........ lust ze niet. Uiteindelijk heeft ze 's avonds een beetje gegeten.
De volgende maaltijd was kalkoen en geit of lams? vlees. Kalkoen ging met lange tanden heel moeizaam naar binnen. Van het andere vlees is met moeite de helft naar binnen gewerkt.
De derde maaltijd was kippenhart en parelhoen. De kippenhartjes gingen met smaak naar binnen, maar het parelhoen gaat weer gedeeltelijk met lange tanden.
Nu staat ze te piepen voor de kvv van de kat.
Nog even zo door gaan en ze staat op marktplaats.  >:( :-X
;)
Eigenlijk wil ik niet weer stoppen met barf. Nog andere dingen proberen wordt ook moeilijk. Heeft er iemand andere tips om haar een beetje fatsoenlijk te laten eten? :-\
Ik weet niet zo goed hoe je het aan kan pakken dat ze de dingetjes wel zal gaan eten, maar ik heb even een vraagje. Was het konijnenkarkas haar allereerste vleesbot? Het is niet het meest geschikte beginnersbot. Je kan beter met bijvoorbeeld wat kippennekken beginnen.
Door tt-tjes
#1157149
Is ze wel gewend om karkasjes te eten? Het karkas een beetje plat meppen wil ook wel eens helpen.

Of probeer het met de tip die ik kreeg in mijn topic.

Ik laat nu een pan heel heet worden op het vuur, leg daar het vleesbot/vlees in, draai het meteen om en doe het daarna in de voerbak. Werkt heel goed.
Door stephany
#1157186
Niet getreurd, zo ging de eerste barf maaltijd hier ook!! en heel toevallig ook konijn op het menu! Stond de baas daar, te popelen om de bak met voer voor de hond neer te zetten, mag die eindelijk gaan eten......!!!!!!Ruik die een keer en loopt weg!!! >:( wel ja!!!....................

En als je hem nu ziet....... alles gaat er in. Dus inderdaad niet opgeven! Vleesbot heb ik gemerkt vinden ze in het begin toch wat vreemd, maar geloof dat als je hondje er eenmaal aan gewent is het er als zoete koek in gaat!! ;D
Gebruikersavatar
Door Sher
#1157209
Tilly heeft al vaker wat dingetjes gegeten hoor. Kippennekken en -vleugeltjes gaan er in als koek. Maagje en hartje en groentemix is ook heerlijk.
Het konijnkarkasje heb ik echt ribbetje voor ribbetje staan ontleden. Zo gingen er wat stukjes naar binnen, maar echt met tegenzin.
Mijn kitten waarvan ik het idee had dat die nog niet aan vleesbot toe was, had het liefst dat hele karkasje grommend naar binnen gewerkt.  :D
Met het parelhoen heb ik net een hele tijd in mijn hand gestaan. Stonden we er samen aan te scheuren, dat hielp wel iets. Theemuts is ook een goede naam voor mijn dame. >:(
Ik blijf gewoon doorgaan met dit menu. Eten of verhongeren  >:( , jammer dat ik haar niet over arme hondjes in andere landen kan vertellen  :P
Gebruikersavatar
Door Sher
#1157211
stephany schreef: Niet getreurd, zo ging de eerste barf maaltijd hier ook!! en heel toevallig ook konijn op het menu! Stond de baas daar, te popelen om de bak met voer voor de hond neer te zetten, mag die eindelijk gaan eten......!!!!!!Ruik die een keer en loopt weg!!! >:( wel ja!!!....................
Helemaal zoals het hier ging. Ik was zo blij, eindelijk echt barf........
Laatst gewijzigd door Sher op wo 21 jan 2009, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#1157214
Sher schreef: Helemaal zoals het hier ging. Ik was zo blij, eindelijk echt barf, ik was helemaal blij.
Gewoon de dingen geven die ze wel lekker vind en er stiekum wat kleine stukjes konijn bijmengen  ;)
Gebruikersavatar
Door kira
#1157307
Je snapt dus nu waarom theemuts theemuts heet?

Gewoon doorgaan. Dat ontleden heb ik met grote beer gedaan. En op een gegeven moment keek ze mij aan met een blik van, laat mij nou maar, kan 't wel zelf hoor, ze zei nog net niet dûh er achter aan.

Wel leuk dat kleine poes 't konijn zo lekker vond.
Door Buran en Co
#1157313
Hou vol, maar kan me de 'teleurstelling' goed voorstellen!! Wat bof ik toch, vanaf dag 1 gaat werkelijk alles met evenveel enthousiasme naar binnen bij alle vier de honden.

Komt vast goed!!!
Door Wicka
#1157326
tieneke schreef: Konijn zijn niet alle honden van gecharmeerd  ;)
Hier wordt ook voor konijn beledigd een neus opgetrokken hoor, dat moet ze echt niet.....
Door sandrra
#1157330
Hier loopt ook zo'n tuttbel rond. Khami kan nog steeds vreselijk klieren en konijn vreet ze nog steeds niet. Maar wel laatsts t vlees er van  :o Maar de karkassen mag ik houden.
Ook met spiervlees en orgaan en pens kliert ze. t moet klein zijn en zonder vet ...en van orgaan alleen kip of eendenhartjes en de pens krijgt ze van smuldier want zo lap blieft ze ook niet.
Mazoe vreet werkelijk alles behalve vis en geit.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1157346
Ik heb vanavond het grootste deel van het parelhoen naar binnen gekregen. Gelukkig woon ik alleen. Ik hield de poot vast en liet haar een hapje nemen en deed dan alsof ik ook een hapje nam. Veel smakgeluiden er bij gemaakt.
Volgens mij maak je als barfer weinig kans op een partner.  :D ;D
Door sandrra
#1157354
;D ;D ;D
Ben ik blij dat ik al aan de man ben. Hij was sowieso al overtuigd dat ik prettig gestoord ben, maar nu helemaal  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door