Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door nera
#1154791
Hoi Allemaal!
Ik heb voor het eerst een menu gemaakt voor mijn cane corso van 9 maanden. Het is een teefje genaamd Nera en ze weegt 40 kilo, ze is 55 cm hoog.
Ik heb omdat ze in de groei is een % aangehouden van 2,5 %.
Ik heb de volgende percentages aangehouden
53% vleesbot
12% groente
15% orgaan
20% spiervlees.
Met behulp van de rekenhulp in exel van dude, heel handig, kwam ik op de volgende hoeveelheden uit per week
3710 gr vleesbot
840 gr groente
1050 orgaan
1400 spiervlees
Is in totaal 7000 per week dus een kilo per dag.

Wat ik lastig vond om afwisseling in de diersoorten te maken, ik heb nu maar 4 diersoorten.... omdat Nera nog een beginner is en ik gelezen heb dat je dan met kippenekjes moet beginnen, is de keus in botvlees nu nog beperkt. Daarnaast heb ik gekeken waar ik makkelijk aan kan komen en dat zijn deze producten. Ook omdat ik de eerste keer nog niet te groot wil inkopen om te kijken of mevrouw dit gaat eten. Straks ligt de hele vriezer vol en wil ze het niet :-\. Als ze het goed wilt eten dan kan ik groter inkopen en kan je ook een haas en dat soort vlees gaan geven.


Daar gaan we dan,
Maandag
530 kippenekjes 470 gr pens van lam
Dinsdag
530 kippenekjes 150 runderhart 140 groente 180 runderniertjes
Woensdag
530 kippevleugels, 380 runderspiervlees, 90 groente, ei
Donderdag
600 eendenek, 200 runderhart, 200 groente,
Vrijdag
530 kippevleugel, 250 runderspiervlees, 220 groente
Zaterdag
600 eendenek, 400 pens lam
Zondag
390 kippenek, 420 runderhart, 280 groente, ei
Daarnaast krijgt ze 1 liter karnemelk per week, voor haar darmen en vacht (op advies van de DA), dat vindt ze ook erg lekker, en een bklikje sardientjes/tonijn.

Is dit een beetje een goed volledig menu? Ze is namelijk nog groeiende vandaar dat ik zeker wil weten dat ze alles binnekrijgt wat ze nodig heeft.
Bedankt alvast voor de reacties.

Groetjes Iris
#1155672
Hoi

Voor een paar weken is dat een goed menu. Je hebt idd maar 2 botsoorten en 2 spiervleessoorten en dat is wat weinig variatie voor de lange duur.
Verder heb je behoorlijk veel pens en geen lever in je menu. Ik zou beslist lever gaan geven, runder- of kippenlever is iha goed aan te komen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door