Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1155274
gentle is tussen de 7e en 8e week geent(in duitsland) hij is geent voor/tegen;
S-Staupe'
H- hepatitus
P-Parvo
PI--Parainfluenza,
L-lepto.
dat is dus een flinke mep, en volgens de regels moet ik die jongen met 12 weken weer enten..zou ik hem laten titeren? Is ie daar niet te jong voor? Of maakt dat geen flaus ous?
wat is wijsheid...
hij is overigens niet beroerd geweest van de enting...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1155344
Deze zou van mij nog op het maximale van de wachttijd (ik meen 2 tot 6 weken, dus op 6 weken) een lepto-boost krijgen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1155348
Angelique schreef: Deze zou van mij nog op het maximale van de wachttijd (ik meen 2 tot 6 weken, dus op 6 weken) een lepto-boost krijgen.
Ja, precies de grote cocktail heeft ie al gehad, dus dan nog 1 keer lepto boosteren en dan ben je klaar.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1155359
dus nu na 6 weken enkel de lepto geven..
dus geen cocktail meer?
ik dacht(weet het niet meer :-\) dat ze hier in nederland 2 of 3 keer een hele cocktail krijgen, of krijgen ze dan niet alles, maar verdeeld?
In duitsland krijgen ze gelijk de volle mep maar worden dan nog een keer met hetzelfde geent op 12 weken en op 16 weken.....
Door conleeuw
#1155364
Blues ook een duitse dame is ook als jonge pup geent, maar niet met een puppen enting, maar met een coctailtje.... geen staupe (rabies)
Ik heb haar nog een keer laten enten met 14 weken meen ik..... nog een coctail, en klaar is ze..... geen kennelhoest.
Ik vraag mij wel af of jou pup nu een puppen enting heb gehad of zoals Blues gewoon een enting :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1155384
vanaalst schreef: dus nu na 6 weken enkel de lepto geven..
dus geen cocktail meer?
ik dacht(weet het niet meer :-\) dat ze hier in nederland 2 of 3 keer een hele cocktail krijgen, of krijgen ze dan niet alles, maar verdeeld?
In duitsland krijgen ze gelijk de volle mep maar worden dan nog een keer met hetzelfde geent op 12 weken en op 16 weken.....
Het basisscema van Nobivac luidt als volgt:

6 weken puppy DP
8-9 weken Lepto, Parvo C en KC.
12 weken DHP + Lepto (deze heeft die van jou dus al gehad)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1155493
Maar op die leeftijd weet je niet zeker wat er wel en niet aanslaat. Als hij toen nog antilichamen van zijn moeder had, dan kan het zijn dat de enting niet is aangeslagen. Dus ik zou titeren.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1155499
ik denk dat ie net als blues een gewone enting heeft gehad, want met 6 weken kreeg ie niks..
afgelopen vrijdag was ie precies 8 weken en die woensdag heeft ie zijn entingen gehad.
Ik denk dat ik hem maar laat titeren..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1155523
conleeuw schreef: Blues ook een duitse dame is ook als jonge pup geent, maar niet met een puppen enting, maar met een coctailtje.... geen staupe (rabies)
Ik heb haar nog een keer laten enten met 14 weken meen ik..... nog een coctail, en klaar is ze..... geen kennelhoest.
Ik vraag mij wel af of jou pup nu een puppen enting heb gehad of zoals Blues gewoon een enting :-\
Staupe is Distemper, geen Rabies (Tolwutt).
Door conleeuw
#1155732
Angelique schreef: Staupe is Distemper, geen Rabies (Tolwutt).
:D jij heb gelijk, nee, ze heeft wel distemper gehad alleen geen rabies ;)
Door Bieke
#1157055
Bij een onderzoek naar de werking van vaccinaties gehouden op de faculteit in Utrecht kwam er uit, dat bij pups op de leeftijd tot 12 weken, de hondenziekte en adenoviruscomponent bij 9 van de 10 pups niet aangeslagen was. En bij de parvo was hij bij 3-4 van de pups niet aangeslagen. Dus zou een fokker alleen parvo kunnen laten geven. Dat durven de meeste fokkers niet. Want ten eerste weten ze nergens van af. En ten tweede als ze het al weten, durven ze niet . Het is immers veiliger om te doen wat je gezegd wordt.
Zo lang wij niet donders goed weten waarover wij praten, kan de dierenarts ons nog steeds intimideren, bang maken, ompraten enz.enz.
Door ~anna~
#1157103
Ik heb mijn pup op de leeftijd van bijna 12 weken laten titeren en de titer van hondenziekte was goed van de parvo niet.Ze heeft op 9 weken geen enting gehad alleen de enting van 6 weken bij de fokker.
Door Decibels
#1157357
ik weet niet beter dan dat alles wat je ónder de leeftijd van 12 weken inspuit, geen goede afweer voor opgebouwd wordt...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door