Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Laika
#115653
Toen we 3 maanden geledenbij Laika mijn dobermann een titerbepaling op Parvo en Hondenziekte hebben laten doen bleek hieruit dat de bescherming tegen Parvo minimaal was. Hondenziekte was wel in orde. Het was 2,5 jaar geleden dat Laika geent was dus heb ik haar weer laten enten (alleen tegen Parvo en met een andere entstof)
Na 2 maanden is er weer een titerbepaling gedaan en wat blijkt? De bescherming tegen Parvo is nog steeds minimaal :( Die hele enting is dus voor niks geweest >:( Vanaf nu wordt er dus helemaal niet meer geent want we denken dat dit te maken heeft met het feit dat ze tot de rassen behoort die een slechte immuniteit opbouwen tegen Parvo.
Heeft iemand anders met een dober of Rottweiler dit meegemaakt ?
Ik ben nu extra extra voorzichtig en raad mensen met een Rottweiler of Dobermann aan om ook eerst een titer te laten bepalen voor je laat enten, en daarna de reactie hierop te bepalen. Anders zou je wel eens ten onrechte kunnen denken dat je hond goed beschermd is.
groetjes, Mariska
Door Lizzy
#115702
Ik vind het natuurlijk onwijs vervelend voor jou dat jouw hond a)niet zo heel goed tegen parvo is beschermt en b)dat je eigenlijk voor niets hebt geent... Maar op zich is dit natuurlijk wel een buitengewoon interessante ontdekking! Want dit zou 'n verklaring kunnen zijn waarom Dobermanns en Rottweilers "gevoeliger" zijn voor Parvo: ze raken misschien gewoon niet immuun door vaccinatie!

Misschien is het voor jou wel een idee om parvo nosodes in huis te hebben. Mocht er parvo uitbreken in jouw omgeving, dan kun je jouw hond mogelijk goed beschermen met nosodes. Tannetje, wat denk jij, zou dat een idee zijn?

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door sylvia
#115733
zijn ze als je nosodes geeft ook niet tijdelijk juist meer bevattelijk?

En alleen parvo is niet echt een ramp voor een volwassen hond , voor pups is het wel gevaarlijk bij volwassen honden alleen als er corona bij komt.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 25 jun 2004, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Laika
#115744
Ik heb de parvo nosode in huis voor het geval dat. Het probleem is natuurlijk wel dat je niet op de hoogte gehouden wordt omtrent Parvo besmettingen in de buurt.

Ook heb ik begrepen dat volwassen honden (vaak gaat het dan om Rottweilers en Dobers) zeer zeker wel kunnen overlijden aan Parvo. Jammer genoeg weet ik niet precies hoe dit zit en of er ooit onderzoek naar gedaan is.

Overigens hoeft een lage titer niet te betekenen dat er geen bescherming is. Er kan voldoende informatie in de geheugencellen zitten. Dit is helaas niet aan te tonen.

groetjes, Mariska
Door casangio
#116351
sylvia schreef: zijn ze als je nosodes geeft ook niet tijdelijk juist meer bevattelijk?

En alleen parvo is niet echt een ramp voor een volwassen hond , voor pups is het wel gevaarlijk bij volwassen honden alleen als er corona bij komt.

Hoi, hoi

Huuhhh even een vraagje wat zijn nosodes???? Heb er nl. nog nooit van gehoord. D.i. het voordeel van de bp je leert altijd bij ;) ;) ;) ;) ;) ;)

groetjes, alma
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door