Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1156332
mensen mensen wat word ik hier toch verdrietig van!!!!!!!!!
kom ik net in de bijkeuken om de katjes eten te geven..
ligt droop daar heel stilletjes te wezen..
vies prutoog, die viel me gister al op.. maar toen was t nog een klein traantje..
dat hebben ze heel af en toe wel eens..
maar nu echt groene prut..
en brand en brandmager..
ik heb hem de afgelopen dagen wel geaaid.. niet helemaal suf geknuffeld..
maar wel geaaid.. en t was me niet opgevallen dat hij zo mager was!

droop woont buiten en in de woonkamer omdat hij heel agressief en gestoort kan doen naar de andere katten.. met name noezels en pumba die binnen in de kamer wonen..
ook is droop niet zindelijk.. nooit geweest volgens mij..
dus vandaar dat ik hem minder in de gaten heb dan de andere katten..  :'(

arme droop.. helemaal zwakjes en stilletjes met ingevallen ogen..
hij wiebelt op zijn achterpootjes..
ik begin te twijfelen over mijn menu..
ze hebben nu veel botmix zalm.. omdat ik het hele scala in 2 keer heb gemalen..
ik heb dat niet goed vermengd.. en sja.. botmix vonden ze de vorige keer best lekker.. maar nu ineens niet meer zo.. dus er wordt weinig gegeten..
de volgende lading barf is weer besteld vandaag..

zou t kunnen komen doordat hij het niet lekker gevonden heeft??
volgens mij at hij wel steeds.. maar dat is ook moeilijk te controleren bij de bijkeuken katjes..
ik word er zo verdrietig van!!!
maar niet zwemmen met sano morgen.. maar weer naar de d.a. met de volgende kat..  :'(
Door Mevroi Kruim
#1156465
Ach jee, arme Droopy  :'(

Tja, je weet het nooit, hoe dat komt, ze kunnen van van alles mager worden. Als het zo plotseling is kan ik me niet goed voorstellen dat het van de zalm komt. Maar het is idd lastig als je niet weet wie hoeveel van wat eet helaas.
Is er een mogelijkheid om hem ff apart te voeren en eens te kijken wat hij nou precies eet, wat hij lekker vindt en wat niet?
Sterkte ermee!
Door YaYa
#1156495
Het zit ook niet mee he Lyda. Het is echt een ziekenboeg bij jou. Of het nou echt van de zalmmix komt, is moeilijk te zeggen. Lijkt me eigenlijk sterk tenzij hij er dus echt niet van eet. Kan hij niet apart om te kijken of hij dit uberhaupt lust?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1156538
ik ben vanmorgen naar de d.a. geweest met hem..
hij kan niks vinden.. alleen ademde droop nogal zwaar..
dus heeft hij een a.b gehad per injectie.. en iets voor zijn longen.. een anabolen..
hij kan verder niks vinden..
alle waardes zijn goed.. nier, lever weet ik veel wat..

droop weegt evengoed nog 3,2 kg.. maar ik vermoed dat hij normaal zeker 5 of 5,5 weegt..
hij is echt brandmager..
zijn vochtgehalte was nog wel ok.. misschien dat hij vannacht toch goed gedronken heeft..
ik heb hem nu in de badkamer.. daar kan hij niks slopen..
want dat is t probleem.. hij is een onaangepaste kat.. erg angstig.. voor ons heel lief.. maar voor de andere katten soms eng agressief en hij plast overal..
ik kan hem dus niet in een slaapkamertje zetten..

naja.. ik heb AD hills meegekregen.. kan me niet schelen wat hij nu eet.. als hij maar eet..
en een 60 ml spuit..
vond de d.a. niet zon goed idee.. dwangvoeren kunnen ze zich in verslikken..
maar de combinatie kattendwangbuis en ik die honderden katten heb gedwangvoerd op de kliniek.. moet t toch goedkomen denk ik..
maar vooralsnog hoop ik dat hij zelf gaat eten.. hij vond t wel lekker..

ik heb echt t gevoel dat ik de controle kwijt ben hier..
sano reageert daar ook verkeerd op.. tijdens t zwemmen vanmorgen was t weer een heel gevecht.. en heb ik t heel snel opgegeven.. we zijn maar in t pierenbadje gaan zitten..
gelukkig zien mensen de tranen niet op je natte gezicht in t zwembad..
maar de troep hier die zich inmiddels heeft opgestapeld en het gedoe met alles weegt me even heel erg zwaar!!!


grrrrrrrrr!!!!!!
Door flin
#1156636
sjeezz;

en waarom die AB dan???

alles goed, kwa waardes...zekers te weten ook de lever?

    'k wens je hulp en sterkte!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1156679
het is geen gewone niesziekte.. hij heeft geen snotneus.. maar wel een prutoog.. vermoedelijk gewoon door veel te weinig weerstand..

lever was ook goed zei de d.a.
en sja.. die gooien er al snel ab in..
hij wist t ook niet.. ik weet t ook niet..
t zal me echt niks verbazen dat hij gewoon niet gegeten heeft vw die botmix..
en dat ik gewoon veel en veel beter had moeten opletten!
ik ben ECHT boos en teleurgesteld in mijzelf..
6 katten is gewoon teveel voor mij.. zeker als ze niet binnenkomen..
je "vergeet" ze dan een beetje.. je denkt.. t regelt zichzelf wel..
nah.. duidelijk niet dus!
misschien als je gewoon brokjes of blik geeft..
maar als je barft met die katten.. moet je erg opletten hoe ze het erop doen..
dan is t gewoon niet vanzelfsprekend meer..
tenminste.. zo zie ik t..  :-[
Door flin
#1156696
gosh...

eigenlijk geef je zelf 't antwoord al... ;) :)

  niet boos op jezelf zijn, daar wordt 't niet beter van!  :-*
Door Francisca
#1156720
flin schreef: gosh...

eigenlijk geef je zelf 't antwoord al... ;) :)

   niet boos op jezelf zijn, daar wordt 't niet beter van!  :-*
Psies! Niet zo streng voor jezelf hoor  :-*
Door brie
#1156722
Hè bah, wat een rotsituatie!
Ik vraag me wel eens af hoe je het allemaal doet, 6 katten, een dalmaat, een vriend op afstand en een jonge peuter die nu net in zo'n leeftijd zit dat ie leert omgaan met zn gevoelens, dat betekent veel boze buien en een mama die de hele dag politieagentje moet spelen.

Het is allemaal ontzettend veel!!! En je doet het allemaal ontzettend knap! Ik zou me niet voor kunnen stellen om alles in mn eentje te moeten klaren  :-\
Je bent nog maar net begonnen met barfen en je hebt een groep katten waarvan de balans af en toe ver te zoeken is..
Neem het jezelf niet al te veel kwalijk!! Bekijk anders je menuutjes nog eens allemaal opnieuw.
Of zet voor jezelf op papier welke kat wat eet, wat ie lust, wat niet.
Misschien is het handig om de boel iets strakker te organiseren? vast eettijdstip enzo?

Ik wil niet bemoeiallerig overkomen, maar ik wil je alleen maar een klein zetje in je rug geven  :-*  
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1156739
ik vind bekijken van wat wie wel en niet eet erg moeilijk..
omdat ik toch met een kiek te maken heb en een sano die regelmatig in de bijkeuken komen.. en het daar al snel na het eten erg vies is.. geef ik de katten altijd snachts eten..
vooral met name voor de zomer..
afgelopen zomer ben ik begonnen met barfen.. en toen stikte het binnen no time van de vliegen!
dus toen ben ik snachts gaan geven zodat ook kiek niet de kans krijgt om het te pikken.. en sano dus ook geen uitgekotste barf en/of vieze bakjes tegenkomt..

de katten eten dus de hele nacht..
ze zijn ook niet allemaal binnen als ik geef..
de een komt smorgens pas.. de ander zit er savonds al..
ze zijn erg zelfstandig diegene die dus buiten en in de bijkeuken bivakkeren..

2 zitten er altijd binnen.. dat zijn eigenlijk de probleemkatten..
noezels met haar blaasontsteking.. (er is net weer een blaasontspanner in gegaan) en pumba met haar tumoren..  :-[
die 2 kunnen ook binnen.. de rest breekt de tent af..

de andere drie komen overdag wel binnen.. alleen die zieke droopy komt hier nooit binnen.. omdat hij erg onzindelijk is..
hij heeft in de douche nu dus ook op de mat geplast terwijl de kattenbak nog geen meter verder staat..  :-\
jammer dan.. had ik al rekening meegehouden..

als ik alles moet gaan regisseren.. wordt het me ECHT te veel..
maar ik twijfel wel of ik nog moet blijven barfen met die 4 die daar zitten..
noezels heeft t echt nodig vw haar vocht dat ze binnen moet krijgen..
en pumba zal er niet heel lang meer zijn.. die krijgt dus ook gewoon barf..
maar over de rest.. ik weet t even niet hoor..  :-[

ik heb in t volgende menuutje weer veel eendenrug besteld dat ik moet gaan malen dan..
daar werden ze vorige keer lekker dik op.. alleen ienie wordt daardoor te dik.. maar dat is jammer dan..
het is gewoon dom van me dat ik het menu in 2en heb gedeeld..
ik had het volledig moeten mengen ipv 1 maand eendenrug.. en 1 maand zalmbotmix..
het is weer een leer moment..
maar als t betekend dat ik strakjes helemaal geen botmixen meer kan gebruiken.. wordt het echt teveel om te gaan malen..
8 kg eendenrug vind ik wel genoeg..  ???

maar thanks voor jullie begrip.. ik schaam me nl echt..
Door flin
#1156748
  nogmaals goshj...

maak 't jezelf makkelijker:

  zoek een betaalbaar kvv, voor mijn part de smuldier-of, zoiets...
geef je dat 's morgens, en daarnaast nog wat rommel om te knagen?
Door brie
#1156756
je ziet door de bomen het bos even niet meer, das toch niet zo gek??
weet je, wat nu als je gewoon brokken was blijven geven, denk je dan dat droopy nu niet zo mager was geweest?
Kweenie hoor, misschien zit hij momenteel niet zo lekker in zn velletje  :-\
Door de samenstelling van de groep, of iets wat hij onder de leden heeft maar weet te verbergen (daar zijn ze oh zo goed in)
niet opgeven nu!

Ik voer hier s'ochtends. Sta vroeg op, samen met Hans en Jesse, zij eten dan met zn 2en een broodje, ik ben dan met de dieren aan het tutten, eet zelf een broodje tussen de bedrijvigheid door. De katten en honden eten het vlees gelijk op, datgene wat na een kwartier niet op is gaat weer in de koelkast.
De katten hebben allemaal hun vaste plekje (op het aanrecht  :-X )
Daarna gaat kriebeltje via de voordeur naar buiten om in de loop van de ochtend weer binnen te komen. De rest van de katten komen alleen in de tuin, Kriebel was het altijd zo gewend, maar de rest van de katten wil ik niet meer verder dan de tuin hebben.

Maar goed, ik wil er maar mee zeggen dat je best routine in kan bouwen, sanootje aan tafel met een broodje, kiek in de hal (die kan daar best wel een halfuurtje blijven wachten tot de katten het eten op hebben)
Of je gaat een half uurtje eerder je bed uit (je ziet me aankomen, een half uur eerder in de ochtend..hahaha)
Er zijn echt wel momenten op de dag te bedenken dat je de katten even voor je alleen hebt.
Dan heb je in ieder geval in de gaten wie wat eet. en hoef je je er nog niet eens zo druk om te maken

In ieder geval niet opgeven!!!Je bent een stoer wijf en je kan het best handelen!!! :-*
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1156772
knagen doen ze toch al niet.. ik moet alles malen..
er zijn er 4 van de 6 die kuiken eten.. maar dat is ook alles wat knaag betreft..

ik ben smorgens echt helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet zo sterk..
en vanaf t moment dat ik beneden kom is t een gekkenhuis..
ik ben een avondmens.. en smorgens moet ik me altijd haasten..
ik neem me altijd voor om vroeg op te staan.. maar t lukt me nooit..
savonds word ik wakker.. en smorgens ben ik moe..

ik heb in principe een prima ritme voor mijzelf..
en ik begrijp dat ik meer controle moet hebben over het eten van de katten..
maar je zal wel denken.. wat een gezeur..
maar droopy die is overdag heel bang..
heel raar.. maar als ik overdag, en dus smorgens de bijkeuken binnen kom.. vlucht hij in paniek naar buiten.. en raast t hek over.. weg issie..
overdag komt hij nog wel een paar keer binnen.. maar alleen als ik niet in de bijkeuken kom..
zodra ik die deur open doe is hij weer weg..

savonds daarentegen.. is hij heel rustig, lief en knuffelig..  ???
ik begrijp er echt niks van.. alleen dan dat droop echt niet spoort..
als hij een kat grijpt.. dan vliegen de bloedspetters je om de oren..
als ienie een kat grijpt.. zie je hoogstends een pluk haar..
droop is ziek.. tussen zijn oren vooral..
dus áls ik controle over zijn eetgedrag wil hebben.. moet ik dat niet overdag doen.. want dan eet hij niet..
toen ik nog brokjes gaf kregen ze ook 3x per dag een afgepaste hoeveelheid..
met als gevolg dat de een wel kreeg en de ander niet..
want diegene die er waren aten alles op.. en de rest kwam een uur later.. en keek me dan pissig aan..
ze hebben 3 jaar lang zo brokjes gehad..
dus je zou denken dat ze het dan wel door moeten hebben..

jeroen zijn katjes.. (droopy, boris, max en pumba) zijn echte probleem katten..
onzindelijk.. raar in t hoofd... gehandicapt.. alle tandjes kwijt.. angstig..  gewoon echte rampenkatten..

ik zie t ook even niet zo licht nu meer..
alle oplossingen zijn prima.. die jullie aandragen..
maar ik heb t gevoel dat ik weer in een byzondere situatie zit..  >:(
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1156825
sjo.. droop heeft zijn 1ste 60 cc dwangvoeding binnen..
ik vind niet dat t een beeld is van een kat die niet meer wil eten omdat hij stellig weigerd vw niet lekker eten..
katten die vergeten hoe en wat eten is als ze een x aantal dagen niks binnen hebben gehad.. en moeten dan vaak weer even op gang komen..
maar als dat soort katten dwangvoeding krijgen.. willen ze na een paar klodders dat eten bijkans uit die spuit zuigen..
droop bleef het hele spuitje proberen om die troep uit zijn bek te krijgen..
maar dat lukt natuurlijk niet.. tenminste niet als je het ver genoeg achterin zijn bekkie spuit..

ik ben erg blij met mijn kattendwangbuis.. anders had ik dit niet in  mijn eentje gered..
ik ben op een krukje in de badkamer gaan zitten.. en alles is zonder al te veel stress gedaan..

nu maar zien of hij toch zelf weer gaat eten..
maar als ik zie hoe zwaar hij ademd.. zal t me niks verbazen als er een tumor in zijn longen zit..
de d.a. kon niks ontdekken zo op t oog en met de phonendoscoop.. (of hoe je dat ook schrijft)
hij is niet zo iemand die gelijk alles uit de kast trekt en foto's gaat maken..

we zullen zien.. voorlopig zit droop daar goed..
en ik voel me weer ietsjes beter.. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door