Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#1156604
Mijn pup is nu bijna 10 weken. Zij krijgt 4 keer per dag eten en dat gaat prima. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan het niet vinden.Ik zou graag weten wanneer je naar 3 keer per dag en naar 2 keer per dag met eten gaat? Nog niet voor nu maar ik zou helemaal niet weten ( ben dat echt vergeten van Kyran) :-\
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1156611
Wat je zelf wilt. Daar is geen basisregel voor ofzo. Toen ik een pup kreeg, was mijn andere hond 5 maanden. Die at twee keer per dag en de pup is met 7 weken direct ook naar 2 keer per dag gegaan. Gewoon omdat ik het handig vond. Heb mij eigenlijk nooit afgevraagd of het goed was; gewoon gedaan. :D
Door Malamoods
#1156657
Ik heb nu twee pups op barf laten opgroeien en ik heb altijd 3 maaltijden per dag gegeven vanaf dat de pup bij ons komt wonen (dus met een week of 7 a 8). Gewoon vanaf de fokker dus meteen op 3 maaltijden gezet. Dat is enorm goed bevallen. Waarom? Vier maaltijden vind ik ten eerste niet praktisch en de maaltijden worden op bepaald moment toch wel erg klein (moet je karkasjes in onderdelen voeren en dat vind ik niks)... Bij 3 maaltijden kan je pup al lekker wat knaagwerk doen, maar de maag krijgt ook niet te grote porties (of te kleine) te verwerken. Het kan rustig verteren. Twee maaltijden vind ik zelf prima als de pup ouder wordt, maar ik vind 3 maaltijden op die leeftijd ideaal!
Ik vind 4 maaltijden wel erg veel... Is dat niet zo'n "opvatting" uit de brokkenindustrie om je hond 4 keer per dag te voeren? Brokken zetten uit in de maag (gooi er maar eens een flinke hoeveelheid vocht overheen en zie wat er met de brokken gebeurt, ze zuigen zich helemaal vol!). Wellicht dat het idee om 4 keer per dag te voeren daar vandaan komt? Ik zou niet voor 4 keer per dag gaan dus... ;)

Veel plezier met je puppy!

Rachel.
Door ellenned
#1157724
Bedankt voor jullie reactie!

Ik ga het voorlopig ook op 3 maaltijden houden. Ik vind het ook wat lastig om met het knaag werk te kleine stukjes te geven of het al weer heel snel te moeten ruilen.
Door bas rouge
#1157753
Huette, nu 4 maanden, eet vanaf dat ze bij mij is (9 weken), drie maaltijden per dag. Dat gaat goed en houd ik voorlopig ook zo.
Door Malamoods
#1157841
Ik geef niet op vaste tijden eten, ook niet bij pups... Dus gewoon lekker geven wanneer 't jouw uitkomt. ;) De ene keer voerde ik 's avonds rond 't avondeten, maar ook wel rond 20.00u, of inderdaad voor 't slapengaan (is allemaal 's avonds nietwaar?). Dat deed ik bij de middag en ochtend maaltijden dus ook, dat afwisselen. Waarom? Omdat een pup dan niet kan anticiperen op voer (en geen maagzuur gaat aanmaken omdat hij eten verwacht). Dat voorkomt kotsen.

Rachel.
Door Boez
#1158013
Malamoods schreef: Ik geef niet op vaste tijden eten, ook niet bij pups... Dus gewoon lekker geven wanneer 't jouw uitkomt. ;) De ene keer voerde ik 's avonds rond 't avondeten, maar ook wel rond 20.00u, of inderdaad voor 't slapengaan (is allemaal 's avonds nietwaar?). Dat deed ik bij de middag en ochtend maaltijden dus ook, dat afwisselen. Waarom? Omdat een pup dan niet kan anticiperen op voer (en geen maagzuur gaat aanmaken omdat hij eten verwacht). Dat voorkomt kotsen.

Rachel.
Zo doe ik 't ook. Goed voor de pup, en goed passend in ons onregelmatige leven! :)
Door bas rouge
#1158211
ellenned schreef: Geven jullie dan de laatste maaltijd voor het slapen Gaan?
Soms wel, meestal niet. Ik leef niet erg regelmatig en de honden krijgen eten als mij dat het handigste uitkomt. Globaal is dat 's ochtends tussen 7.00-10.00 uur en 's avonds tussen 17.00-00.00 uur. Puppie krijgt daar tussen dus nog een maaltijd maar wanneer dat is, kan sterk verschillen.
Door Elf
#1158474
Toen Mees met 8 weken bij ons kwam voerde ik hem 3x per dag. Maar na een paar weken ben ik overgegaan naar 2x per dag. Hij is nu bijna 5 maanden en dat gaat prima. Doodles voer ik 1x per dag, 's avonds (daarna lekker uitbuiken!) en dat wil ik met Mees ook gaan doen. Weet nog niet per wanneer, ik denk als de hoeveelheid voer per dag wat af gaat nemen. Wel voer ik 's ochtends al minder dan 's avonds.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door