Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1156160
die heeft me ff laten schrikken en nog is het niet voorbij ......
Sinds gisteren kwam ze niet meer aangerend, wanneer ik haar riep, maar moeizaam stapvoets .....
Nou heeft ze dat wel vaker, als ze te wild is geweest ......
Maar, toch vond ik haar anders en zag aan haar ogen dat ze pijn had.
Ze wilde 's avonds ook niet eten. Ik heb haar een Rimadyl gegeven, zoals wel vaker wanneer ze zichzelf overnomen had.
Vanmorgen wilde ze gelukkig wel weer eten en heb ik haar ook een Rimadyl gegeven, ze leek iets te verbeteren ..........
Maar was duidelijk niet in haar hum .......
Ik MOEST 's middags ff weg en heb haar lekker in de kamer op het "puppen"bed laten slapen (waar ze de laatste 2 dagen, al een paar maal afgegleden was ....)
Ik kwam weer thuis en zag dat het echt mis was met haar, zwaar hijgen, moeilijk lopen, soepogen van de pijn ........
Ik heb haar poot (met bult) gevoeld en iets opgetild, haar onderpoot BUNGELDE er aan .....
Ik schrok me rot !! SH*T, die zou toch niet gebroken zijn ? ? ? ?
Haar mee naar binnen genomen, 2 Rimadyl gegeven (ze mag er 4 per dag hebben) en ff bij haar op het bed gaan zitten. Ze lag helemaal te bibberen en ff lekker samen een potje gejankt ......
Toen direct de dierenarts opgebeld 16.45 uur, die was met het spreekuur bezig, maar belde me na 5 minuten al terug.
Verhaal verteld en hij beloofde me na het spreekuur (ca. 18.00 uur) naar ons toe te komen (ik wilde in geen geval met Bjuly gaan slepen)
Om 17.30 uur was hij er al, want hij had een inmiddels gearriveerde collega zijn spreekuur af laten maken. Ik ben zo blij met deze dierenarts !! Hij weet, dat als ik bel, dat de nood aan de man is en komt dan DIRECT !!
Bjuly onderzocht (haar temp was 40,3) en de conclusie is daaruit, dat ze een onsteking heeft en verder drukt de bult op haar poot een ader af, daardoor is de bloedcirculatie niet goed en vormt zich oedeem in haar onderpoot, wat haar pijn doet.
Ze heeft nu 3 spuiten gehad, waarvan 1 in de spier op haar kont. De andere zijn o.a. om de temp te laten zakken en tegen de ontsteking.
Dit moet binnen een paar dagen aanslaan, anders ........................................  :'(
Het bungelende effect kwam door het feit, dat ze waarschijnlijk een heel dood/slapend gevoel in haar been heeft, door de afknelling ...
Ze ligt nu gelukkig heel lekker onspannen te slapen.
Duimen jullie dat we nog een poosje samen mogen GENIETEN ?
Dat is voor haar het belangrijkste, want ik wil haar niet laten lijden .......
Laatst gewijzigd door K@rin op do 22 jan 2009, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door